تنش ها در روابط تیره و تار شورا و شهردار رشت ادامه دارد

ثابت قدم ویرانگر شورای سوم بوده است/ آقای ثابت قدم دست از سر شهرداری بردار/ مخالفت با سفر شهردار به پکن

صد و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر رشت با حواشی فراوان و رونمایی محمود باقری از اسناد جدید به پایان رسید.

ثابت قدم ویرانگر شورای سوم بوده است/ آقای ثابت قدم دست از سر شهرداری بردار/ مخالفت با سفر شهردار به پکن

به گزارش ۸دی، محمدعلی رفیعی نوده در ابتدای صحبت های خود ولادت حضرت مهدی(عج) را تبریک و روز سربازان گمنام را تهنیت و صعود تیم سپیدرود را به لیگ دسته اول کشور تبریک گفت.

۱۷:۰۸؛ رفیعی نوده همچنین سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت.

۱۷:۰۹؛ محمود باقری خطیبانی، بعنوان اولین ناطق جلسه ی امروز شورا گفت: با سلام و دعای خیر احتراماً مواردی چند از باب بیان مشکلات شهرداری که امروز مسئولیت نظارت آن برعهده شوراست تقدیم حضورتان میگردد. هرچند میدانم وقتی این مطالب را بخوانید خود را با گفتن این جمله که این آقای باقری خود را دایه مهربانتر از مادر می داند، راحت می کنید و چشمان خود را در برابر واقعیت های موجود محکم می بندید.

آیا نمی خواهیم برای یکبار هم که شده کارنامه سه ساله خودمان را مورد ارزیابی قرار دهیم و تفاوت میان شعار تا عمل را که از ما شروع شده و به همه سرایت کرده است را واقع بینانه قضاوت کنیم ، من با تفکر به قول شاید دایه مهربانتر از مادر باشم، به شما برادرانه میگویم: اینَ تَذهبُون

به کجا می رویم با این همه عدول از مصوبات شورا از شخص شهردار خودسر و انحراف ۳۰۰درصدی از بودجه آنهم فقط در کف پوش کردن پیاده راه، و بیش از دوهزار و پانصد ابلاغ غیرقانونی چه معنایی دارد؟ آیا یادمان رفت دوستان عزیز دیروز ما که در پشت همین میزها نشسته بودند امروز کجا هستند؟ احساس نمی کنید آنها که مدیرتر بوده اند توسط چه کسی گرفتار روزگار شده اند: ما در شعارهای انتخاباتی گفتیم آمده ایم خاطرات تلخ گذشته را پاک کنیم، یاد شهید رجایی، شهید انصاری را زنده کنیم، ساده زیستی یک نماینده مردمی را نشان دهیم، آمده ایم به نیروهای متخصص و حزب الهی بها دهیم ، روح تازه ای به کالبد نیمه جان آنها بدمیم، خلاصه اینکه دوران خوشی برای همکاران زحمتکش شهرداری ایجاد خواهیم نمود.

ما آمدیم و گفتیم شهید رجایی باید الگوی رفتار مدیریتی ما باشد ، ما گفتیم نگوئیم شورا مثل شورای گذشته است این ضعف نظام است که ما در ده سال پیش متوقف بمانیم، ما میخواهیم به اهداف بلندتری برسیم، ما گفتیم نمی گذاریم کسی در مصرف بیت المال که حق مسلم مردم شهرمان است دست درازی نماید! همه حرفهای خوب و خط امامی و دلگرم کننده زده شد و مردم عزیزمان با شنیدن هر یک از این شعارهای دلنشین خوشحال و خوشحال تر می شدند.

ولی متأسفانه کسی را انتخاب کردیم که عملکرد گذشته چراغ راهمان بود به خوبی می دانستیم ایشان همان ویرانگر شورای سوم بوده و دل خوش کرده بودیم که دیگر دست به کارهای گذشته خود نخواهد زد. که زهی خیال باطل بود نه تنها توبه ای در کار نبود بلکه ویرانگری آن به مراتب بیشتر و بیشتر شد.

چنانچه فقط در مورد هزینه کرد پیاده راه بافت مرکزی بررسی گردد معلوم میشود چه خیانتی در حق مردم این شهر رخ داده است.

گفتیم شاید انشاالله ایشان خواهد توانست برخورد متعادل، خوب و مناسبی با همکاران شهرداری برقرار کند، باندبازی گذشته خود را کنار گذارد. اما امروز پس از ۲ سال و اندی رفته رفته ایشان را نه تنها در اجرای همه آن شعارها ناتوان می بینیم بلکه احساس می کنم ما با توجه به خلاف آشکار ایشان در شهرداری رشت هیچ ابایی هم از اقدامات ایشان نداریم.

همکاران عزیز خودمان تفسیرکنیم این اقدامات غیرقانونی و آشکار اشان که برخلاف همه آن قول هایست که به مردم شهرمان داده بودیم و امروز سکوت اختیار کرده ایم به معنی چیست؟!

همکاران عزیز با این اوضاع و احوالی که فقط یک قسمت کوتاه آن را خدمتتان عرض نمودم به بنده حق خواهید داد که نگران آینده باشیم. امیدوارم راه ما با توجه به همه خلاف های آشکار و غیرقانونی ایشان به ناکجا آّباد نگردد.

۱۷:۲۲؛ محمودباقری خطیبانی ادامه داد: چه کسی باید پاسخگوی بی تدبیری آقای شهردار باشد؟ بیش از ۵۰ پست بدون چارت در شهرداری رشت ایجاد و میلیاردها تومان هزینه شده است! ۲۴۱۰ پرس غذا در ۱۵ روز تعطیلی عید برای شهرداری فاکتور صادر شده است!

 http://uupload.ir/files/avr8_05.jpg

http://uupload.ir/files/vg0h_06.jpg

http://uupload.ir/files/3xno_07.jpg

http://uupload.ir/files/3lu2_08.jpg

http://uupload.ir/files/yo99_09.jpg

http://uupload.ir/files/2qe_10.jpg

http://uupload.ir/files/01gk_12.jpg

http://uupload.ir/files/0mb_13.jpg

http://uupload.ir/files/b0bo_14.jpg

http://uupload.ir/files/r5ix_21.jpg

عضو شورای شهر رشت اضافه کرد: شهرداری رشت با بی تدبیری، عدم پیگیری و نظارت اعضاء شورا ورشکست شده است.

۱۷:۵۰؛ مظفر نیکومنش نودهی نیز خطاب به رئیس شورا گفت: شهردار رشت منتخب اعضای شورای شهر رشت است، اعضای شورا که منتخب شهردار نیستند!

وی ادامه داد: شهردار موظف به پاسخگویی است. اگر شهردار پاسخگو نیست، این از ضعف اعضای شورای شهر است.

۱۷:۵۹؛ در دستور کار این جلسه، مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک به باشگاه سپیدرود مصوب جلسه گذشته، به ۱۰۰ میلیون افزایش پیدا کرد.

۱۸:۱۴؛ با سفر شهردار رشت به پکن چین برای حضور در دومین اجلاس شهرهای خلاق مخالفت شد.

۱۸:۴۴؛ پایان جلسه/

همچنین در حاشیه ی جلسه فرهاد شوقی، عضو شورای شهر رشت از کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت استعفا داد.

منبع: خزر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رضا یارمحمدخواه
آدم تعجب میکنه خودشون یکی رو میارن خودشون می کوبنش خودشون نمی دونن چی کار کنن الان این پروژه ی به گل نشسته شدن تقاطع شهید رجایی رو کی هست جواب بده چرا شورا حاضر نیست حداقل برای جبران هم شده این لکه ی ننگ رو استیضاح و محاکمه کنه؟!
در حاشیه