چراغ تحریم برای نتانیاهو سبز خواهد شد؟

نتانیاهو در تایید نظر خود مبنی بر کارآیی تحریم ها و لزوم افزایش فشار بر ایران، می گوید: ایرانی ها از توافق اخیر خوشحال هستند و خودشان می گویند که “این توافق ما را نجات داد”.

چراغ تحریم برای نتانیاهو سبز خواهد شد؟

به گزارش گزارش ۸دی نیوز به نقل از جام، وب سایت روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (jpost) با اشاره به توافق نتانیاهو و اوباما درباره سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن نوشت: اسرائیل تمام تمرکز خود را روی تاثیرگذاری بر توافق نهایی با ایران گذاشته است.

براساس این گزارش، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس ضمن انتقاد از توافق ژنو، تحریم ها علیه ایران را “نتیجه بخش” دانسته و گفته، این درست است که فشارهای بین المللی تاحدودی موفق بوده و به نتیجه بهتری از آنچه در اصل برنامه ریزی شده بود رسیده است، اما از نظر ما این هنوز یک “توافق بد” است.  این توافق، تحریم های ایران را کاهش داده، بدون اینکه در ازای آن، امتیاز محسوسی بگیرد.

 www

اسرائیل تمام تمرکز خود را روی تاثیرگذاری بر توافق نهایی با ایران گذاشته است

وی در تایید نظر خود مبنی بر کارآیی تحریم ها و لزوم افزایش فشار بر ایران، می گوید: ایرانی ها از توافق اخیر خوشحال هستند و خودشان می گویند که “این توافق ما را نجات داد”.

اخیرا آقای هاشمی رفسنجانی در مراسم معارفه علی‌اکبر ولایتی به عنوان رئیس جدید مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفته بود: کاری که امروز تیم مذاکره کننده انجام دادند بسیار بزرگ است و باید از دکتر روحانی و همکارانش تشکر کنیم که ما را از یک مخمصه نجات داده‌اند تا مردم احساس راحتی کنند.

نتانیاهو درحالی مدعی یکطرفه بودن توافق ژنو است، که بسیاری از مقامات و رسانه های غربی و در راس آنان باراک اوباما و جان کری، این توافق را پیشرفتی بزرگ در مسیر محدود کردن برنامه هسته ای ایران قلمداد کرده اند.

 NA-PETRAEUS

اوباما: توافق ژنو دست آورد بزرگی بود/ کری: توسعه برنامه هسته ای ایران را متوقف کردیم

وی بار دیگر ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای خود متهم کرده و گفته، توافق دائمی باید به یک نتیجه ختم شود: از بین بردن توانایی ساخت سلاح هسته ای توسط ایران.

جروزالم پست در ادامه به نقل از “یک مقام رسمی اسرائیل” می نویسد: اسرائیل می خواهد در جریان مذاکره با ایران، بازیگری فعال باشد. ما در درجه اول با آمریکا مشورت و رایزنی می کنیم و در درجه بعد با دیگر اعضای ۱+۵.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه