اولین اکران «هنگامه» در گیلان؛

فکر نمی‌کردم دانشجویان، برای دیدن فیلم، بلیط بخرند/ توصیف همسر شهید مدافع حرم از فیلم هنگامه

حسینی گفت: همسر شهید مدافع حرم، حامد کوچک زاده به عنوان مهمان ویژه اکران هنگامه، فیلم را تداعی کننده زندگی خودشان می‌دانستند، به همین خاطر درخواست کردند نسخه‌ای از فیلم هنگامه در اختیار ایشان قرار ‌گیرد.

فکر نمی‌کردم دانشجویان، برای دیدن فیلم، بلیط بخرند/ توصیف همسر شهید مدافع حرم از فیلم هنگامه

به گزارش ۸دی، همزمان با دیگر نقاط کشور، برای اولین بار در استان گیلان، دانشگاه فرهنگیان رشت میزبان فیلم «هنگامه» اولین اثر داستانی درباره مدافعان حرم شد.

فاطمه سادات حسینی، مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی این دانشگاه در این باره با اشاره به اینکه اولین باری است که مسئولیت اکران فیلم های جشنواره عمار را به عهده گرفته، گفت: به خاطر زمان نامناسب اکران و تداخل برنامه با کلاس های درسی و همینطور نزدیکی ایام امتحانات، از بابت استقبال مخاطبین احساس نگرانی داشتیم و فکر نمی کردیم دانشجویان بلیط بخرند چون از زمان تصمیم تا اکران فیلم فقط دو روز مهلت داشتیم که تبلیغات کنیم ولی به لطف خدا حدود صد نفر از دانشجویان دانشگاه با تهیه بلیط، در سالن پردیس بنت الهدی این دانشگاه به تماشای این فیلم نشستند.

photo_2016-05-18_12-37-39

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به حضور مهمانان ویژه در مراسم اکران فیلم اظهار داشت: همسر اکران کننده جشنواره عمار و شهید مدافع حرم، حامد کوچک زاده که سه ماه قبل در دفاع از حرم اهل بیت در سوریه به شهادت رسید، به همراه دو دخترش (فاطمه و ریحانه) و همین طور آقای افتخاری از رزمندگان جبهه مقاومت که به تازگی از سوریه بازگشته بودند و مسئولیت نهاد رهبری در دانشگاه را هم بر عهده دارند در کنار دانشجویان به تماشای این فیلم نشستند.

حسینی با عنوان اینکه همسر شهید کوچک زاده به شدت تحت تاثیر فیلم قرار گرفته بود و از ابتدای تا انتهای فیلم اشک می ریختند اضافه کرد: ایشان بعد از اکران فیلم، دل گویه مکتوب خودشان را برای حضار قرائت کرد و خیلی هم روی این موضوع تاکید داشت که با بسیاری از لحظات فیلم همزاد پنداری کردند و فیلم را تداعی کننده زندگی خودشان می‌دانستند، به همین خاطر درخواست کردند نسخه‌ای از فیلم هنگامه در اختیار ایشان قرار ‌گیرد.

photo_2016-05-18_12-37-49

وی در خصوص نحوه تبلیغات و تلاش برای ترغیب دانشجویان به دیدن فیلم بیان کرد: در مورد بحث جذب مخاطب سعی کردیم بیشتر از محتوای خود فیلم توضیح بدهیم چرا که مضمون فیلم از موضوعات روز بود و همین موضوع باعث جذابیت بیشتر فیلم شده بود. ضمنا از طریق فضای مجازی، گروه های تلگرامی و هینطور نصب پوستر در سطح دانشگاه نسبت به اطلاع رسانی در مورد فیلم اقدام کردیم.

حسینی با اشاره به اینکه علی رغم وجود دغدغه و مطالبه عمومی متاسفانه تا الان تقریبا کاری درباره مدافعان حرم صورت نگرفته است، افزود: همین موضوع باعث شد تا دانشجویان برای تماشای اولین فیلم با این مضمون مشتاق‌تر باشند.

مسئول اکران فیلم «هنگامه» در دانشگاه فرهنگیان رشت در مورد انگیزه اکران این فیلم خاطرنشان کرد: پدر دوست من که از مدافعان حرم بودند چندی قبل در سوریه به شهادت رسیدند و همین موضوع در انتخاب فیلم بسیار مهم و تاثیر گذار بود و باعث شد تا بعد از آشنایی از طریق گروه های تلگرامی و سایت تصمیم به اکران دانشگاهی این فیلم گرفتیم. چرا که دوست داشتیم دیگران هم از نزدیک با زندگی مدافعان حرم بیشتر آشنا شوند. متاسفانه خیلی شایعات در مورد این شهدا در جامعه شنیده می شود و من امیدوار بودم که به وسیله اکران این فیلم به بسیاری از این حرف و حدیث ها پاسخ داده شود.

حسینی با اعلام اینکه دانشجویانی که برای دیدن فیلم بلیط خریدند و به سالن آمدند به سینما علاقه مند بودند و این فیلم را هم دوست داشتند اضافه کرد: من خودم هم سینما رو هستم و تقریبا تمام فیلمهایی که روی پرده می آیند را در سینما تماشا می کنم، معمولا فیلمهای مذهبی علی رغم محتوای خوب از کیفیت ساختار پایینی برخوردار هستند اما «هنگامه» به لحاظ ساختاری و محتوایی کیفیت بالایی داشت.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از عوامل جشنواره عمار و برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از برنامه ریزی برای اکران دیگر فیلم های جشنواره مردمی عمار در سال آینده تحصیلی خبر داد.

گفتنی است «هنگامه» به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد تولید شده و امین ایمانی و سوگل طهماسبی در آن به ایفای نقش پرداختند.این فیم فانوس ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش داستانی و بهترین بازیگر نقش اول زن را کسب کرده است.

منبع: عمار فیلم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه