مسئول امور کنسولی ایران در آذربایجان از نحوه برخورد با فرجی انتقاد کرد

مسوول امور کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان ضمن تایید آزاد شدن حسن فرجی زندانی ایران در باکو از نحوه برخورد با وی در هنگام بازگشتش به ایران انتقاد کرد.

مسئول امور کنسولی ایران در آذربایجان از نحوه برخورد با فرجی انتقاد کرد

 به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایسنا، محسن مولایی، مسئول امور کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان با تایید خبر آزادی حسن فرجی که ماه گذشته به دلیل عبور مقابل سفارت رژیم صهیونیستی بازداشت شده بود، خاطرنشان کرد: به دنبال پیگیری‌های انجام شده وی صبح روز پنج‌شنبه آزاد شده و برای خروج از جمهوری آذربایجان عازم مرز بیله‌سوار شد اما به دلیل نداشتن مجوز خروج از اداره مهاجرت مجبور به بازگشت شهر لنکران برای دریافت مجوز خروج شد.

وی ادامه داد: این تبعه ایرانی پس از دریافت مجوز خروج از شعبه اداره مهاجرت لنکران عازم مرز آستارا برای عزیمت به ایران شد که در آنجا نیز به دلایل نامعلومی به وی گفته شد که لازم است مجددا به باکو و اداره پلیس مراجعت کند.

مولایی گفت: از طریق مراجع ذیربط برای حل این مشکل تلاش شده و چندین بار نیز با فرجی تماس داشته است و سفیر کشورمان درباکو نیز تلفنی با این تبعه ایرانی صحبت کرده و در جریان وضعیت وی قرار گرفته است.

فرجی در این تماس تلفنی از توجه ایران به سرنوشت اتباعش تشکر کرده و خواهان اعلام وضعیت سلامتی‌اش به خانواده اش بوده است.

مولایی گفت: این تبعه ایرانی تاکید کرده به دلیل اینکه جمهوری آذربایجان نتوانسته است اتهامات وارد شده را ثابت کند او را آزاد کرده است.

مسوول امور کنسولی سفارت ایران در باکو همچنین اضافه کرد: ما موظف به حمایت از اتباع ایرانی هستیم و تلاش‌های خود را برای حل مشکل خروج وی انجام خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های جمهوری آذربایجان ۱۰ آبان‌ماه اعلام کردند حسن فرجی فرزند بهلول به دلیل رفتار مشکوک که در هتلی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در یکی از خیابان‌های پر رفت و آمد باکو قرار داشته بازداشت شده و پس از تحویل به دادگاه به ۳۰ روز بازداشت موقت محکوم شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه