عضو هیات علمی دانشگاه در گفتگو با 8دی:

آمریکا از اول هم دنبال برد-برد نبود / مسوولان با فشار بر مجامع بین المللی پول های بلوکه شده را به ایران بازگردانند

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد رشت با بیان اینکه جریان برد-برد فقط در ایران مطرح بود، گفت: مسوولین کشور باید در گرفتن پول بلوکه شده ایران توسط مجامع بین المللی و فشار آوردن به امریکا مسئله را حل کنند.

آمریکا از اول هم دنبال برد-برد نبود / مسوولان با فشار بر مجامع بین المللی پول های بلوکه شده را به ایران بازگردانند

عمران علیزاده در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص موضوع صدور حکم دیوان عالی آمریکا علیه ایران مبنی بر برداشت دو میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران اظهار کرد: امریکایی ها هرجا که بتوانند برای اینکه فضای داخلی کشورشان را به اون سمتی بکشانند که امریکا در قضیه برجام امتیازات زیادی از ایران گرفته و بعد آن را زمان انتخابات خصوصا دموکرات ها هزینه کنند برای رای گرفتن، سعی می کنند تا پول های بلوکه شده ایران به ما باز نگردد.
وی با بیان اینکه امریکایی ها از اول هم دنبال بازی برد برد نبودند، گفت: جریان برد برد فقط در ایران مطرح شده بود و امریکا در بازی های بین المللی همیشه در فکر برد خودشان و باخت طرف مقابل هستند.
استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد رشت خاطرنشان کرد: امریکایی ها فضا سازی این بازی را به گونه ای نشان می دهند که ما فکر کنیم ما برنده بازی شده ایم.
مسئول خانه نخبگان بسیج استان گیلان با بیان اینکه این موضوع قابل حدس زدن بود که برجام را امریکایی ها به نفع خود پیش می برند، بیان داشت: بنده معتقدم مسوولین کشور باید خصوصا در گرفتن حقوق و پول بلوکه شده ایران توسط مجامع بین المللی و فشار آوردن به امریکا مسئله را حل کنند.
علیزاده با اشاره بر اینکه گرچه بعید می رسد که امریکا از این تصمیم خود منصرف شود تا برجام به نفع ایران تمام شود، افزود: اگر امریکا احساس کند که تحت فشار قرار گرفته ممکن است این مسایل را متوقف کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه