حمایت وزارت ارشاد از بازگشت شجریان

در حالی که این روزها اخبار تازه‌ای از برگزاری کنسرت‌های شجریان با حمایت وزارت ارشاد به گوش می‌رسد، روزنامه شرق در خبری به نقل از تهیه‌کننده برنامه موسیقی «دستان» از تلاش‌ها برای مطرح شدن دوباره شجریان در انظار خبر داد.

حمایت وزارت ارشاد از بازگشت شجریان

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از نماینده، بعد از شاهکار اخیر مدیران خانه موسیقی ایران در به خاک سپردن دو خواننده معاند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا و حاتم بخشی آنها برای جنازه‌ی این دو، این بار زمزمه هایی مبنی بر مطرح شدن مجدد شجریان آن هم با حمایت وزارت ارشاد به گوش می‌رسد.

هرچند بدنبال استقبال گرم حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی از ورود غیرمنتظره شجریان به ایران و به عضویت در آوردن وی در شورای عالی خانه موسیقی طی ماه های گذشته، می‌شد چنین روزهایی را پیش بینی کرد، اما بر سر زبان افتادن نام وی آن هم از صدا و سیمای جمهوری اسلامی بعید به نظر می رسید.

در حالی که این روزها اخبار تازه ای از برگزاری کنسرت های وی با حمایت وزارت ارشاد به گوش می‌رسد  روزنامه شرق، در خبری به نقل از تهیه‌کننده برنامه موسیقی «دستان» از تلاش ها برای مطرح شدن دوباره شجریان در انظار، خبر داد.

به گفته «محمد مناجاتی»، تهیه‌کننده برنامه موسیقی «دستان»، بنا است بخش‌های جدیدی به این برنامه اضافه شود که از جمله آنها می‌توان به آیتم «آواهای ماندگار» اشاره کرد. آیتمی که در آن از اساتید آواز خوان پیشکسوت ایران مثل اکبر گلپایگانی، ایرج بسطامی، محمدرضا و همایون شجریان و… یاد خواهد شد. همین مسئله ذوق زدگی این روزنامه اصلاح طلب را به همراه داشته تا جایی که امکان پخش صدای شجریان را از آن نتیجه گیری کرده است.

شجریان که بیش از چهار سال است از صدا و سیمای ایران به حاشیه رفته، پس از فتنه ۸۸ و بدنبال موضع گیری های متعدد علیه نظام در رسانه های معاند، رفتن به دیار اجانب و همنوایی با آنها را بر ماندن در ایران ترجیح داد. همین مسئله ممنوعیت صدا و تصویر وی در صدا و سیما را رقم زد.

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه