جلسه شورا به تشنج کشیده شد/ سه عضو شورا جلسه را ترک کردند/ به جای ۴میلیارد، ۱۶میلیارد برای پیاده راه هزینه شده است!

باقری گفت: آقای شهردار با چه مجوزی از سقف اختیارات خود سبقت گرفته و به ساختمان دانا، پایان کار داده و کلیه واحدهای آن توسط مالک بفروش رفته و شهرداری نتوانسته مطالبات خود را دریافت کند!

جلسه شورا به تشنج کشیده شد/ سه عضو شورا جلسه را ترک کردند/ به جای ۴میلیارد، ۱۶میلیارد برای پیاده راه هزینه شده است!

به گزارش ۸دی، صد و چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر رشت هم اکنون با قرائت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی برگزار شد.

۱۷:۲۱؛ فرانک پیشگر، محمدحسین واثق کارگرنیا، منوچهر جمالی از غایبین جلسه هستند.

۱۷:۲۵؛ در ابتدای این جلسه، محمدعلی رفیعی نوده سالروز درگذشت امام خمینی را تسلیت و خواستار برگزاری مراسمی باشکوه شد.

۱۷:۲۵؛ محمود باقری خطیبانی بعنوان ناطق اول این جلسه گفت: آقای ثابت قدم در ۴ خرداد ۹۵ نامه ای درخصوص بررسی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زدند که پیشنهاد می‌کنم به جای آن آقای شهردار بفرمایند چگونه بجای ۴میلیارد تومان ۱۶ میلیارد برای پیاده راه مرکزی هزینه نموده است؟ رابطه ایشان با اقتصاد درون زا چیست؟ تفاوت اقتصاد درون زا با جیب زا را تصریح بفرمائید! بفرمائید در شرایطی که شهروندان نگون بخت یارانه خویش را برای خرید جهیزیه فرزند، ماه ها گرو می گذارند و کارگران فضای سبز و رفت و روب شهرداری، آتش نشانان زحمت کش در آتش سوخته، ماه ها از حقوق محرومند، رابطه انتخابات ریاست جمهوری امریکا با اقتصاد مقاومتی شهری چیست؟

وی ادامه داد: البته مقاومت ایشان در عدول از مصوبات قانونی شورا و علاقه ایشان به اقتصاد که حتی از پول برق هم نمیگذرند! شاید می تواند اقبال ایشان را به اقتصاد مقاومتی تبیین نمایند.

باقری خطیبانی افزود: آقای شهردار با چه مجوزی از سقف اختیارات خود سبقت گرفته و به ساختمان دانا، پایان کار داده و کلیه واحدهای آن توسط مالک بفروش رفته و شهرداری نتوانسته مطالبات خود را دریافت کند!

وی ادامه داد: بارها بصورت مکاتبه، نطق و … درخواست خروجی پژوهش و مطالعه دانشگاه به اصطلاح شریف به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان را کرده ام! که پاسخی داده نشده است!

باقری تاکید کرد: توصیه می‌کنم بجای چنین میزگردهای پوپولیستی و عوام فریبانه، یک میزگرد شهری با حضور متخصصین امر برگزار کرده تا بتوانند بیشتر به ایشان کمک نمایند و نمایندگان شهرشان بیش از این آسیب نبیند!

وی تصریح کرد: خردادماه، ماه آزادسازی خرمشهر است، خرمشهر قهرمان؛ همان خونین شهری که هنوز هم حماسه آزادسازی اش مثالی برای خلق حماسه در حوزه های دیگر است، به طوری که رهبر معظم انقلاب پاسداران را فرزند خود دانستند و با لحنی صریح و صمیمی به فرزندان خود فرمودند که خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، درمیدانی که از جنگ نظامی سخت تر است؛ البته ویرانی های جنگ نظامی را ندارد، بالعکس آبادانی به دنبال دارد اما سختی اش بیشتر است. آقاجان، پیام نافذتان به پاسداران شرف و عزت ایران اسلامی رسید.

باقری ادامه داد: آقاجان بزرگترین افتخار محمود باقری خطیبانی این است که هنوز هم خود را پاسدار دهه نخست انقلاب می داند؛ پاسداری که مدال جانبازی را در دفاع از وطن بر گردن آویخت و سر افرازانه شعار “استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی” سر داد تا نامحرمی توان نگاه چپ به کشور نداشته باشد.

وی تصریح کرد: آقاجان! فرمودید خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است؛ البته ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد، بالعکس آبادانی به دنبال دارد اما سختی‌اش بیشتر است. پیامتان را با گوش جان دریافت کردیم! پیامی که سرتاپا درس بود و عبرت؛ برای همه ما، آنقدر عمیق بود که تا عمق تمامی دستگاههای خدمت رسان به مردم و حتی پارلمان شهری رشت نافذ بود. پیامتان را دریافت کردیم تا اجازه ندهیم که عده ای با ظاهرسازی، کتابهای ناخوانده به دست گرفته و با صد حیله و فریب به دنبال فریب افکار عمومی باشد و با بزک اسلام بخواهد از سارقان به بیت المال دفاع کند! آقاجان پیامتان را گرفتیم و اجازه نخواهیم داد تا با پروژه ها و معامله گری های میلیاردی برخی! شهر به ورشکستگی نزدیک و نزدیکتر شود! هر که میخواهد باشد در مقابلش خواهیم ایستاد تا با افتخار بگوییم سرباز رهبریم. آقاجان پیامتان رسید؛ آری خرمشهرها در پیش است! وقتی در میدان نبرد با رژیم بعث جانباز شدم هرگز فکر نمیکردم که دردی بالاتر از درد جراحت در میدان جنگ سخت باشد ولی امروز اعتراف میکنم که در جنگ نرم همانی که فرمودید خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است.

باقری افزود: آری محمود امروز در عرصه جنگ نرم هم افتخار دارد که خط شکن باشد و در مقابل نامحرمان و سارقان به بیت المال و انحراف ۳۰۰ درصدی از بودجه آقایی به نام شهردار بایستد و باز هم جانباز شود! جانباز هجمه های باندهای قدرت و ثروت؛ باندهایی که مردم طومار آنها را ۳۷ سال پیش با انقلاب اسلامی در هم پیچیدند ولی بدی روزگار و برخی غفلتها سبب شد تا دوباره برخی از انحرافیون و دزدان به بیت المال جان بگیرند! اعتراف میکنم که جانبازی جنگ نرم دردش بیشتر است؛ لذتش هم بیشتر است و امروز از این لذت غرق در شادی و غرورم! شهروندان فهیم و قدرشناس رشت بیش از ۴۰۰ سؤال از محمدعلی ثابت قدم در مورد انحرافات ساختاری، مالی و فرهنگی در شهرداری رشت پرسیدیم ولی دریغ از یک پاسخ! جناب ثابت قدم؛ شما با کمترین سابقه اجرایی شهردار رشت شدید تا جوان گرایی آزمونش را پس دهد ولی امروز تأسف میخوریم که شما شهردار رشت هستید چون عملکردتان بسیار خارج از قانون بوده و بسیار برای آینده رشت مضر است!

وی در پایان گفت: آقای شهردار! جمعی از دانشگاهیان، جوانان و متخصصان شهر به حقیر به عنوان عضو هیئت رئیسه شورا مراجعه کردند و پرسیدند که چه زمانی افتضاحات شهری به پایان میرسد! کِی ثابت قدم میرود تا شهر آرام شود و از عقب ماندگی اختاپوسی رها شود! پاسخ دادم: خرمشهرها در پیش است! شهروندان فهیم و قدرشناس رشت از همه شما عذرخواهی میکنم که شهردار رشت از محل پولی که شما به عناوین مختلف به شهرداری میدهید ۱۰ میلیون ریال برای همسرش کارت به کارت میکند! ماده ۱۶ که برای کمک به نیازمندان است را برای کمک به اطرافیان خود شهردار بکار گرفته میشود و هزاران درد دل ناگفته! آقای شهردار! در خصوص سؤالات ذیل لطفاً صریح و شفاف به مردم پاسخگو باشید!

۱- ماجرای انتقال ۱۰ میلیونی به حساب همسر خود را بیان کنید!

۲- علت تغییر و تحول بیش از دوهزار حکمی در شهرداری رشت و برهم زدن آرامش روانی کارکنان چیست؟

۳- چرا پیاده راه فرهنگی رشت به شکل مصوب و اولیه اجرایی نشده و به قول معاون استاندار گیلان حتی ۲۵ درصدش شبیه طرح اولیه نیست؟

۴- میزان پرداختی های ماهانه به مشاوران شهرداری از کدام محل و به چه میزانی است؟؟

۵- چرا کمک هزینه مصوب به تیم سپیدرود رشت تیم محبوب مردم ورزش دوست رشت را پرداخت نکرده اید؟؟؟

۶- چرا در پرداخت حقوق عدالت را رعایت نمیکنید؟؟؟ علت تأخیر ۸۰ روزه در پرداخت حقوق کارکنان سازمان آتش نشانی و … چیست؟؟؟

شهروندان فهیم و قدرشناس رشت در نشستی خبری و به زودی پرده از تخلفات ساختاری، مالی و فرهنگی در شهرداری رشت برخواهم داشت.

۱۸:۱۰؛ مظفر نیکومنش نودهی ضمن تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: در خصوص طرح تفصیلی شهر رشت باید با جدیت بیشتری شورای شهر پیگیر باشد چون برخی از کاربری ها باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است.

وی افزود: برخی از مزارع که در حاشیه شهر قرار داشته اند با توجه به گسترش شهر در داخل بافت شهری قرار گرفته اند و کشاورزی که قدرت تفکیک این زمین ها را ندارد زمین را واگذار می کند و خریداران آن را به صورت مسکونی و بدون پروانه احداث می کند.

وی اضافه کرد: ساخت مسکن در این مناطق باعث بروز مشکلاتی در شهر خواهند شد و شهرداری اجازه اخذ پروانه نمی دهد و شهروند نیز نمی تواند از انشعابات آب و برق و گار استفاده کند.

نیکومنش تصریح کرد: طرح تفضیلی و کاربری ها از مرکز ارایه شده و درخواست بنده این است که با دعوت از نمایندگان مجلس بتوانیم مدیریت یکپارچه ای را در مورد بکار گیری از این طرح و تکلیف زمین های نسقی  انجام دهیم.

وی ادامه داد: همکاران شورا که در کمیسیون ماده صد دارای مسئولیت هستند با پرونده های زیادی از این دست روبرو هستند و باید این موارد را به سرعت پیگیری کنیم.

نیکومنش در بخش دیگری از سخنان خود به دعوت شهردار رشت برای شرکت در نشست شهرداران آسیایی گفت: ۴ نفر برای شرکت در این نشست دعوت شده اند؛ شهردار اصفهان، شهردار رشت، مدیر کل شرق آسیا وزارت امور خارجه و مدیر کل امور بین الملل امور خارجه و به عقیده بنده شرکت شهردار رشت در این نشست برای آبروی شهر بسیار مهم است.

نیکومنش در پایان گفت: تقاضای من از اعضای شورای شهر  این است که با سفر ایشان موافقت کنند.

۱۸:۱۵؛ موسوی روزان با اشاره به این که مردم علاقمند هستند تا از ما خبرهای خوش بشوند و ببنند که شورا و شهرداری در کنار هم هستند ادامه داد: چرا بعضی‌ها به گونه‌ای صحبت می‌کنند که از همه بیشتر می‌دانند؟

وی افزود: متاسفانه یک روز صحبت از سفر به سوریه می‌شود و روز دیگر در جشن نیمه شعبان صحبت‌هایی مطرح می‌شود که جایگاهی ندارد.

روزان ادامه داد: چرا به گونه‌ای رفتار می‌شود که شورا به دو جریان رو دررو تبدیل شود؟

وی تاکید کرد: جایگاه نظارتی شورا نباید با حاشیه سازی زیر سؤال برود و شورا باید چکیده نظرات مردم شهر باشد. او افزود: باید قدر و منزلت شورا را حفظ کنیم و نسبت به اتفاقات شهرداری نیز حساس باشیم.

روزان ادامه داد: در شرایطی که هر ۱۰ روز شاهد یک افتتاح هستیم نباید خوشی مردم رشت را به یاس تبدیل کنیم.

این عضو شورای شهر ادامه داد: فریادهای برآمده علیه شهردار تخلفات ادعایی میلیاردی است اما مدارک منتقدان میلیونی هم نیست.

موسوی روزان در پایان تاکید کرد: ما هم نسبت به حقوق زحمتکشان شهرداری حساس هستم و با جدیت باید پیگیر موضوع شویم و اعتقاد دارم که از اولین وظایف شهرداری پرداخت حقوق پرسنل است اما این موضوع با جنجال سرانجام پیدا نمی کند.

پس از اظهارات موسوی روزان محمود باقری گفت: صحبت های ایشان خطاب به من بود و من در جلسه بعد شورا جواب ایشان را خواهم داد.

۱۸:۲۰؛ شهردار رشت وارد صحن شد.

۱۸:۲۷؛ مختار جباری، مشاور عالی و محمد تقی نظری، معاون مالی و اقتصادی ثابت قدم را در صحن شورا همراهی می‌کنند.

۱۸:۲۸؛  رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به پروژه پیاده راه سازی فرهنگی در مرکز شهر خواستار توجه شهردار به سه نکته شد.

علوی در این ارتباط  گفت باید شهردار رشت جداره سازی، زیباسازی٬افزایش فضای سبز و افزایش اقدامات فرهنگی را در مرکز شهر مورد توجه قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به افتتاح المان شهدای ذهاب در مرکز شهر گفت: پیشنهاد دارم تا چند شهید گمنام هم در مرکز میدان شهرداری رشت به خاک سپرده شوند.

۱۸:۳۱؛ لایحه بررسی انحراف بودجه ۳۰۰ درصدی پیاده راه مرکزی در صحن به شورا گذاشته شد.

۱۸:۴۱؛ مجید رجبی ویسرودی در این خصوص گفت: مبلغ قرارداد پیاده راه ۴ میلیارد تومان بود که نهایت ۲۵ درصد می تواند افزایش پیدا کند، ۱۰ درصد توسط مشاور و ۱۵ درصد توسط پیمانکار و افزایش ۳۰۰ درصدی آن در کمیسیون هم مورد مخالفت قرار گرفت.

۱۸:۴۲؛ رضا رسولی در این زمینه اظهار داشت: بهتر است با یک مشاور حقوقی صحبت شود که اگر امروز ما با این مسأله مخالفت کنیم، پیمانکار از طریق مجاری قانونی می تواند شکایت و دیون خود را با خسارت بگیرد یا خیر!؟

۱۸:۴۸؛ لایحه جابجایی کد بودجه ای برای پرداخت انحراف ۳۰۰ درصدی پیاده راه مرکزی با ۶ رأی موافق مسکوت ماند!

۱۸:۵۴؛ در خلال این جلسه از “ساحل فیلسوف” راننده تاکسی که در تاکسی خود کتابخانه ای کوچک ایجاد و هوشنگ درویش پور کارگردان گیلانی تقدیر به عمل آمد.

۱۹:۰۴؛ رستگار، ستاره شناس، مقصودی، عبدالهی، شریفی، ماه پسند و پورناصرانی در صحن علنی شورا حاضر شدند.

۱۹:۱۲؛ محمدعلی ثابت قدم در خصوص انحلال و ادغام سازمانهای شهرداری رشت اظهارداشت: ساختارسازمانی و اساسنامه هر یک از سازمانها طی کتابچه ای گردآوری شد. هیچ سازمانی را از لحاظ ساختاری منحل نکردیم، کوچک سازی و چابک سازی کرده ایم.

بسیاری از سازمانهای ما که کار کارگری داشتند، ولی بعنوان مدیر مشغول به کار بودند در چارت جدید برایشان احکام کارگزینی جدید زده خواهد شد. در چارت جدید ۱۸۲۳ پست مدیریتی در شهرداری درنظر گرفته شده است. سازمانهای شهرداری در چارت جدید وقتی ادغام می شوند، هزینه های جاری و بودجه آنهم ادغام می شوند. در این ادغام صرفه و صلاح شهرداری ها درنظر گرفته و هزینه های اضافه کاسته می شود.

شهردار رشت ادامه داد: در چارت جدید نه تنها بودجه سازمانها افزوده نخواهد شد، بلکه شاهد کاهش خواهیم بود، مگر اینکه سازمانهایی جدیدالاحداث برابر مصوبه وزارت کشور به شهرداری اضافه گردد.

۱۹:۵۹؛ اعضای شورای شهر رشت خواستار بررسی قرارداد ساختمان بیمه دانا در شهرداری شدند.

۲۰:۰۱؛ مجید رجبی ویسرودی خطاب به شهردار تذکر داد: با پوزخندهای تان اعضاء شورا را تمسخر نکنید! شأن اعضای شورا را حفظ کنید!

۲۰:۰۵؛ بحثهای دونفره بین اعضاء شورا بالا گرفت، شهردار رشت در بین صحبتهای خود خطاب به رئیس شورا، صدای خود را بالا برد که مجید رجبی به نشانه اعتراض گفت: واقعاً برای خانم شیرزاد و آقای روزان متاسفم! شهردار چه کسی است که صدای خود را بالا ببرد؟

۲۰:۰۶؛ اسماعیل حاجی پور، شیرزاد، رسولی به نشانه اعتراض به بی نظمی جلسه، صحن شورا را ترک کرد!

۲۰:۰۸؛ اتمام جلسه.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه