جريان غربگرا به جاي مطالبه‌گري آرمان‌های امام به دروغ‌سازي روی آورد؛

تلاش هدفمند برای تخطئه جریان مؤمن و حزب‌اللهی با تیترهای غیرمنصفانه زنجیره ای ها

«دلواپسان در ۱۴خرداد آرام هستند”… “برنامه تندروها برای حرم امام لو رفت!» این تیتر یک یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای در روز گذشته است که در آن تلاش کرد این بار به بهانه برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره) جریان متدین و حزب‌اللهی جامعه را مورد تخریب قرار داده و به اصطلاح «اهریمن‌سازی جریان متدین جامعه» را مورد توجه قرار دهد.

تلاش هدفمند برای تخطئه جریان مؤمن و حزب‌اللهی با تیترهای غیرمنصفانه زنجیره ای ها

سرویس سیاسی؛

«دلواپسان در ۱۴خرداد آرام هستند… برنامه تندروها برای حرم امام لو رفت!» این تیتر یک یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای در روز گذشته است که در آن تلاش کرد این بار به بهانه برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره) جریان متدین و حزب‌اللهی جامعه را مورد تخریب قرار داده و به اصطلاح «اهریمن‌سازی جریان متدین جامعه» را مورد توجه قرار دهد.

این تحرکات در حالی توسط شخصیت‌ها و رسانه‌های جریان تجدیدنظرطلب دنبال می‌شود و یکی از سیاست‌های ثابت این طیف تلقی می‌شود که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود در دانشگاه امام حسین(ع) ضمن هشدار نسبت به حرکات خودسرانه برخی از نیروهای متدین در مکان‌های عمومی بیان فرمودند: «بنده می‌بینم گاهی اوقات یک جماعتی، یک افرادی، جوان‌های احتمالاً صالح و مؤمنی با یک کسی مخالفند یا با یک جلسه‌ای مخالفند، بنا می‌کنند هیاهو کردن و جنجال کردن و شعار دادن، بنده با این کارها موافق نیستم. این هیچ فایده‌ای ندارد؛ این را من از قدیم به کسانی که در این کارها بودند، همواره سفارش کرده‌ام. اینکه بروند در یک مجلسی، چون فلان‌کس سخنرانی می‌کند که شما مثلاً او را قبول ندارید.

– ممکن هم هست حق با شما باشد یا نباشد- برویم این مجلس را خراب کنیم، به‌هم بزنیم، نه، این هیچ فایده‌ای ندارد. فایده در تبیین است، فایده در کار درست است، در کار هوشمندانه است، اینهاست که فایده دارد. گاهی اوقات بعضی‌ها از روی اغراضی این کارها را می‌کنند، به پای بچه‌های مؤمن و حزب‌اللهی می‌اندازند، حواستان به این هم باشد.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این سخنان نسبت به دسیسه‌ها و تحرکات جهت دار جریان مخالف با نیروهای متدین و حزب‌اللهی احساس نگرانی کرده‌اند و از تخطئه جریان انقلابی در جامعه ابراز نارضایتی می‌کنند؛ رویه‌ای که طی سال‌های پس از انقلاب و به فراخور شرایط زمانی توسط جریان تجدیدنظرطلب و سایر گروه‌های همسو با این طیف صورت گرفته است.

تخریب جریان مؤمن و انقلابی که این بار به بهانه برگزاری مراسم سالگرد حضرت امام (ره) مورد توجه قرار گرفته است در مطلبی با این محتوا رسانه‌ای شده است: «اکنون هم که دلواپسان شکست تلخی را از مردم در انتخابات اسفند ۹۴ پذیرا شدند مترصد تلافی هستند و شاید از همین رو بود که ۲۴ آنلاین دیروز نوشت: «برخی اخبار حکایت از این دارد که افرادی برای اخلال در مراسم و سخنرانی‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برنامه‌ریزی کرده‌اند. بر اساس این برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم گرفته شده که هنگام سخنرانی‌های برخی شخصیت‌ها که پنج‌شنبه ۱۳ خرداد برگزار می‌شود یا حین سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی شعارهایی سر داده شود و با رفتارهای خاص از ادامه مراسم جلوگیری شود.»

اهریمن‌سازی از جریان متدین جامعه در حالی با توسل به خبر یک سایت مجهول‌الهویه مورد توجه قرار گرفته است که قطعاً هشدار مقام معظم رهبری درباره لزوم پرهیز از رفتارهای رادیکالی در مراسم‌های عمومی، باعث خواهد شد که نیروهای ارزشی برخی از اشتباهات گذشته را تکرار نکرده و نسبت به تحرکات غیراخلاقی جریان مقابل با هوشیاری مناسب‌تری عمل کنند.

   تلاش ۳ ساله برای انزوا و تخطئه جریان مؤمن
همانطور که اشاره شد بعد از رحلت حضرت امام یکی از خطوط ثابت جریان غربگرا تخریب جریان مؤمن و انقلابی بوده است؛ هدفی که در زمان حاکمیت اصلاحات ۷۶تا۸۴ به اوج خود رسید و بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم بازسازی و احیا شد. به عنوان نمونه خبرسازی پیرامون اسیدپاشی زمینه تخطئه جریان ارزشی را فراهم کرد.
بلافاصله پس از رسانه‌ای شدن خبر اسیدپاشی در اصفهان رسانه‌های وابسته به جریان تجدیدنظرطلبان در اخباری هدفمند و دستوری به صورت محسوسی تلاش کردند این اقدام ضدانسانی را به نام نیروهای مؤمن و انقلابی ثبت و به جامعه هدف این را القا کنند که زنان بدحجاب در اصفهان به طور سازماندهی شده مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌اند.

بخشی از این مطالب اینگونه رسانه‌ای شده است: «این حادثه زمانی اتفاق افتاد که از چندی پیش تاکنون در شبکه‌های اجتماعی مطالبی با محتوای اسیدپاشی به زنان بی‌حجاب در اصفهان منتشر می‌شود اما مشخص نیست که آیا حادثه شب گذشته ارتباطی با این مطالب داشته است یا خیر؟» «پدر این دختر (قربانی حادثه اسیدپاشی) با بیان اینکه آنها که به دخترم تهمت بی‌حجابی می‌زنند باید در آخرت پاسخ دهند، می‌افزاید: ندا هیچ گاه نمازش ترک نشده است… این دختر جوان بر اساس شایعات یکی از قربانیان اسیدپاشی در اصفهان به دلیل بدحجابی است!»

پس از درج این اخبار رسانه‌های ضدانقلاب در مطالب و گزارش‌هایی، «هجوم حزب‌اللهی‌ها به زنان بدحجاب در اصفهان» را برجسته کرده و حوادث اینچنینی را نتیجه مستقیم طرح حمایت از آمران به معروف در مجلس اصولگرا عنوان کرده و یک بازی پیچیده را علیه نظام، متدینین و مجلس به راه انداختند. با یک جست وجوی ساده تاریخی در طول سال‌های حاکمیت دوم خرداد، می‌توان موارد مشابهی را پیدا کرد که در آن تئوریسین‌های این جناح با «پرونده‌سازی» و «اتهام‌افکنی» تلاش می‌کنند جناح مؤمن و انقلابی جامعه را به چالش کشیده و آنها را «خشونت‌طلب»، «اقتدارگرا» و «تمامیت‌خواه» نامگذاری کنند. نظریه‌پردازان این طیف در کنار هدف ذکر شده هدف مهم دیگری مبنی بر«حمله به نهادهای انقلابی و وابسته به نظام» را هم مورد توجه قرار داده و با عملیاتی چندوجهی به نبرد در این حوزه روی آوردند.

جریان دوم خرداد در سال ۷۷ در ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای، وزارت اطلاعات را مورد هجمه قرار داده و آن را به شدت تضعیف کرده»، «در اوایل سال ۷۸ در ماجرای غائله مشکوک کوی دانشگاه سراغ نیروی انتظامی رفت و این نهاد را سیبل حملات خود قرار داده»، «در همین سال بازی ترور حجاریان آن هم توسط سعید عسگر که اصلاح‌طلبان سعی داشتند وی را یکی از فعالان بسیج نشان دهند جهت تخطئه نیروهای بسیج و سپاه» و «پروژه نوارسازان جهت تخریب وجهه نیروهای حزب‌اللهی» همگی با دو هدف «حمله به نیروهای مؤمن و وفادار به انقلاب» و «تخریب نهادهای وابسته به نظام» صورت گرفته بود، البته تلاش برای اسیدپاشی علیه انقلابیون، آن هم به وسیله حادثه اسیدپاشی در اصفهان در حالی صورت می‌گیرد که رهبری در تیرماه امسال در دیدار مسئولان نظام با آینده‌نگری نسبت به اینگونه اقدامات تأکید می‌کنند: «من می‌بینم در صحنه سیاسی کشور، با شعار اعتدال، با شعار پرهیز از افراط، سعی می‌کنند جریان مؤمن را… کنار بزنند.»

   نگرانی رهبری از ۳ سال تخریب انقلابیون
هجمه‌های جماعت رسانه‌ای حامیان دولت به نیروهای مؤمن و انقلابی داخل کشور به قدری در سه سال گذشته گسترده و هدفمند بوده که رهبر انقلاب تا کنون چندین بار نسبت به این مسئله تذکر داده‌اند.

ایشان در جمع مسئولان و کارگزاران نظام در ماه مبارک رمضان در سال ۹۳ جریان مؤمن و انقلابی را حامیان واقعی دولت عنوان کردند و به دولتی‌ها سفارش کردند که شعار اعتدال دولت، بهانه‌ای برای به حاشیه راندن جریان مؤمن و انقلابی نشود: «اعتدال، شعار بسیار خوبی است، ما هم تأیید می‌‌کنیم اعتدال را، افراط محکوم است و بد است. سفارشی که من می‌کنم این است که مراقب باشید جریان‌های مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند، بعضی‌ها این کارها را دارند می‌کنند، من می‌بینم در صحنه‌ سیاسی کشور، با شعار اعتدال، با شعار پرهیز از افراط، سعی می‌کنند جریان مؤمن را که در خطرها آن جریان است که زودتر از همه سینه سپر می‌کند، آن جریان است که دولت‌ها را در مشکلات واقعی به معنای حقیقی کلمه حمایت می‌کند، کنار بزنند، مراقب باشید.»

اما اصرار حامیان دولت یازدهم بر تخریب انقلابیون و از صحنه به در کردن منتقدان به قدری شدید است که بیش از یک سال بعد از تأکیدات قبلی مقام‌معظم‌رهبری، ایشان چند روز قبل بار دیگر نسبت به هجمه علیه نیروهای مؤمن و انقلابی انتقاد کردند و فرمودند: «یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت درونی، حفظ روحیه‌ انقلابی‌گری است در مردم، به‌خصوص در جوان‌ها. سعی دشمنان این است که جوان ما را لاابالی بار بیاورند، نسبت به انقلاب بی‌تفاوت بار بیاورند، روحیه‌ حماسه و انقلابی‌گری را در او بکشند و از بین ببرند، جلوی این باید ایستاد. جوان، روحیه‌ انقلابی‌گری را باید حفظ کند و مسئولان کشور جوان‌های انقلابی را گرامی بدارند، این‌همه جوان‌های حزب‌اللهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به اسم افراطی و امثال اینها. جوان انقلابی را باید گرامی داشت، باید به روحیه‌ انقلابی‌گری تشویق کرد، این روحیه است که کشور را حفظ می‌کند، از کشور دفاع می‌کند، این روحیه است که در هنگام خطر به داد کشور می‌رسد.»

در پایان باید گفت جریان غربگرا یکی از مهم‌ترین سدها در برابر دستیابی به اهداف خود را سدی به نام «نیروهای مؤمن و انقلابی» می‌بیند، به همین دلیل باید به بهانه‌های مختلف و با جعل یا خبرسازی – همگام با رسانه‌های بیگانه- زمینه‌ رویگردانی جامعه از نیروهای انقلابی را فراهم کرده و به این وسیله مقدمات پیاده‌سازی اهداف عالی خود را فراهم کنند و براساس این طرح باید به جای مطالبه‌گری آرمان‌های حضرت امام در جامعه – آن هم در آستانه سالروز وفات ایشان- باید به حواشی مراسم بزرگداشت ایشان پرداخت و با دروغ‌سازی بار دیگر چهره نیروهای انقلابی را چهره‌ای خشن و تندخو و بی‌منطق نشان دهند.

منبع: روزنامه جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه