تایید تلویحی هولوکاست از سوی هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پرهیز از افراط و تفریط در دفاع از آرمان‌های مردم فلسطین را یک هوشیاری سیاسی خواند و گفت: منطقی نیست برای دفاع از مظلومیت فلسطین، ظلم دیکتاتوری چون هیتلر را توجیه کنیم.

تایید تلویحی هولوکاست از سوی هاشمی رفسنجانی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، اکبر هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار شرکت‌کنندگان در نشست هم‌اندیشی علمی پژوهشی روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین با تبریک فرارسیدن هفته بسیج به آحاد مردم به ویژه بسیجیان ۸ سال دفاع مقدس اظهار داشت: بسیج دریایی از انسان‌های سالم، آماده به خدمت و صادق است و باید همچنان که خلق شد، در جامعه عزیز بماند.

وی افزود: بسیج در انحصار هیچ گروه و حزبی نیست و متعلق به همه مردم است و نباید از این شجره طیبه استفاده ابزاری و سیاسی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشکر از برگزاری هم‌اندیشی علمی پژوهشی روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین و اشاره به حقانیت دفاع از آرمان فلسطین گفت: مردم این سرزمین مظلوم‌ترین مردم روی زمین هستند.

هاشمی رفسنجانی جامعه ملل سابق و سازمان ملل فعلی را ابزار قانونی کردن ظلم به مردم فلسطین دانست و گفت: اگر چه یک‌بار نماینده سازمان ملل در راه عدالت و برای دفاع از مردم فلسطین توسط جوخه‌های ترور صهیونیستی کشته شد اما قیّم کردن انگلیس، آغازگر یک جنایت تاریخی بود که هنوز هم در سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تشریح چگونگی آشنایی با کتاب «القضیّه الفلسطینه» و ترجمه آن در دوره غربت و فقدان منابع دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت: وقتی امام راحل این کتاب را مطالعه فرمودند، علمای بلاد و بزرگان حوزه را قانع کردند که مسأله فلسطین هم از موضوعات مبارزه باشد.

هاشمی رفسنجانی افزود: دکتر محمد مصدق نیز که در سال ۱۳۴۳ در احمدآباد مستوفی محبوس بود، با مطالعه «سرگذشت فلسطین» گفت که از آن نهایت استفاده را کردم و حیف است که این کتاب در گوشه‌ای بلامطالعه بماند.

وی برای بیان موضوعات کتاب، به جنایت اسرائیلی‌ها در دیریاسین اشاره کرد و گفت: پس از کشتار جمعی مردان مسلمان، زنان را وقیحانه به اسارت بردند تا مسلمانان مرعوب و مجبور به ترک سرزمین‌های اجدادی خویش شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاریخ تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی را خواندنی و عبرت‌آموز دانست و گفت: استعمارگران غرب برای اینکه خیال خود را از بابت یهودیان راحت کنند، آتش این فتنه را در دامان مسلمانان انداخته‌اند.

هاشمی رفسنجانی اسرائیل را پایگاه چندمنظوره کشورهای استعمارگر در حساس‌ترین منطقه جهان دانست و گفت: یهودیان بازیچه مطامع استعماری شده‌اند.

وی پرهیز از افراط و تفریط در دفاع از آرمان‌های مردم فلسطین را یک هوشیاری سیاسی خواند و گفت: منطقی نیست برای دفاع از مظلومیت فلسطین، ظلم دیکتاتوری چون هیتلر را توجیه کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خویش با استناد به آیات قرآن کریم، همکاری مسلمانان با پیروان ادیان مختلف را دستور اسلام خواند و گفت: مسلمانان با پیروان هیچ دینی دشمنی ندارند؛ این صهیونیسم است که مسئول ظلم‌ها و زورگویی‌های وسیع به مردم فلسطین شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان خاطرات خود از دیدار با آوارگان فلسطینی در اردوگاه یرموک که سال‌ها قبل از انقلاب اتفاق افتاد، تلاش برای آشنایی مردم جهان با مظلومیت فلسطین را ارزشمند دانست.

وی در پایان غول تبلیغاتی صهیونیست‌ها را بسیار پر هیاهو دانست و گفت: شاهدیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اعراب مسلمان دشمن درجه یک خود را فراموش کرده‌اند.

در آغاز این دیدار، دکتر ذاکریان، حمید احمدی، آقای مقدم، دکتر نبوی، هادی نصیری و خانم دکتر سیاه‌رستمی با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های هم‌اندیشی علمی پژوهشی روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، به بیان دیدگاه خویش در خصوص مسائل فلسطین و طرح سؤالاتی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداختند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه