دکترسلیمانی نماینده مجلس شورای اسلامی:

در سه سال گذشته یک میلیون نفر به سیل بیکاران کشور اضافه شده است!/دولت هنوز منتظر اجرای برجام است!

در سه سال فعالیت دولت فعلی یک میلیون نفر به سیل بیکاران کشور اضافه شده‌اند که این موضوع مورد تایید مرکز آمار و وزارت کار است.

در سه سال گذشته یک میلیون نفر به سیل بیکاران کشور اضافه شده است!/دولت هنوز منتظر اجرای برجام است!

به گزارش ۸دی؛ دکتر محمد سلیمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره وضعیت کارگاه‌های تولیدی و صنعتی در کشور و همچنین چالش‌های پیش روی بخش اشتغال کشور، اظهار داشت: طبق گزارشاتی که از تمام استان‌ها به دست ما رسیده ۱۵ هزار کارگاه و کارخانه به طور کامل تعطیل شده‌اند که این وضعیت در دولت فعلی رخ داده است.
وی افزود: مابقی کارگاه‌ها با کاهش ظرفیت تولیدی، کمتر از ۵۰ درصد از پتانسیل‌های خود را فعال نگه داشته‌اند چرا که علاوه بر مشکلات رکود اقتصادی با چالش‌هایی نظیر عدم همکاری نظام بانکی و تامین سرمایه در گردش مواجه هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انبارهای تولیدکنندگان فولاد و سیمان به طور کامل پر شده است، گفت: در شرایط فعلی بخش مسکن به طور کامل به رکود سنگینی فرو رفته و طرح‌های بزرگی همانند مسکن مهر هم مورد بی‌مهری دولت قرار گرفته است.
سلیمانی با اشاره به اینکه دولت در حوزه اجرا ضعیف عمل کرده است، افزود: برخی صنایع همانند سنگ‌بری‌ها و معادن طبق گزارشات رسیده به وضعیت بحرانی رسیده‌اند و با این حال مالیات‌های سنگینی برایشان وضع شده است و این بخش‌ها مجبور هستند برای جبران کاهش درآمد و افزایش فشارهای ناشی از سمت دولت به تعدیل نیروی کار و اخراج کارگران خود دست بزنند.وی تاکید کرد: در سه سال فعالیت دولت فعلی یک میلیون نفر به سیل بیکاران کشور اضافه شده‌اند که این موضوع مورد تایید مرکز آمار و وزارت کار است. بنابراین مشکلات پیش آمده ناشی از فعالیت‌های حاشیه‌ای دولت است و مسئولان با گفت‌وگو می‌خواهند مشکلات را حل کنند در حالی که باید هم‌اکنون وارد صحنه اقدام و عمل شوند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره سفر اخیر روحانی به کرمان نیز گفت: در این استان کشاورزان به دلیل مشکلات جدی خود دست به اعتراض زدند.
سلیمانی گفت: دولت هنوز هم منتظر اجرای برجام است و با وجود گذشت بیش از چهار ماه از آغاز اجرای آن هنوز رونقی که در کشور برای مردم ملموس باشد، نمی‌بینیم.
وی درباره وضعیت اشتغال در کشور به مسئولان دولتی هشدار داد و اشتغال کشور در وضعیت بحرانی است و همان‌طور که اخیراً آقای ربیعی وزیر کار اشاره کرده هر پنج دقیقه یک نفر به سیل بیکاران اضافه می‌شود.

منبع: روزنامه کیهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه