حجت الاسلام چهری در گفتگو با 8دی:

شناخت موقعیت برای جوان خیلی مهم است/ ازدواج جزو ضروریات زندگی بشر است

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان گیلان گفت: ازدواج فقط اطفای غریزه جنسی است؟ تصور غلط و پندار غلط را در ذهن جوانان پرورش دادند و با محصولات رسانه ذهن بشر را به این جاهلیت مدرن رسانده اند. هزار مشکل در بیرون دارید شما باالتبع احتیاج دارید که مورد محبت قرار بگیرید بله یکی از نیازهای انسان فطرت جنسی است. نیاز دارید که وقتی وارد منزل شوی مورد محبت و تفقد قرار بگیریم.

شناخت موقعیت برای جوان خیلی مهم است/ ازدواج جزو ضروریات زندگی بشر است

سرویس اجتماعی ۸دی؛

به مناسبت روز جوان بر آن شدیم  قسمتی از گفت وگوی متفاوت با حجت الاسلام چهری مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان گیلان پیرامون جوانان و ازدواج را در چند بخش در همین پایگاه خبری منتشر کنیم.

۸دی: باتوجه به اینکه جوانان بخش اعظمی از جامعه ما را شامل می شوند ، لطفا برای شروع تعریفی از ازدواج داشته باشید:

بگذارید مطلع عرایض خود را آیه قرآن قرار دهم. سوره مبارکه ذاریات: ” و از هر چیز دو جفت آفریدیم، شاید متذکّر شوید! “(۴۹)

انسان وقتی خلقت خدا را نگاه کند چیزهای عجیب غریبی میبیند مثلا وقتی دقیق میشوی  مثلا روی سلول پوست به روی مولکول اتم به روی میتوز میوز عجایب را میبینیم و کدهایی که قرآن مجید  فرموده را متوجه میشویم. اینکه قرآن شی را را نام میبرد و میگوید از هرچیزی جفت آفریدیم شی را را اینگونه معرفی میکند که آنچیزی که رشد دارد و ماهیتش در تکامل است نه صندلی نه کتاب بلکه موجودی که رشد دارد نبات و حیوان و انسان.

وقتی به گل با احساس رسیدگی کنی و با آن صحبت کنی با احساس به آن بدهی محبت ببیند رشد میکندشاید ۱۰۰سال است که مرز دانش بشر به این رسیده که در گیاهان هم زوجیت وجود دارد. انسان هم همین گونه است.

بپردازیم به موضوعی که بسیار مهم است در عرصه جوانان، بطوریکه مطالبه آنان شده چرا که وقتی به سنی میرسد میخواهد بطور فطری جایگاهی پیدا کند این جایگاه بستگی به یک سری عوامل دارد اما از همه مهمتر شناخت و معرفت است به قول امیرالمونیین علیه السلام”اول العلم عندالله المعرفه به”

این معرفت وقتی آمد انسان وظیفه خودش را درک میکند موقعیتش را پیدا میکند. مثلا الان وظیفه تو ازدواج است الان وظیفه تو تحصیل است الان قلم گرفتن است.

شناخت موقعیت برای جوان خیلی مهم است . معرفت در گرانی است به هرکس ندهند پرطاووس قشنگ است به کرکس ندهند.

وقتی این جوان میرسد به قبول و شناخت و همه چیز برایش مهم است وقتی زوجیتی را قبول میکند میرود به سمتی که راه تکامل و رشد را پیش بگیرد.

chehri

۸دی: نظر شما درباره ضرورت ازدواج چیست؟

انسان یک سری ضروریاتی دارند اسم این نیاز را لطفا غریزه نگویید فطرت نام ببرید چرا که تشابه میشود با حیوان و انسان جایگاهش خیلی بالاتر از این اینهاست. فطرت ماست که نیاز به آرامش داریم نیاز به غذا داریم ساختار وجودی ماست که نیاز به همسر داریم نیاز داریم یک ساعتی دقیقه ای برسیم به وصل شدن که در آن دقایق نا آرامی را التیام ببخشیم و به آرامش برسیم.

ازدواج فقط اطفای غریزه جنسی است؟ تصور غلط و پندار غلط را در ذهن جوانان پرورش دادند و با محصولات رسانه ذهن بشر را به این جاهلیت مدرن رسانده اند. هزار مشکل در بیرون دارید شما باالتبع احتیاج دارید که مورد محبت قرار بگیرید بله یکی از نیازهای انسان فطرت جنسی است. نیاز دارید که وقتی وارد منزل شوی مورد محبت و تفقد قرار بگیریم.

خانمی خدمت امام صادق علیه السلام رسیدو شخصی از زنان را خدمت حضرت اورده و توضیح دادکه این بانو از دنیا بریده همه شب ها نماز شب و روزها روزه. مسیر صعود الی الله را پیش گرفته و از دنیا بریده  وازدواج نکرده .امام صادق علیه السلام ناراحت شدند و با کنایه فرمود یعنی این بانو میخواهد صعودش از مادرمان فاطمه سلام الله علیها بیشتر باشد؟حضرت زهرا سلام الله علیها هم ازدواج کردند و زندگی تشکیل دادند خانواده تشکیل دادند. پس متوجه میشویم ازدواج مسیر صعود الی الله است جزو تکال انسان وبشر است.

ازدواج جزو ضروریات زندگی بشر است وقتی جزو برنامه زندگی شد انسان خود به خود در تکاپو قرار میگیرد و مضرات ترک ازدواج هم احادیثی که برای عزب ها وارد شده که بیشترین اهل آتش را عزب ها تشکیل میدهد بر خطر موضوع می افزاید.خدا در ازدواج برکت قرار داده است الفت وانس قرار داده است.

chehri1

۸دی: ویژگی های مثبت ازدواج برای جامعه چیست؟

بحران جمعیتی در آینده ایران ممکن است شکل بگیرد و زنگ خطری است برای جوانان ما که غالبا هم اکتفا میشود به تک فرزندی در حالی که تنها کشور شیعی هستیم که پایگاه مستقل امام زمان عجل الله تعالی فی فرجه الشریف است.

ما وشما و هرکسی که این مطالب را از نظر میگذراند بایستی توجه کنیم که امسال سال اقدام وعمل است چه کاری باید انجام داد؟ برگزاری سمینار و جلسات مهم است اما آنچه که دغدغه آقاست اقدام و عمل است….

ادامه دارد ….

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه