حدادعادل در آخرین نطق میان دستور مجلس:

در برخی شهرها ما پیروز شدیم در برخی دیگر اصلاح‌طلبان/ با حضراتی روبروییم که هرگاه نتیجه به نفع‌شان نباشد، مدعی تقلب می‌شوند

در برخی شهرها ما پیروز شدیم در برخی دیگر اصلاح‌طلبان/ با حضراتی روبروییم که هرگاه نتیجه به نفع‌شان نباشد، مدعی تقلب می‌شوند

در برخی شهرها ما پیروز شدیم در برخی دیگر اصلاح‌طلبان/ با حضراتی روبروییم که هرگاه نتیجه به نفع‌شان نباشد، مدعی تقلب می‌شوند

به گزارش ۸دی، غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز و در آخرین نطق میان دستور خود در جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی، با تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی سرافرازی برای ایران اسلامی، اظهار داشت: انتخابات مجلس دهم با پیروزی اصولگرایان در برخی شهرها و پیروزی اصلاح‌طلبان در بعضی شهرهای دیگر از جمله تهران، به پایان رسید و مجلس دهم در چند روز آینده کار خود را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: اصولگرایان اگرچه در تهران به مجلس راه نیافتند اما به اعلام نتیجه انتخابات از سوی مراجع قانونی نظام احترام گذاشتند و اگر اعتراضی هم داشتند، از طریق مجاری قانونی دنبال کردند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، انتخابات را به یک مسابقه ورزشی تشریح کرد که برنده و بازنده دارد و افزود: با باخت یک تیم یا برد تیم دیگر، ورزش تعطیل نمی‌شود و در میدان سیاست هم مهمتر از برد یک جناح یا باخت جناح دیگر، حفظ اساس مردم‌سالاری دینی مهم است.

وی تصریح کرد: انتقال قدرت در طول تاریخ ایران همواره خونین و خشن بوده است، اما به برکت انقلاب اسلامی بوده است که انتقال نرم قدرت در ایران از طریق مردم‌سالاری دینی نهادینه شده است. مردم‌سالاری دینی یکی از مؤلفه‌های مهم عزت و اقتدار ملی ماست که باید از آن پاسداری کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار بازندگان انتخابات در فتنه ۸۸، اظهار داشت: در فتنه ۸۸ به نظام تهمت تقلب زده شد و هیچ‌گاه اثبات نشد؛ معترضان به جای تبعیت از قانون، به قشون‌کشی خیابانی پرداختند و دست به تخریب، آتش‌سوزی و خونریزی زدند و انتقال نرم قدرت و به تعبیر دیگر، جمهوریت نظام را نشانه گرفته بودند.

حداد عادل تصریح کرد: به همین جهت از سوی دشمنان انقلاب تائید و حمایت می‌شدند؛ چنین رفتاری نباید فراموش شود و هر کس بخواهد از سران فتنه حمایت کند، باید به این سؤال پاسخ دهد که چرا آنها با تهمت بی‌اساس تقلب، دل دشمنان نظام را شاد کردند.

وی ادامه داد: شگفتا که ما در ایران با حضراتی روبرو هستیم که هرگاه نتیجه انتخابات را به نفع خود ببینند، دم از سالم بودن انتخابات می‌زنند، اما هرگاه نتیجه به نفع آنها نباشد، مدعی تقلب در انتخابات می‌شوند.

هرکسی در برجام به آمریکایی‌ها امید بسته باشد، ناامید می‌شود

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به شکل‌گیری مجلس آینده، عنوان کرد: دولت و اصلاح‌طلبان با شعار «امید» وارد انتخابات شدند و مقصود آنان از امید، گشایش‌های اقتصادی و معیشتی حاصل از برجام بوده است؛ دولت هم از ابتدا برجام را یک معامله برد ـ برد می‌دانست.

حدادعادل با اشاره به معنی برد نظام جمهوری اسلامی در این معامله یعنی رفع تحریم‌های ظالمانه و احقاق حقوق قانونی مردم، ادامه داد: درباره مقصود آمریکایی‌ها از برد آنها در این معامله، چندان حرف زده نشده است؛ این روزها که جمهوری اسلامی به تعهدات خود در برجام عمل کرده است، با رفتار آمریکایی‌ها و خلف وعده‌ها به تدریج معلوم می‌شود که منظور آنها از برد چه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برد آمریکایی‌ها از برجام، نفوذ در ایران و تغییر رفتار جمهوری اسلامی در سطح کشور و منطقه بوده است؛ در یک کلام آنها تصور می‌کنند که برجام پل نفوذ و ورود و دخالت در امور کشورمان است. آنها می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران هم شبیه برخی کشورهای منطقه، نوکر آمریکا شود و با برپا کردن جنگ در سوریه و یمن و کشتار مردم بی‌گناه و بی‌پناه، در خدمت مطامع آمریکا و صهیونیسم قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها به اندازه‌ای گستاخ شده‌اند که به وزیر امور خارجه ما اعتراض می‌کنند که چرا شهادت شیر بیشه مقاومت شهید مصطفی بدرالدین را تبریک و تسلیت گفته است! بردی که آمریکایی‌ها دنبال آن هستند، براندازی اساس انقلاب اسلامی و وداع با اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل است.

حدادعادل تصریح کرد: هرکس در برجام به آمریکایی‌ها اعتماد کرده و امید بسته باشد، ناامید خواهد شد؛ «اظهار عجز پیش ستمدیدگان خطاست، اشک کباب موجب طغیان آتش است».

اصلاح‌طلبان در مجلس دهم دچار حاشیه‌های مجلس ششم شوند، مردم را نا امید می‌کنند

وی تاکید کرد: امیدها باید به خدا و ملت با ایمان و قهرمان ایران باشد و راه حل مشکلات اقتصادی نیز اقتصاد مقاومتی است که همه باید برای تحقق آن خدمت کنند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه خطاب به جریان اصلاحات، اظهار داشت: اگر اصلاح‌طلبان در مجلس دهم بخواهند به جای حل مشکلات مردم، به حاشیه‌سازی‌های سیاسی بپردازند و فضای مجلس را مانند مجلس ششم به فضای جنجال و جدال لفظی و رسانه‌ای تبدیل کنند، مردم امیدوار را ناامید کرده‌اند و در صورتی که بخواهند با حفظ عزت ملت و استقلال جمهوری اسلامی، برای حل مشکلات مردم راه‌حل‌های منطقی پیدا کنند، مطمئن باشند که از حمایت اصولگرایان نیز برخوردار خواهند شد. آنجا که تلاش واقع‌بینانه برای خدمت به مردم و حل مشکلات کشور مطرح باشد، خط‌کشی‌های جناحی رنگ می‌بازد.

حداد عادل ادامه داد: مجلس دهم برای واحدهای تولیدی تعطیل شده و اصلاح نظام بانکی و مبارزه با قاچاق کالا و مقابله با فساد اقتصادی و جلوگیری از پرداخت حقوق‌های ۷۰ و ۸۰ میلیون تومانی به مدیران دولتی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد و لجام‌گسیختگی اخلاقی در فضای مجازی، اقدام و عمل کند. چنین رویکردی می‌تواند اصولگرا و اصلاح‌طلب را دوشادوش یکدیگر در مجلس دهم در خدمت ملت قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت نیز چنین عزم و اراده‌ای داشته باشد، هماهنگی دولت و مجلس به سود کشور خواهد بود.

حداد عادل با بیان اینکه این نطق آخرین نطق من در طول ۱۶ سال نمایندگی در مجلس است، اظهار داشت: از اعتماد مردم تهران که با لطف خود، من را چهار دوره به مجلس فرستادند تشکر می‌کنم؛ همچنین از همه کسانی که در انتخابات هفتم اسفند به بنده و همراهانم رأی دادند، سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم آنچه که کرده‌ام مورد رضای خداوند باشد و خطاب من به ملت بزرگوار ایران است که از زبان حافظ می‌گویم: «چگونه سر ز خجالت برآورم بر دوست، که خدمتی به سزا برنیامد از دستم».

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه