نقاش چهره کاشف السلطنه در جشنواره برداشت چای:

پیکره «شیخ زاهد» و «میرزاکوچک خان» برای لاهیجان ساخته می شود

نقاش چهره پدر چای ایران در حاشیه جشنواره ملی شکرانه چای گفت: در حال تهیه و ساخت پیکره ای از شیخ زاهد هستیم تا در میدان شیخ زاهد نصب کنیم.

پیکره «شیخ زاهد» و «میرزاکوچک خان» برای لاهیجان ساخته می شود

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»، محمدرضا غنی زاده هنرمندی که در حاشیه جشنواره ملی شکرانه برداشت چای، تصویر پدر چای ایران را بر روی بوم نقاشی کشید با بیان اینکه خیلی خوشحالم در لاهیجان و میان مردم مهمان نواز و دوست داشتی آن هستم گفت:در حدود ۳۵ سال است که کار طراحی، نقاشی، مجسمه سازی، خطاطی و کارهای گرافیکی انجام میدهم.

وی در ادامه گفت: وقتی متوجه شدیم قرار است برای اولین جشنواره چای در لاهیجان برگزار شود، فکرکردیم که بهترین کار این است، هدیه ای به این جشنواره و چای لاهیجان داشته باشیم تا سهم خود را به نوعی ادا کنیم.

غنی زاده با بیان اینکه نقاشی و مجسمه سازی دو طرحی که در ذهن خود داشتیم و تصمیم شد که نتیجه این شد که در وقت کوتاه، بهترین کار نقاشی است.

وی با اشاره به این نقاشی با بیان اینکه عکس پدرچای ایران را از طریق فضای اینترنت به دست آوردیم و در مدت کوتاهی(نزدیک به یک ساعت) در حاشیه جشنواره طراحی کردیم افزود: این کار روی بوم با رنگ روغن و به سبک قدیمی با رنگ های قهوه ای و مشکی طراحی شده تا برای بیننده، تداعی گر قدیمی بودن باشد.

این استاد نقاشی با بیان اینکه میخواهیم در لاهیجان کارهای زیادی انجام دهیم و ساخت پیکره ای از شیخ زاهد و نصب آن در صورت تایید یکی از کارهای ما خواهد بود افزود: تنها یک تصویر از ایشان موجود است و نقاش آن نیز امضایی ندارد.

وی با اشاره به مراحل ساخت ماکت شیخ زاهد با بیان اینکه در ابتدا سردیس این مجسمه باید آماده شود و مورد تایید قرار گیرد گفت: طراح لباس، لباس ایشان را برای پیکره ای طراحی خواهند کرد.

غنی زاده افزود:برای میادین سردارجنگل و مادر نیز طرح های جدیدی در آینده نزدیک خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این درخواست خبرنگار «لاهیجان» که کاش فکری به حال حزین لاهیجی، عالم و شاعر معروف شیعه که اهل لاهیجان بشود گفت: شهردار لاهیجان گفتند که در حال احداث پارکی هستیم و می خواهیم، مشاهیر ایران و لاهیجان را در آن پارک اجرا کنیم، فعلا درحال تحقیقات اولیه هستیم تا بتوانیم تصویرسازی کنیم و اگر مورد تایید قرار گرفتند شروع به ساخت کنیم.

محمدرضاغنی زاده+نقاش (۳) محمدرضاغنی زاده+نقاش (۴) محمدرضاغنی زاده+نقاش (۲)محمدرضاغنی زاده+نقاش (۵)جشنواره ملی چای لاهیجان (۱۲)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه