مدیرکل‌سابق‌اجتماعی‌استانداری‌گیلان‌در‌گفتگو‌با‌8دی:

بیکاری در استان به سرعت در حال پیش روی است/ آمار جوانان تحصیل کرده بیکار درگیلان سالانه افزایش می یابد

مدیرکل سابق امور اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه بیکاری در گیلان با سرعت پیش می رود، گفت: آمار بیکاران جوانان تحصیل کرده در استان سالانه افزایش پیدا می کند.

بیکاری در استان به سرعت در حال پیش روی است/ آمار جوانان تحصیل کرده بیکار درگیلان سالانه افزایش می یابد

عزیز پورعزیزی در گفتگو با خبرنگار ۸دی بابیان اینکه استان گیلان دارای منابع عظیم خدادادی وظرفیت های صنعتی واقتصادی در سطوح بالا می باشد، اظهار کرد: متاسفانه بدلیل سوء مدیریت بخش صنعت واشتغال عملا از ریل توسعه خارج شدهاست.
وی با اشاره بر اینکه با مصرف گرایی به سبک غربی و ریخت پاش های اقتصادی که منشاء فرهنگی دارد نمی توان شاهد رونق اقتصادی وکسب کار بود، افزود: پذیرش بیش از حد دانشجو بدون درنظرگرفتن بازارکار رشته های تحصیلی و عدم تناسب اموزش ها با نیاز بازار کار نیز مقدمه دیگری برافزایش بیکاری جوانان است.
مدیرکل سابق امور اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه امروز بیکاری جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی به یک چالش اساسی دراین استان تبدیل شده، ادامه داد: نبود شغل وکسب کار باعث بالا رفتن سن ازدواج و افزایش امار طلاق در این سالها بوده و ردپای بیکاری در همه این معضلات اجتماعی مشهود هست.
پورعزیزی معضلاتی که سرانجام به افسردگی وسرخوردگی جوانان می انجامد را منجر کاهش میزان نشاط اجتماعی باوجود داشتن جمعیتی جوان عنوان کرد و گفت: اگر به امار معتادان توجه شود بیکاری را یکی از متهمان پرونده اعتیاد جوانان باید دانست.
این کارشناس امور اجتماعی و آسیب های آن با بیان اینکه پدیده بیکاری استان به سرعت درحال پیشروی است، خاطرنشان کرد: افراد بیکار دچار افسردگی شده و دچار اضطراب میشوند واین می تواند در فرد دچار مشکل جسمی کند.
این استاد دانشگاه در خاتمه با پیشنهادی به مسوولین در راستای رفع بیکاری تاکید کرد: مسولین ارشد استان با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سرمایه گذاران به وضعیت موجود توجه ویژه داشته باشند وبا اجرای صحیح نظام اموزشی مهارت و فناوری  واصلاح مراکز صنعتی وتوجه وحمایت ازشهرک های صنعتی وایجاد بنگاههای زود بازده توسعه فعالیت های عمرانی وساختمانی وگردشگری وتکنولوژی حمایت ازکار افرینی ومبتکران می توان بخشی اعظمی از مشکلات بیکاری را بر طرف کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه