عضو شورای شهر رشت:

گیلان به لحاظ آمار طلاق، بیکاری و اعتیاد جزو استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود/دولت به جای آموزش حقوق شهروندی، شرایط ناهنجاری‌ها را حذف کند

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه دولت به وظایف خود در قبال حقوق مردم عمل نکرده است، گفت: دولت به جای آموزش حقوق شهروندی، شرایط ناهنجاری‌های اجتماعی را حذف و اشتغال ایجاد کند.

گیلان به لحاظ آمار طلاق، بیکاری و اعتیاد جزو استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود/دولت به جای آموزش حقوق شهروندی، شرایط ناهنجاری‌ها را حذف کند

به گزارش ۸دی، محمدحسین واثق‌کارگرنیا صبح امروز در نشست با معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در صحن شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: امیدواریم این حضور گام موثری برای اعتلای حقوق شهروندی باشد.

وی با بیان اینکه آیا دولت در قبال مردم به وظیفه خود عمل کرده است، افزود: هرگاه که نظام به حضور و حمایت مردم نیاز داشت مردم با تمام قوا وارد عرصه شدند. و در دوران هشت سال دفاع مقدس، در دوران سازندگی‌ پس از جنگ با نظام هماهنگ بوده و به وظایف خود عمل کردند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت یکی از مهم‌ترین وظایف دولت را ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: دولت در بحث اشتغال ورود نمی‌کند و آمار بیکاری بسیار نگران کننده است.

وی به انعقاد تفاهمنامه همکاری حقوق شهروندی بین شورای اسلامی شهر رشت با معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری اشاره کرد و افزود: در ماده نخست انعقاد این تفاهمنامه آمده که شناسایی معضلات اجتماعی از مهم‌ترین امور آن است.

واثق‌کارگرنیا ادامه داد: آیا واقعاً دولت از معضلات اجتماعی اساسی از جمله بیکاری، طلاق، اعتیاد و… که بنیان خانواده‌های ما را تهدید می‌کند بی‌اطلاع است، زمانی که بیکاری وجود داشته باشد متعاقب آن خانواده‌ها درگیر می‌شوند و این کار به طلاق می‌انجامد و فرد معتاد ممکن است به دلیل فشارهای روحی و روانی به اعتیاد روی بیاورد.

وی گفت: آیا دولت به وظایف خود در زمینه حقوق شهروندی عمل کرده، گیلان به لحاظ آمار طلاق، بیکاری و اعتیاد جزو استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود و تمام اینها نشاندهنده عدم انجام وظایف دولت در حفظ و تکریم حقوق شهروندی است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه اگر دولت به وظایفش در قبال ایجاد اشتغال عمل می‌کرد و خانواده‌ها وضعیت معیشت مناسبی داشتند آمار طلاق و بیکاری تا این اندازه وحشتناک نبود، تصریح کرد: قرار بود در مراکز استان‌ها مراکز بازپروری اعتیاد ایجاد‌ شود و افراد معتاد پس از سه ماه دوره ترک اعتیاد تحت آموزش‌های مهارتی قرار بگیرند و صاحب شغل شوند.

وی با تصریح بر اینکه با گذشت چند سال از اعلام مصوبه مذکور هنوز کلنگ مرکز بازپروری در گیلان به زمین زده نشده است، خاطرنشان کرد: دولت بهتر است ابتدا به شرح وظایف خود عمل کند و سپس بخواهد به آموزش حقوق شهروندی بپردازد.

واثق‌کارگرنیا فقر و نیازمندی استان‌هایی از جمله گیلان را در پشت نقاب سرسبزی آن پنهان دانست و یادآور شد: هیچ توجهی به معضلات اصلی اجتماعی از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و… در این استان نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های صنعتی هر روز در حال تعطیلی هستند، افزود: هر روز به آمار بیکاران شهر رشت و گیلان افزوده می‌شود و بیکاری یعنی طلاق و طلاق یعنی ایجاد ناهنجاری‌های دیگر اجتماعی است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت وجود ناهنجاری‌های مذکور را به دلیل عدم انجام وظایف دولت نسبت به شهروندان دانست و گفت: به جای اینکه بخواهیم حقوق شهروندی را آموزش دهیم تا از ناهنجاری‌ها جلوگیری شود بهتر است شرایط ایجاد‌ ناهنجاری‌های اجتماعی را‌ حذف کنیم.

وی اضافه کرد: زمانی که حقوق شوراها رعایت نمی‌شود چگونه‌ می‌توانند از حقوق مردم در حوزه‌های مختلف دفاع کنند ضمن اینکه بسیاری از حقوق شهروندان در بخش‌های مختلف در حال ضایع شدن است اما اعضای شورا به دلیل برخی قوانین نمی‌توانند در دفاع از حقوق مردم ورود کنند و شوراها در واقع تنها بر مدیریت شهرداری نظارت دارند.

به گفته واثق‌کارگرنیا، قانون باید به شوراها قدرت بیشتری دهد تا بتوانند به دفاع از حقوق مردم بپردازند.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه