حجت الاسلام پروایی در مجلس خبرگان

منتخب مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در هیأت رئیسه سنی مجلس خبرگان حضور یافت+ تصاویر

مراسم افتتاحیه اولین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم امروز سه‌شنبه چهارم خردادماه از ساعت ۹ صبح در مجلس قدیم شورای اسلامی آغاز شد.

منتخب مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در هیأت رئیسه سنی مجلس خبرگان حضور یافت+ تصاویر
به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر ؛  مراسم افتتاحیه اولین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم امروز سه‌شنبه چهارم خردادماه از ساعت ۹ صبح در مجلس قدیم شورای اسلامی آغاز شد.

در این مراسم قرار است هیأت رئیسه سنی جهت استقرار در جایگاه برای اداره جلسه افتتاحیه که دو نفر از مسن‌ترین و دو نفر از جوان‌ترین اعضای خبرگان عضو آن هستند، حضور یابند.

در میان راه یافتگان به پنجمین دوره مجلس خبرگان، آیت‌‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی که از حوزه انتخابیه تهران به این مجلس راه‌یافته متولد سال ۱۳۰۲ هجری شمسی بوده و اکنون در سن ۹۳ سالگی به عنوان مسن‌ترین نماینده و سید‌صدرالسادات حسینی ۳۳ ساله از حوزه انتخابیه هرمزگان متولد سال ۱۳۶۳، جوان‌ترین عضو این مجلس است.
آیت‌الله ابراهیم حاج‌امینی دیگر نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان نیز ۹۲سال سن دارد که بعد از آیت‌الله میرمحمدی مسن‌ترین فرد این مجلس شناخته می شود و احمد پروانی از حوزه انتخابیه گیلان با ۳۴ سال بعد از سادات حسینی جوان‌ترین‌فرد این مجلس است.

به این ترتیب آیت‌الله میرمحمدی به عنوان رئیس، آیت‌الله امینی به عنوان نائب رئیس، سیدصدر السادات حسینی و پروانی نیز به عنوان منشی، اداره افتتاحیه مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم را بر عهده خواهند داشت.

در این جلسه آیت‌الله احمد جنتی با کسب اکثریت قاطع آرا،۵۱ رأی خبرگان ملت، به مدت ۲ سال رئیس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/03/04/13950304121648156_PhotoL.jpghttp://www.yjc.ir/files/fa/news/1395/3/4/4576602_165.jpg

photo_2016-05-24_10-38-37-658x1024

جدید-10-300x208

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه