روحانی خاتمی را پس زد/ روحانی : خاتمی عنصر تنش‌زاست.

در چند روز گذشته در خبرها آمده بود که حجت الاسلام روحانی با حضور سید محمد خاتمی در دانشگاه تهران در مراسم ۱۶ آذر بشدت مخالفت کرد و وی را عنصر تنش زا معرفی نمود.

روحانی خاتمی را پس زد/ روحانی : خاتمی عنصر تنش‌زاست.
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو،در چند روز گذشته در خبرها آمده بود که حجت الاسلام روحانی با حضور سید محمد خاتمی در دانشگاه تهران در مراسم ۱۶ آذر بشدت مخالفت کرد و وی را عنصر تنش زا معرفی نمود.
روحانی علاوه بر این، با حضور چهره‌های تنش‌آفرین به عنوان سخنران در این مراسم هم مخالفت کرده و گفته است: «نباید فضای دانشگاه‌ها را ملتهب کرد. کشور نیاز به آرامش برای عبور از مشکلات دارد. هر گونه تنشی در دانشگاه‌ها به ضرر وزیر، استادان و دانشجویان است.»
هنوز معلوم نیست منظور آقای روحانی از چهره‌های تنش‌آفرین چه کسانی هستند، اما حضور خاتمی در سال های گذشته در دانشگاه‌های کشور و فضای سیاسی کشور در اکثر موارد با تنش و حاشیه همراه بوده است.
در اینجا یک سوال مطرح می‌شود؛ آقای خاتمی چرا باید از سوی آقای روحانی مورد انتقاد و کم محلی قرار بگیرد؟!
در این باره گفتنی هایی است و نیاز به بازخوانی پرونده ای نه چندان قدیمی.
۱ – سایت یاری نیوز وابسته به خاتمی ساعت ۱۲:۱۰ روز ۲۳ خرداد ۱۳۸۸، به نقل از خاتمی، خبر پیروزی میرحسین موسوی در دور نخست انتخابات را مخابره نمود، همچنین سایت جمهوریت در ساعت ۲۱:۰۶ خبری را با عنوان «خاتمی به میرحسین تبریک گفت» منتشر کرد.
خاتمی خود زمانی رئیس جمهور کشور بوده و می داند که پیروز اعلام کردن یک کاندیدا قبل از اعلام نتایج رسمی از وزارت کشور خلاف قانون است، آیا این کار هدفی جز بسترسازی برای ایجاد تنش و بحران آفرینی کشور داشته است؟!
۲ – فردای دهمین انتخابات ریاست جمهوری و پس از مشخص شدن نتیجه آرا و توهم خودساخته موسوی، خاتمی و سایر رفقای این عده، اولین بیانیه میرحسین موسوی در رد نتیجه انتخابات و فرمان شورش علیه جمهوریت صادر شد. خاتمی نیز که همیشه دم از قانون‎مداری می‎زد و طی دوران مسئولیتش و حتی روز ۲۲ خرداد، از لزوم پذیرش رأی مردم سخن گفته بود و با این‎که خود بهتر از هر کس می‎‎دانست واقعیت چیست، با موسوی و کروبی همراه شد و عملاً به یکی از سه ضلع سران فتنه تبدیل گردید.
۳ – سه روز پس از برگزاری انتخابات در روز ۲۵ خرداد، راهپیمایی غیرقانونی هواداران موسوی در خیابان‌ آزادی برگزار شد که موسوی، کروبی، خاتمی، فائزه هاشمی، مجید انصاری، غلامحسین کرباسچی، محمدرضا خاتمی و … در آن حضور داشتند. در انتهای این مراسم آشوبگران تعدادی اتوبوس، بانک، موتورسیکلت و دیگر اموال عمومی و شخصی را به آتش کشیدند.
آیا در شأن رئیس جمهور سابق یک کشور بود که در چنین مراسم هایی که با اهداف آشوبگرایانه برگزار می شد، شرکت کند؟
۴ – فتنه‌گران در شب عاشورای حسینی با حضور در حسینیه جماران به سردادن شعارهای انحرافی پرداختند؛ در این مراسم که اجرای آن به عهده سهیل محمودی بود و فائزه هاشمی نیز حضور داشت، خاتمی وقتی به حسینیه جماران وارد شد و همزمان با حضورش حضار با سوت و کف به استقبال وی رفتند، نه تنها این اقدام هتاکانه را محکوم نکرد، بلکه در بیانیه‌ای خطاب به هواداران میرحسین موسوی اعلام کرد: «حضور شاداب و پرنشاط شما با روش‌های مسالمت‌آمیز حق شماست که آن را رعایت کرده‌اید و توصیه می‌کنم که همچنان رعایت کنید و از چارچوب قانون خارج نشوید و آرامش و متانت خود را حفظ کنید.»
۵ – وقتی موعد پخش اعترافات بازداشت شدگان مرتبط با فتنه فرارسید، «محمدعلی ابطحی»، عضو مجمع روحانیون مبارز پشت تریبون دادگاه رفت و هر آنچه خاتمی در این مدت کوشیده بود پوشیده بدارد، عیان ساخت.
وی رفتارهای میرحسین موسوی و محمد خاتمی را عامل اغتشاشات پس از انتخابات عنوان کرد. ابطحی در ادامه صحبت‌هایش از یک مثلث حامی تقلب، سخن به میان آورد که اضلاع آن را خاتمی، هاشمی رفسنجانی و موسوی تشکیل می‌دادند. ابطحی گفت: «خاتمی فضای جامعه را می‌شناخت، وی اقتدار نظامی، انتظامی و مقام معظم رهبری که در جایگاه والایی قرار دارند را می‌شناخت و با توجه به اینکه وی نسبت به این موضوعات شناخت داشت، این یک نوع خیانت است که از موسوی در موضوع تقلب حمایت کرد.»
با توجه به بازخوانی فتنه ۸۸ و نقش فعال سید محمد خاتمی در این بحران امنیتی، آیا کم محلی حجت الاسلام روحانی به وی قابل توجیه و عاقلانه نیست؟
خاتمی چه تضمینی می دهد که دیگر در اجتماعات، تنش زایی نکند و بحران آفرینی را در دستور کار خود قرار ندهد؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه