به منظور سخنرانی در سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت

آیت الله جنتی دبیر محترم شورای نگهبان وارد گیلان شد

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان به منظور سخنرانی در سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی وارد گیلان شد.

آیت الله جنتی دبیر محترم شورای نگهبان وارد گیلان شد

به گزارش ۸دی، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان دقایقی پیش وارد گیلان شد، وی به منظور سخنرانی در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بهجت در فومن به این استان سفر کرده است.

 در سفر جنتی به گیلان، محمد جنتی معاون اداری مالی و نصرت‌الله لطفی معاون پارلمانی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وی را همراهی می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در حاشیه سفر آیت‌الله جنتی در فرودگاه سردار جنگل رشت به خبرنگار فارس اظهار کرد: مراسم گرامیداشت هفتمین سالروز عروج عالم ربانی آیت‌الله‌العظمی بهجت (ره) تا لحظاتی دیگر در مسجد ولی عصر (عج) بالامحله فومن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری با بیان اینکه آیت‌الله جنتی با دعوت حجت‌الاسلام علی بهجت به مراسم مذکور دعوت شده است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر فعالیت‌های فرهنگی شایسته و متفاوتی توسط ستاد بزرگداشت این عالم ربانی صورت گرفته و پرداختن به مشی سیاسی آیت‌الله بهجت مهم است.

به گزارش فارس، مقرر شده تا در مراسم سالروز ارتحال آیت‌الله بهجت (ره) کتاب تازه انتشار یافته ایشان به مهمانان هدیه شود.

آیت‌الله‌العظمی محمدتقی بهجت فومنی (ره) در خانواده‌ای دیندار و تقوا پیشه در شهر مذهبی فومن متولد شد و هنوز ۱۶ ماه از عمرش نگذشته بود که مادرش را از دست داد و از اوان کودکی طعم تلخ یتیمی را چشید.

آیت‌الله بهجت در کودکی تحت تربیت پدر که دلسوخته اهل بیت به ویژه سید‌الشهدا (ع) بود، قرار گرفت و در مجالس حسینی حضور می‌یافت و از همان کودکی آثار نبوغ و انوار ایمان در چهره‌اش نمایان و عشق فوق‌العاده به کسب علم و دانش در رفتارش جلوه‌گر بود.

آیت‌الله بهجت در ضمن تحصیل و پیش از دوران بلوغ به تهذیب نفس و استکمال معنوی همت کرد و در درس‌های اخلاق آقا سید عبدالغفار در نجف اشرف شرکت می‌کرد.

وی از شاگردان حضرت آیت‌الله سید علی قاضی(ره) بود و مورد ملاطفت و عنایات ویژه آن استاد معظّم قرار گرفت و در عنفوان جوانی چندان مراحل عرفان را سپری کرد که حیرت دیگران را برانگیخت و پس از حدود ۱۶ سال دوری از وطن در سن ۳۰ سالگی به درجه اجتهاد رسید.

این عالم ربانی و مرجع تقلید شیعیان در روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت سال ۸۸ در شهر قم درگذشت و در روز ۲۸ اردیبهشت با تشییع میلیونی، پیکر وی در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در مسجد بالاسر به خاک سپرده شد.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه