بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال در گفتگو با 8دی :

علت سقوط ملوان ترجیح بازیکنان متمکن مالی به مستعد از سوی مسئولان باشگاه است

بازیکن اسبق ملی پوش فوتبال جنگ مدیریتی و فقر مالی باشگاه های فوتبال گیلان را علت اصلی زمین گیر شدن و سقوط از لیگ برتر دانست.

علت سقوط ملوان ترجیح  بازیکنان متمکن مالی به مستعد از سوی مسئولان باشگاه است

مهرداد زهری در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص سقوط دو تیم گیلانی ملوان و داماش  لیگ یک و لیگ دو ایران اظهار کرد: زمانی باشگاه ملوان کارخانه بازیکن سازی در فوتبال ایران مشهور بود موقعی که این کارخانه بازیکن سازی تعطیل شد و متر و اندازه انتخاب بازیکنان تیمهای پایه ملوان تعقیر کرد و از حالت نخبه پروری و شایسته سالاری روی آوردند به  بازیکنانی که اولیاء شان دارای تمکن مالی بالا باشند تابتوانند خرج و مخارج و هزینه تیم داری و هزینه سفرهای تیم را  تامین کنند .
وی با بیان اینکه قوی سفید همان موقع نفسهای آخرش را میزد، افزود: از همان موقع بود که مشکلات فنی گریبانگیر تیم بزرگسالان ملوان شد و ملوان به این روز درآمد.
بازیکن ملی پوش اسبق فوتبال ایران خاطرنشان کرد: در گذشته نچندان دور ملوان هر سال از تیمهای پایه چند  بازیکن امید به بزرگسالانش تحویل میداد اما چند سالی است دیگر چنین اتفاقی نمی افتد.
بازیکن سابق ملوان بندر انزلی و سپید رود رشت گفت: در باشگاه ملوان گزینش بازیکنان بر اساس استعداد نیست.
بازیکن سابق استقلال تهران با اشاره بر اینکه درگذشته بازیکنان ملوان همه بومی استان گیلان بودند، گفت: در چند سال اخیر شاهد هستیم حتی مدیرانی سکان تیم را برعهده می گیرند که بومی استان گیلان نیستند و هیچ تعصب و تعلق خاطری به فوتبال انزلی و باشگاه ملوان ندارند.
وی با اشاره بر اینکه قصه سقوط ملوان از وقتی نوشته شدکه این تیم دراخرین روزلیگ چهاردهم توانست مجوزبقاء درلیگ برتررا بگیرد، گفت: ازهمان روزجنگ مدیرتی دراین تیم اغاز شد و ملوان تا یکماه مانده به شروع لیگ برتر حتی مالک و سرمربی نداشت.
زهری با انتقاد بر اینکه وقتی مالکی نباشد، پول هم نیست و وقتی هم پول نباشد سرمربی و بازیکن هم  نیست، گفت: وقتی کارخانه بازیکن سازی تعطیل باشد پول باید جایگزینش شود وقتی پول هم وجود نداشته باشد آنوقت با دست خالی چه کار میتوان کرد؟
این ملی پوش سابق فومتبال ادامه داد: درست است پول همه چیز نیست ، اماوقتی بازیکن دغدغه تامین امرار معاش خانواده اش راداشته باشد، نمیتواند از تمرکز لازم برخوردار شود.
بازیکن سابق تیم ملوان با اظهار بر اینکه همین مشکلات مالی قلعه نوعی، استیلی وحتی تعدادی ازبازیکنان ملوان مانند فرزادحاتمی را از انزلی جداکرد، گفت: تمام این مشکلات  و بی برنامه گی ها عدم مدیریت صحیح دست به دست هم داد تا ملوان رابه لیگ پایین تر فرستاد.

وی با بیان اینکه ملوان درتاریخ فوتبال ایران سهمی برای خودش داشت، ادامه داد:  فراموش نمیکنیم که زنده یادسیروس قایقران ازهمین تیم ملوان نخستین کاپیتان شهرستانی تیم ملی فوتبال ایران شد ملوانی که به کارخانه بازیکن سازی فوتبال ایران مشهور بود.
زهری ادامه داد: ملوانی که وقتی بازی داشت مردم انزلی از خانه و محل کار و خیابان وپارک وتالاب و دریا می امدند بلکه فقط وفقط به استادیوم پیرشده تختی انزلی برای دیدن قوی سپید خزر می آمدند.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال مشکلات سیاسی را دلیل دیگر حذف  اصلی ملوان دانست و گفت: باشگاه ملوان باید زودتر احمدزاده را بعنوان سرمربی می اورد و نبود مربی تخصصی و غیر بومی علت دیگر شکست ملوان است.
وی با اشاره بر اینکه قضیه داماش هم کاملا” شبیه ملوان  سیاسی بود، بیان داشت:  از زمانی که تیم داماش دچار مشکلات مالی شد و قوه قضائیه باشگاه داماش را واگذار کرد به بخش خصوصی داماش شهرباران هم نابود شد.
وی دلیل اصلی سقوط داماش را  انتخاب نادرست مربی و عدم حمایت مالی دانست و افزود: عابدینی مدیرعامل وقت  باشگاه داماش در اوج تنش های مالی خود را  کنار کشید و تیم هیچ حمایتی هم از سوی  مسولان استانی  نشد.
این بازیکن فوتبال با اشاره بر اینکه در بازی آخر استاندار گیلان به مشهد سفر کرد تا  جهت حمایت از بازیکنان از نزدیک بازی را  تماشا کند، گفت: اگر این حمایت از اول لیگ پانزدهم انجام میشد درست زمانی که بمدت یک ماه ملوان مالک و مربی نداشت تا تیم خودش را در زمان نقل و انتقالات بدرستی ببندد حالا امروز ما  شاهد سقوط ملوان نبودیم.
وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با حمایت مسولان استانی از تیمهای فوتبال ملوان و سپیدرود رشت و داماش شهرباران، صعود آنها به لیگ برتر و لیگ یک ایران را شاهد باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه