حجت الاسلام مهدوی در گفتگو با 8دی:

قیام ۱۵خرداد در امتداد قیام ابا عبدالله بود/ امام خمینی در قربت و دست خالی ۱۵ خرداد را خلق کرد

مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان گفت: همچنان که نهضت حضرت اباعبدالله در قربت تمام اما با اخلاص بود، قیام حضرت نیز با اخلاص بود و برکات فرا مکانی و فرا زمانی گرفت.

قیام ۱۵خرداد در امتداد قیام ابا عبدالله بود/ امام خمینی در قربت و دست خالی ۱۵ خرداد را خلق کرد

حجت الاسلام سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در رابطه با شکل گیری قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: قیام ۱۵خرداد جرقه ای برای شکل گیری شجره طیبه انقلاب اسلامی بود.
وی با بیان اینکه این قیام نه تنها در ایران بلکه در جهان دارای اثر و انرژی بوده، گفت: این نشان می دهد که اگر مرد خدا و عبد صالح بنابر نیت خالص بیاید و با دست خالی تکلیف الهی کار را انجم دهد، پیروز است.
مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان تکلیف گرایی را عامل دیگر پیروزی دانست و گفت: اگر کسی بخواهد کاری انجام دهد و به نتیجه کاری نداشته باشد و تکلیف گرایی را مد نظر قرار دهد خداوند باری تعالی به این عمل صالح، خالص و الی الله برکت می دهد.
حجت الاسلام مهدوی با اشاره بر اینکه امام خمینی با دست خالی و در قربت دست به کار بزرگی زد، افزود: حضرت امام در ۱۵ خرداد قیامی را علیه طاغوت و دست پرورده نظام استکبار آغاز کرد که شاید برای حضت نیز قابل انتظار نبود و نتیجه این ندای عزت خواهی و مقاومت و استقامت در عالم فراگیر شده است.
مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان با بیان اینکه راهبرد ۱۵ خرداد در کل عالم ریشه دوانده است، گفت: امروز در گوشه و کنار عالم همچون شیخ زکزاکی ها، سید حسن نصرالله مسلمانان مقاومت درنیجیریه و کل عالم و حتی در امریکا و اروپا که با اسلام آشنا شدند، همه و همه ریشه در قیام ۱۵ خرداد دارد .
حجت الاسلام و المسلمین مهدوی قیام۱۵ خرداد را در امتداد قیام قریبانه و مظلومانه قیام حضرت اباعبدالله در کربلای حسینی دانست و گفت: همچنان که نهضت حضرت اباعبدالله در ۶۱ هجری در قربت تمام اما با اخلاص و قدرت توانمندی جدی ثمره جهانی و فرا زمانی و مکانی شد، قیام حضرت امام فرزند و ثلاله پاک پیامبر و اباعبدالله نیز پاک و با اخلاص بود آثار و برکات فرامکانی و فرا زمانی گرفت.
مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان با بیان این نکته که آثار امروز آثار قبل از سحر است گفت: قیام ۱۵ خرداد و امثالهم زمینه ساز ظهور هستند و باید همه تلاش کند تا با حفظ این قیام ها راه نجات بشریت فراهم شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه