حاجی جوشن در راه مرقد امام:

۲۷ سال است که پای پیاده به مرقد امام می‌روم/ عشق به امام خمینی سختی‌های سفر را برایمان نوش می‌کند

زائر پیاده مرقد امام(ره) بیان کرد: این سفر خستگی و بیحالی و تشنگی و باد و باران دارد اما چون ما هدف داریم، عشق به امام(ره) سختی‌ها را برایمان سهل می‌کند.

۲۷ سال است که پای پیاده به مرقد امام می‌روم/ عشق به امام خمینی سختی‌های سفر را برایمان نوش می‌کند
به گزارش ۸دی، کاروان پیاده زائرین حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) روز گذشته(شنبه) وارد مرکز شهرستان قزوین شد. حال و هوای زائرین برای کسانی که به استقبال کاروانی آمده بودند که چهار روز تمام پای پیاده راه رفته است کمی عجیب بود‍. سرزندگی و شادابی و شعارهای انقلابی که با لهجه گیلکی زیباتر شده بود فضای شهر را به کلی عوض کرد.
پیش‌قراول کاروان پیرمردی ۷۵ ساله بود به‌نام حاج حسن جوشن، با ظاهری شاداب و سرزنده. گویا خستگی در او تاثیری نداشت. فرصت را غنیمت شمرده و چندکلامی با او هم صحبت شدیم. از او خواستیم درباره کاروان پیاده و فلسفه آن برایمان بگوید، او هم با رویی‌گشاده پذیرفت.
وی صحبت خود را اینگونه آغاز کرد: فدایی رهبری، حاج حسن جوشن هستم. الحمدلله سفر، سفر معنوی است. چاشنی این سفر عشق است و عشق است و عشق. عشق به خوبیها، به امام خوبیها به امام خمینی و امام خامنه ای.
این زائر مرقد امام گفت: این کاروان ۵۰۰ نفری از ۱۸ شهر استان گیلان و از شهرهای لاهیجان، صومعه سرا، رشت، آستانه اشرفیه، ماسال و شفت و خیلی از شهرها و روستاهای دیگر به سفر زیارتی مرقد حضرت امام خمینی(ره) اعزام شده است.
وی ادامه داد: این سفر خستگی و بی‌حالی و تشنگی و باد و باران دارد؛ اما چون ما هدف داریم برایمان نوش است. عشق به امام(ره) سختی ها برایمان سهل می‌کند.

جوشن ادامه داد: ببینید هرکدام از اعضای این کاروان چه جوان و چه پیر، برای آن آرمانی که امام راحل(ره) برای ما مشخص کرده است و برای دفاع از ولایت حاضر شده‌اند در فصل کار و کشاورزی از زن و زندگی و مزرعه و برداشت محصول خود دل بکنند و پای پیاده و برخی پای برهنه کیلومترها روزانه ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر را تا مرقد امام خمینی(ره) طی کنند. این یک حرکت معمولی نیست، مقدس است.
این زائر پیاده مرقد امام راحل ابراز کرد: خودم ۲۷ سال است که پای پیاده به مرقد امام(ره) می‌روم؛ اما این کاروان بیست و پنج سال است که تشکیل شده؛ ۲ سال اول با چند نفر از دوستان این حرکت را آغاز کردیم که زمینه ساز تشکیل این کاروان بزرگ در استان گیلان شد.
وی گفت: اولین باری که این چنین کاروانی شکل گرفت در اواخر جنگ تحمیلی بود که سیاسیون کشور در حال تفرقه افکنی بودند و مرتب به امام(ره) نامه می‌نوشتند که رزمندگان اسلام خسته شده‌اند و برای عملیات آماده نمی‌شوند.
جوشن ادامه داد: لذا رزمندگان در قالب یک گروهان ۷۲ نفره، فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری فاو تا جماران را در طی ۴۰ تا ۴۵ روز با پای پیاده طی کردند و خدمت امام رسیدند تا ثابت کنند در راه دفاع و تبعیت از ولایت هرگز خسته نمی‌شوند.
وی با بیان اینکه در ۱۲ عملیات‌بزرگ دفاع مقدس شرکت کرده‌ام، اذعان کرد: مردم ما بدانند دشمن سعی دارد آنها را از انقلاب خسته کند لذا از ابزارهای تهدید و تحریم و تفرقه بهره می‌گیرد. لذا واجب است مردم قدردان ولایت باشند و گوششان به دهان رهبری باشد تا راه گم نکنند. و یک بیت شعر که امیدوارم در قیامت دستم را بگیرد: من فدایی خمینی «جوشنم»، وقف اسلام کرده‌ام جان و تنم.

منبع: شهر مینو

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه