آقای معاون! آیندگان هم درباره ی شما خواهند گفت؛

آمار غلط معاون استاندار گیلان در یک دیدار حزبی! / آمار بیکاری در کدام دولت بیشتر بود؟!

معاون سیاسی استاندار گیلان در یک دیدار حزبی و در جهت تطهیر سو تدبیرها در دولت فعلی، با ارایه ی آمارهای عجیب و غریب نسبت به عملکرد دولت گذشته سیاه نمایی کرد.

آمار غلط معاون استاندار گیلان در یک دیدار حزبی! / آمار بیکاری در کدام دولت بیشتر بود؟!

به گزارش ۸دی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، معاون سیاسی استاندار گیلان در دیدار با اعضای حزب مردم سالاری استان با اشاره به  موضوعات اقتصادی دولت و کشور، اظهار داشت: در یک  دوره ی ۸ ساله هزار میلیارد دلار درآمد که باید صرف توسعه می شد هدر رفت و بر همین  اساس کارخانه ها تعطیل شدند و  تورم به بالای  ۴۰ درصد رسید.

وی اضافه کرد: بیکاری ۲برابر  امروز بود و این هزار میلیارد  دلار اگر  در سیستم داخلی کشور صرف می گردید  الان با چنین  وضعیت اقتصادی روبرو نبودیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه دولت روحانی نمی توانست با  تورم ۴۰ درصدی شرایط جامعه را حل کند پس به کنترل تورم روی آورد، تصریح کرد: روحانی در سخنان انتخاباتی خود بارها تاکید کرد که هدف اصلی اش حل تحریم و دعواهای هسته ای است و به واسطه حل آنها مشکلات داخلی حل خواهد شد(+).

اظهار نظر احمدی پور درباره‌ی درآمد هزار میلیاردی دولت احمدی نژاد در حالی صورت می گیرد که در سال ١٣٨۴، درآمد نفتی سال اول احمدی‌نژاد برابر ۵۳/۸۳ ‌میلیارد‌ دلار بود که تفاوت زیادی با سال ٨٣ نداشت. همچنین در سال ۸۵ به ۶۲٫۰۱ میلیارد‌دلار، سال ١٣٨۶ به ۸۱٫۶ میلیارد‌دلار، سال ۸۷  به ۸۱٫۹ میلیارد‌ دلار، سال ١٣٨٨ به  ۶٢‌میلیارد‌دلار سال ۸۹ به ٧۴‌ میلیارد‌ دلار و سال ۹۰ به ۱۱۳ میلیارد‌ دلار رسید اما در سال ۹۱ و در نتیجه تحریم های پی در پی حاصل از حوادث سال ۸۸ با کاعش ۵٠‌ درصد به ۵٠ میلیارد‌ دلار رسید.

با یک محاسبه ی ساده متوجه می شویم که مجموع درآمد نفتی دولت در طی هشت سال احمدی نژاد ۵۷۸٫۴ میلیارد دلار بوده است و به خوبی مشخص می شود که معاون سیاسی استاندار گیلان برای سیاه نمایی فعالیت دولت گذشته و  توجیه سوء تدبیر دولت فعلی دست به فرافکنی زده است.

فرافکنی دیگر معاون سیاسی استاندار محترم گیلان درباره ی نرخ تورم دولت احمدی نژاد است. نگاهی به آمار تورم بانک مرکزی نشان می دهد که تورم در سال ۹۱ حدود ۳۰ درصد و در سال ۹۲ حدود ۳۵ درصد بوده است (+) و این در حالی است که احمدی پور ضمن اغراق در این مورد گفته است دولت روحانی کشور را با تورم ۴۰ درصدی تحویل گرفته است.

معاون سیاسی استاندار گیلان در آمار عجیب و بزرگ دیگر، در حالی آمار بیکاری زمان احمدی نژاد را ۲ برابر شرایط امروز دانسته است که آمارها نشان می دهد آمار بیکاری در دولت روحانی نسبت به دوران احمدی نژاد نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر شده است و برخی از شاغلان نیز شغل خود را از دست داده اند.

مرکز آمار ایران در آخرین گزارش‌ خود، تعداد شاغلان در سال ۹۴ را چیزی حدود ۲۱ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۳۶ نفر اعلام کرده است.  این رقم در ابتدای دولت تدبیر و امید چیزی حدود ۲۲ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۱۴۴ نفر بوده که نشان از بیکار شدن خالص چیزی حدود ۳۳۰ هزار نفر در دولت یازدهم دارد. با یک حساب سرانگشتی درباره میزان اشتغالزایی در دولت یازدهم می‌توان متوجه شد ۳۳۰ هزار نفر بیکار شده، ۶ درصد کل افراد شاغل جامعه هستند. بنابراین می‌توان دریافت با توجه به روند منفی اشتغال در دولت تدبیر و امید وضعیت اشتغالزایی در دولت یازدهم چیزی حدود ۶/۶- درصد بوده درصد است. عدد ۶/۶- درصد میزان اشتغال خالص در دولت یازدهم است (+).

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه