کارشناس نجوم در گفتگو با 8دی؛

امشب قمر در عقرب است/ همنشینی ماه با سیارات مریخ و زحل

در روز شنبه اول خرداد، سیاره مریخ دقیقا در زیر ماه قرار خواهد داشت، که با توجه به نورانیت آن نسبت به سایر ستاره ها به راحتی قابل تشخیص خواهد بود.

امشب قمر در عقرب است/ همنشینی ماه با سیارات مریخ و زحل

به گزارش ۸دی، تصاویر زیر موقعیت ماه را نسبت به سیارات مریخ و زحل در ساعت ۲۴ روزهای اول و دوم خرداد نشان می دهد.

photo_2016-05-21_10-45-21

photo_2016-05-21_10-45-26
هادی بابایی مدیر واحد نجوم کتابخانه مهرپویان رشت در همین رابطه در گفتگو با خبرنگار ۸دی گفت: در روز شنبه اول خرداد، سیاره مریخ دقیقا در زیر ماه قرار خواهد داشت، که با توجه به نورانیت آن نسبت به سایر ستاره ها به راحتی قابل تشخیص خواهد بود. در روز بعد ( ۲ خرداد) سیاره زحل دقیقا در زیر کره ماه قرار خواهد داشت. هرچند که نورانیت زحل از مریخ کمتر است اما به دلیل نزدیکی به کره ماه به راحتی قابل تشخیص خواهد بود.
وی افزود: با مشاهده ماه در این دوشب متوالی نه تنها فرصت دیدن این سیارات را خواهید داشت بلکه به مسیر حرکت ماه به دور زمین و میزان این حرکت در هرشب ، پی خواهید برد.

بابایی اظهار داشت: جالب است بدانید که از اوخر روز شنبه ( اول خرداد) تا اوایل روز بعد ، کره ماه در در صورت فلکی عقرب خواهد بود که حالت معروف قمر در عقرب نیز پیش خواهد آمد.

وی در پایان یادآور شد: اگر مخاطبین علاقمند به دیدن این سیارات به کمک تلسکوپ نیز هستند می توانند عضو کانال علمی ما (mpscience@) شوند تا از برگزاری شب های رصدی و دوره های نجومی مطلع شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه