8دی گزارش می دهد؛

مدیران مدارس دولتی حق گرفتن شهریه در تابستان را ندارند/ اولیای دانش آموزان گیلانی به موقع ثبت نام کنند

یکی از دغدغه های هرساله اولیای دانش آموزان ثبت نام در مدارس و دریافت شهریه قبل از شروع کلاس ها توسط متصدیان امور ثبت نام است که تخلف اداری کارکنان آموزش و پرورش می باشد و اولیا دانش آموزان موظف به مخابره کردن آن هستند.

مدیران مدارس دولتی حق گرفتن شهریه در تابستان را ندارند/ اولیای دانش آموزان گیلانی به موقع ثبت نام کنند

سرویس اجتماعی ۸دی؛

درحالیکه بسیاری از خانواده از مشکلات هنگام ثبت نام و دریافت وجه اضافی از سوی برخی مدارس گلایه مندند اما متولیان آموزش و پرورش، با بیان اینکه والدین در صورت مشاهده این وضعیت، شکایت کنند، از زیر بار حل مسئله شانه خالی می کنند.

طبق قانون هیچ مدرسه و مدیری اجازه ندارد خارج از قوانین اعلام شده هزینه ای از خانواده های دانش آموزان دریافت کند، در واقع تنها هزینه کتاب و بیمه دانش آموزان از خانواده ها اخذ می شود لذا در غیر اینصورت با نظارت و ارزیابی مسئولان ذیربط در وقوع تخلف با مدارس متخلف برخورد قانونی انجام می شود.
البته ناگفته نبامد، رساندن گزارش تخلف بر عهده اولیای دانش آموزان است و وزارت آموزش و پرورش مکلف بر بررسی و اعمال قانون بر مدیران متخلف می باشد.
اولیای دانش آموزان باید توجه داشته باشند که مدیران و متصدیان ثبت نام همچون سال های گذشته در مدارس دولتی هنگام ثبت نام هیچ هزینه ای دریافت نمی کنند اما از والدین دانش آموزان تعهد می گیرند در طول سال هزینه های کمک به مدرسه و سایر کلاس های فوق برنامه را پرداخت کنند که کماکان در اکثر مدارس گیلان و سایر نقاط کشور این مرسوم است.

گفتنی است که هیچ اجباری برای جمع آوری هزینه های مشارکتی نیست در واقع مدیران باید در غالب جلساتی با اولیا از ظرفیت مشارکت های مردمی در جهت فضا سازی، برنامه های آموزشی و کلاس های فوق برنامه استفاده کنند.

در سنوات و سال های ماضی مشاهده شده است که حتی برخی از مدیران آموزش و پرورش در جلسه مدیران تاکید می کنند که هیچ هزینه ای خارج از حق بیمه و کتاب دریافت نکنند اما برخی از مدیران هستند که گاها عمدا یا سهوا مرتکب چنین اشتباهاتی می شوند و در صورت مشاهده چنین اشتباهاتی ضمن معرفی به استان ابلاغ شان لغو هم شده است.

طبق آمار موجود حدود ۶هزار مدرسه فقط در شهر رشت وجود دارد و  نرخ مدارس غیر دولتی در استان بر اساس شاخص های معرفی شده از جمله هوشمند سازی، رتبه بندی و فضا سازی تعیین و تصویب می شود و مراکز آموزشی با امکانات درجه الف قطعا از نرخ شهریه بیشتری برخوردار است.

هیچ مدیری در تابستان در مدارس دولتی حق گرفتن شهریه ندارد مگر اینکه با تصویب انجمن اولیا و مربیان و آن هم بعد از بازگشایی مدارس و در مهر ماه اینکار را انجام دهد.
آسودگی خاطر ثبت نام برای خانواده ها از مسائل اساسی است که باید مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد و از طرفی خانواده ها نیز با ثبت نام به موقع در مدارس، کمک کار آموزش و پرورش در ارائه خدمات مناسب به دانش آموزان باشند تا آغاز هر سال تحصیلی همراه با آسودگی خاطر برای اولیای دانش آموزان و اولیای مدارس باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
میلاد
یک سئوال اون تخلف مدیر رو کی پیگیری میکنه؟ بله خود آموزش وپرورش استان. حالا آیا چاقو دستشو می بره؟ بعدشم این پولهایی که میگیرن که به نفع آموزش وپرورشه.پس چرا باید به عنوان تخلف باهاش برخورد کنه. پس چرا اولیای دانش آموز گزارش بده.
در حاشیه