حجت الاسلام مهدوی در نشست خبری:

احیای نیمه شعبان در ۲۰ مسجد/ دلواپسان کاسبان تحریم اند یا کدخدا باوران و انقلابیون پشیمان؟/ صبر انقلابی امت تمام می شود

مهدوی گفت: حال بگویید دلواپسان کاسبان تحریم اند یا کدخدا باوران بی هویت و انقلابیون پشیمان و افسرده و عجب از اینکه وقتی زمینه فتنه جدید توسط فائزه هاشمی که معلوم الاحال است و به هنجار شکنی وشکستن نظام ارزشی دست میزند، پدرش چه ملایم و به چه آرامی عمل شنیع او را تقبیح می کند.

احیای نیمه شعبان در ۲۰ مسجد/ دلواپسان کاسبان تحریم اند یا کدخدا باوران و انقلابیون پشیمان؟/ صبر انقلابی امت تمام می شود

به گزارش خبرنگار ۸دی، نشست خبری حجت الاسلام سعید مهدوی با موضوع جشن مردمی نیمه شعبان صبح امروز(سه شنبه)برگزار شد.

MAHDAVI (4)

حجت الاسلام مهدوی میلاد امام زمان را یکی از مهمترین شعائر دینی دانست و گفت: به تناسب عظمت معنوی و ملکوتی این میلاد با سعادت ضروری است مردم ولایتمدار بر اساس آداب دینی و سنت اسلامی این شب و روز نیمه شعبان را بزرگ داشته و شادی های متناسب شان امام عصر و منجی عالم بشریت برگزار نماید و از آنجایکه شبیخون فرهنگی نظام سلطه و دشمنان امام زمان امروز پیچیدگی و گستردگی ویژه ای پیدا کرده حتی در سایه غفلت و ندانم کاری های عده ای از ارادتمندان حضرت، مراسم شادی و نکوداشت آن مقام معنوی آلوده به بعضی از آداب و مراسمات به ظاهر نشاط آوری می شود که اولین کسی که از این مراسمات و شادی های آلوده به گناه ناراحت و دلگیر می شود خود امام زمان است.

MAHDAVI (5)

وی درادامه گفت: لذا بر همه متدینین، علما، فعالان و مجموعه های فرهنگی و مذهبی لازم است حساسیت ویژه ای را برای برگزاری صحیح و سالم شادی به خرج دهند و این شب و روز خجسته را بر اساس متون و آموزه های دینی بزرگ بدارند، نه بر اساس سلایق و برداشت های شخصی و احیانا جوزدگی های متعارف زمانه.

کارشناس مسایل دینی تصریح کرد: آنچه در کتب دینی ما برای عید امام زمان وارد شده است اصرار بر تمرکز و توسل و مناجات با خداست لذا اگر به متون مذهبی و روایی کمترین مراجعه ای گردد شب نیمه شعبان بعد از شب های قدر بزرگترین شب های ملکوتی و شبهای ارتباط با خداست  و اعمالی همچون احیای آن شب خصوصا در مساجد وارد شده است که مناجاتی همچون مناجات شعبانیه دعای کمیل آن هم در سجده، نماز جعفر طیار، زیارت آقا اباعبدالله الحسین و تلاوت قرآن در این شب تاکید شده است وانگهی برای اعیاد اسلامی اصرار شریعت بر این است که نشاط ها سوری و به واسطه تحریکهای کاذب همچون استفاده از غنا مردود شمره شده بلگه دعوت به به شناط و شادی حقیقی و راستین شده من جمله از عوامل نشاط آور و شادی بخش راستین و حقیقی و موثر که کمک به مستندان و فقرا، ذبح و قربانی گوسفند و ترجیحا توزیع بین مستمندان، تزیین و آزین بندی محلات و انجام اعمال نیک در بین مردم که نشاط و سرور اصیل و واقعی را در بین افراد جامعه به مناسبت یاد و ذکر مولای ما در جامعه گسترش یابد.

MAHDAVI (8)

مهدوی در ادامه گفت: شما فرض بفرمایید در بعضی محلات با صرف هزینه کلان تامین اجرای کنسرت موسیقی هزینه چند راس ذبح گوسفند و توزیع بین مستمنتدان آن محل تامین میگردد. آن هم در اجرای این کنسرت های موسیقی در فضاهای عمومی رعایت موازین شرعی به صورت کامل انجام نمی گیرد.

وی تصریح کرد: یقینا مردم استان از اینکه موجبات اذیت شدن و غصه دار شدن امام زمانشان را فراهم گردد اجتناب خواهد نمود پس وظیفه رسانه ها و فعالان فرهنگی و مذهبی و علمای دیارمان این است که مردم را نسبت به این فرهنگ سازی ها آگاه نمایند و انتظاری که ما از کلیه برگزار کنندگان جشنهای نیمه شعبان و میلاد امام زمان داریم مراقبت بر نحوه شیوه برگزاری جشن های این مناسبت به طوریکه موجبات اندوه و غصه امام زمان نشود را داریم.

MAHDAVI (1)

حجت الاسلام مهدوی در ادامه با اشاره به برنامه های مذهبی در نیمه شعبان امسال، گفت: ستاد مدمی احیای نیمه شعبان با همکاری ائمه جماعات و هیات امنا ۲۰مسجد بنا بر این دارند که شب نیمه شعبان درب مساجد تا اذان صبح باز بماند و مومنین جهت مناجات و راز و نیاز و دعا جهت تعجیل در فرج امام زمان در شب نیمه شعبان احیا بگیرند. باشد که این مقدمه ای برای فراگیر شدن فرهنگ احیا و توسل در این شب مقدس باشد و بنا داریم در شب و روز نیمه شعبان جهت سلامتی امام زمان به وسع آن مساجد مراسم ذبح قربانی انجام گیرد و بین مستمندان محل ها توزیع گردد.

وی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به دیدار فائزه هاشمی با اعضای فرقه بهاییت گفت: این اولین بار نیست که خاندان تحریم ساز فتنه گر زمینه تحریم و فشار بیشتر نظام سلطه را برای نظام جمهوری اسلامی فراهم میکند. یک روز برادر در لندن سفارش تحریم بیشتر را به نظام سلطه برای جمهوری اسلامی می دهد و امروز خواهر با یک عکس و انتشار آن بهانه را برای آمریکای دزد فراهم میکند که به بهانه ای حقوق بشری دفاع از فرقه ضاله، استمعار ساخته و انگلیسی بهاییت، بهانه تحریم جدید برای کشور در نظام بین الملل فراهم کند.

MAHDAVI (3)

مهدوی تاکید کرد: حال بگویید دلواپسان کاسبان تحریم اند یا کدخدا باوران بی هویت و انقلابیون پشیمان و افسرده و عجب از اینکه وقتی زمینه فتنه جدید توسط فائزه هاشمی که معلوم الاحال است و به هنجار شکنی وشکستن نظام ارزشی دست میزند، پدرش چه ملایم و به چه آرامی عمل شنیع او را تقبیح می کند.

وی همچنین ادامه داد: جا دارد از آقای هاشمی سوال شود آن زمان که دخترت در روزنامه زن روز از فرح منهط تجلیل نمود تو چرا سکوت نموده ای؟ بنظر میرسد هاشمی باید آن روز آرزوی مرگ می نمود و الان هم دوره خاطر جمعی او نیست. وی دچار خانواده فتنه گر فتنه ساز و فتنه دوز شده است. امیداست این اواخر عمر با اظهار برائت جدی همچون شخصیتهای بزرگ مانند آیت الله محمدی گیلانی، آیت الله مشکینی، آیت الله جنتی و آیت الله خزعلی با اظهار برائت از این  فرزندان فتنه ساز زمینه عاقبت بخیری خویش را فراهم سازد.

وی گفت: خانواده های شهید داده برایشان بیش از این تحمل هنجار شکنی و فتنه سازی وابستگان این خانواده را نخواهند داشت و یک روزی صبر انقلابی امت تمام می شود.

MAHDAVI (9)

مهدوی با اشاره به عملکرد دولت تصریح کرد: انتظاری که از حاکمیت تدبیر و امید در کشور می رفت این بود که حداقل اعتدال در شعار نمی بود بلکه اعتدال در پرداخت حقوق و مزایا بین اقشار مختلف مردم نیز رعایت می شد. لذا در این اواخر دولت تدبیر و امید انتظار می رود به جای شعار های قشنگ حداقل در نوع پرداختی ها اعتدال رعایت گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طوری نشود که دولت در پرداخت حقوق بازنشستگان اعلام استیصال کند اما بخشی از دولت مردان حقوق و مزایایشان گاهی چند صد برابر نسبت به یک زحمتکش جامعه شود.

MAHDAVI (7)

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه