یادواره میرزا کوچک در ۱۱ آذر با سخنرانی وزیر اطلاعات برگزار می شود

دبیر کنگره میرزا کوچک جنگلی گفت: یادواره میرزا کوچک در ۱۱ آذر با سخنرانی وزیر اطلاعات و قرائت پیام رئیس جمهور توسط استاندار در مصلای امام خمینی برگزار می شود.

یادواره میرزا کوچک در ۱۱ آذر با سخنرانی وزیر اطلاعات برگزار می شود

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و مقاومت ۸دی نیوز، حجت الاسلام محمد جمالی دبیرکنگره ی میرزا کوچک در نشست خبری به مناسبت روز قشر بسیج طلبه وروحانی اظهار کرد: یادواره ی  میرزا کوچک در روز ۱۱ آذر با سخنرانی وزیر اطلاعات وقرائت پیام رئیس جمهور توسط استاندار در مصلای امام خمینی برگزار می شود.

وی با اشاره به شبهاتی که در مورد شهادت وروحانی بودن میرزا کوچک جنگلی از سوی کوته فکران  مطرح می شود، تصریح کرد: این فرمایش مقام معظم رهبری که گفتند منشا حرکت میرزا صددرصد دینی بود و اوتوانست یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی در منطقه گیلان ایجاد کند و برای اسلام ومقابله با متجاوزان قیام کرد، پاسخ این شبهات است.

جمالی با بیان اینکه کنگره شهدای طلبه وروحانی در سطح کشور راه اندازی شده است، اظهار کرد: در بعضی از استان ها این مراسم با عنوان یاد واره است اما د رگیلان که شهید ملی داریم این مراسم باعنوان کنگره برپا می شود.

jamali

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تهیه تحقیقات ارائه شده در کنگره زمان بر است، این کنگره هر دوسال یکبار برپا می شود.

دبیرکنگره میرزا کوچک یاد آور شد: نماینده ولی فقیه درگیلان، رئیس شورای سیاستگذاری کنگره ی میرزا و استاندار گیلان، رئیس ستاد کنگره ی میرزا کوچک خان جنگلی است.

مسئول سازمان بسیج طلاب وروحانیون گیلان با بیان اینکه دستاورد کنگره ی میرزا کوچک در سال ۹۰، تصویب بنیاد میرزا کوچک جنگلی بود، تصریح کرد: این بنیاد در گیلان راه اندازی می شود و دبیر آن اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان است.

وی شناسایی طلاب شهید، جمع آوری وحفظ و ماندگار نمودن آثار این شهدا و معرفی انان به جامعه، تبیین نقش روحانیون در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، آشنا نمودن جوانان با اهداف و آرمان های شهدای روحانی، ترویج فرهنگ شهادت را ازجمله اهداف کنگره میرزا کوچک عنوان کرد و افزود: این کنگره چهار کمیته جمع آوری و سرکشی، علمی و پژوهشی، تبلیغات و اطلاع رسانی و پشتیبانی و اجرایی دارد که توسط آنها، اهداف بیان شده را دنبال می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه