روحانی: تهران مصمم به حفظ غنی‌سازی برای مقاصد صلح‌آمیز است

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور کشورمان در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز گفت تهران مصمم به حفظ غنی‌سازی برای مقاصد صلح‌آمیز است.

روحانی: تهران مصمم به حفظ غنی‌سازی برای مقاصد صلح‌آمیز است

به گزارش ۸دی نیوز، روزنامه فایننشال تایمز در پایگاه اینترنتی خود مصاحبه با آقای حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان را منتشر کرد.  این روزنامه نوشت حسن روحانی رئیس جمهور ایران پافشاری کرد که تهران تاسیسات هسته ای خود را برنخواهد چید. این درحالی است که اسرائیل و بازهای جنگ طلب در آمریکا به دنبال چنین چیزی هستند.

 وی در عین حال ابراز امیدواری کرد  سردی طولانی مدت در روابط با واشنگتن خاتمه یابد.
حسن روحانی در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز در تهران، در مورد انتظارات ایران از توافقنامه جامع هسته ای موضع محکمی اتخاذ کرد.
وقتی ازحسن روحانی درباره ی برچیده شدن تاسیسات هسته ای ایران پرسیده شد گفت:« صد درصد نه».
وی گفت تسلیحات هسته ای جایی در راهبرد دفاعی ایران ندارد.
وی تصریح کرد تهران مصمم به حفظ برنامه غنی‌سازی اورانیوم برای مقاصد صلح آمیز است.
آقای روحانی گفت مذاکرات بهترین آزمون برای پی بردن به این مسئله است که آیا اعتماد بین آمریکا و ایران قابل اعاده است یا خیر.
وی درباره مکالمه تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت:« من او را فردی با لحن مودبانه و هوشمندانه دیدم».
وی گفت:«مشکلات ایران – آمریکا بسیار پیچیده هستند و در یک دوره زمانی کوتاه مدت قابل حل نیست. با وجود این پیچیدگی ها در طی یکصد روزگذشته گشایش هایی  صورت گرفت که بعدا قابل افزایش است.
فایننشال تایمز افزود: آمریکا و ایران پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ روابط دیپلماتیک را قطع کردند.
آقای روحانی گفت که برداشتن تحریم ها به تلاش های اقتصادی تیم وی کمک خواهد کرد اما قبل از آنکه تحریم ها برداشته شوند می توان با مدیریت کارآمد تر دستاوردهای بیشتری داشت.
وی گفت:« اگر شما  به برنامه دولت من نگاه کنید خواهید دید که  ما تحت تحریم های کنونی موفق شدیم  تورم را کاهش دهیم. ما پیش بینی کرده ایم که تحت تحریم ها باز هم نرخ رشد اقتصادی ما  مثبت خواهد بود اما اگر تحریم ها برداشته شوند یا کاهش یابند ما طبیعتا شاهد تاثیر آن بر اقتصاد خواهیم بود».
آقای روحانی گفت اندازه ی برنامه هسته ای کشورش باید به وسیله ی نیازهای انرژی کشورش تعیین شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه