به همراه تصاویر

بازدید معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستعضفین از مناطق محروم بخش حویق تالش

احمدی معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستعضفین کشور همراه با معاون خود و سرهنگ پاسدار پاسخی سرپرست روابط عمومی سپاه قدس گیلان و ستوده مسئول قرارگاه جهادی شهید املاکی و حقی مسئول ستاد جهادی شهید سیرت نیا همراه با خبرنگاران بازدیدی را از این روستا انجام دادند.

بازدید معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستعضفین از مناطق محروم بخش حویق تالش

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر ؛ چند وقت قبل خبری در مورد محرومیت های روستاهای کوهستان حویق تالش از این پایگاه خبری منتشر شد (لینک خبر) که بازتاب بسیاری در رسانه های استان و حتی کشور داشت و موجب شد تا محرومیت های این روستا نمایان شود و البته مسئولان شهرستان و بخش درصدد جوابگویی برآمدند که دردی از این مردم محروم کم نمی کرد.

عصر امروز (یک شنبه) احمدی معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستعضفین کشور همراه با معاون خود و سرهنگ پاسدار پاسخی سرپرست روابط عمومی سپاه قدس گیلان و  ستوده مسئول قرارگاه جهادی شهید املاکی و حقی مسئول ستاد جهادی شهید سیرت نیا همراه  با خبرنگاران بازدیدی را از این روستا انجام دادند.

بختیار میری دهیار این روستا هم همراه ما بود که از ابعاد مختلف محرومیت این روستاها برای ما گفت و این مسئول محلی تنها مقام مسئول همراه کاروان بود و خبری از مسئولان بخش حویق و شهرستان تالش در این بازدید نبود.

IMG_5474

IMG_5476

IMG_5485

IMG_5490

IMG_5493

IMG_5497

IMG_5503

مسیر این روستا که به خاطر کم شدن بارش ها تا اندازه ای قابل تردد بود ولی برای رسیدن به مسجد و مدرسه این روستا چند کیلومتری پیاده روی را به گروه تحمیل کرد .

IMG_5580

IMG_5562

IMG_5513

در بین راه برخورد مردم با ما بسیار احترام آ میز بود ولی روستائیان گلایه از بی توجهی به این مناطق داشتند. کودکان روستا هم به شدت درد محرومیت را حس کرده بودند .

 

IMG_5531

گروه  استراحتی کوتاه در مسجد این روستا انجام داد.

IMG_5527

خوشبختانه بسیج باز هم پیش قدم شده و اقدماتی را در این روستا را انجام داده است . ستاد جهادی شهید سیرت نیا با حضور در این روستا مشغول ساخت سرویس بهداشتی برای مسجد، مدرسه و خانه عالم برای این روستا می باشد . در گفت و گویی کوتاهی که با یکی از اعضای این گروه جهادی داشتیم اعلام داشت به خاطر نبود راه ، مصالح با قاطر و یا حتی توسط خود ساکنین حمل شده است .

IMG_5536

 

IMG_5546

نمایی از بیرون مدرسه و تخته دانش اموزان مدرسه ذوالفقار کوهستان

 

IMG_5543

IMG_5544

بنرهای جالب در داخل این دبستان ، این بنر وقتی جالب می شود که ما هیچ کپسول اتفای حریق در این مدرسه ندیدم ولی روش استفاده از آن را مشاهد کردیم .

 

IMG_5582

 

IMG_5558

IMG_5559

IMG_5584

 

 

IMG_5573

یکی از ساکنین این روستا که برادر شهید هم بود مارا مهمان سفره خود کرد و با نان داغ و عسل از ما پذیرایی کرد .

 

IMG_5588

در مسیر ماشین رو هم بیشتر مسیر فقط برای ماشین های شاسی بلند قابل تردد بود و بیشتر این مسیر پیاده طی شد.

در پایان امیدواریم قدم های برای کم کردن محرومیت این روستاهای مناطق محروم که اکثراً از سادات هم می باشند انجام شود. تلخ ترین این محرومیت ها حمل بیماران می باشد که به دلیل نبود راه باید با تابوت و برانکارد مسیر چند کیلومتری را بیماران حمل شوند .

متاسفانه مسئولان به جای اینکه به فکر این مردم باشند درصدد جوابیه دادن به سایت ها و خبرگزاری ها هستند و می خواهند صورت مسئله را پاک کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
ازحاج آقای قرباني بزرگواروهمه مسولین عزیزی که پیام من رامی خوانند خواهش میکنم به فکرحل مشکلات بسیارزیادمصلی امام خمینی رشت باشندخصوصا سمت خواهران ،که هیچ امکاناتی نداره،ازنظرنور،لامپ ،کولر ،وسایل سرمایشی،(فقط ۳_۴ تاپنکه درب وداغون اونجاست که فقط یک طرف راباد میزنه ، بعد میگند علت عدم استقبال مردم ازحضوردرمساجد و نمازهای جماعت چیه؟)سرویس بهداشتی ازنظرشیرآبهای سالم ،ازهمه نظر مصلی برای خانمها مشکل دارد وکسی به فکرنیست،مسجدسمت آقایان را بازم می رسند شاید به خاطراین که مسولین میان اون طرف ،ولی طرف خانمها همیشه دردسر وگرفتاری دارند این را هم درنظربگیریدخانمها از نظربدنی ضعیف ترند،همیشه هم با بچه هاشون میان…..الان داریم به ماه رمضان هم نزدیک میشیم از همه خواهش می کنم این خانه مقدس الهی را به دادش برسید…ممنون از لطفتون
محسن پور
چه ربطی به موضوع خبر داشت؟!! نظرتونم درمورد برجام می نوشتید!
در حاشیه