خلیلی رسماً بعنوان شهردار رشت، معارفه شد + گزارش تصویری

محمدابراهیم خلیلی شهردار منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی کلانشهر رشت حکم خود جهت تصدی شهرداری رشت را از دست معاون عمرانی وزیرکشور مدیرکل امور شوراها و شهرداری های وزارت کشوردر مجتمع خاتم الانبیا (ص)رشت دریافت کرد.

خلیلی رسماً بعنوان شهردار رشت، معارفه شد + گزارش تصویری

 به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز صبح امروز مراسم معارفه شهردار منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی کلانشهر رشت در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت با حضور مدیرکل امور شوراها و شهرداری های وزارت کشور ،استاندار ، فرماندار ، اعضای شورای شهر و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمدابراهیم خلیلی شهردار منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی کلانشهر رشت حکم خود جهت تصدی شهرداری رشت را از دست معاون عمرانی وزیرکشور مدیرکل امور شوراها و شهرداری های وزارت کشوردر مجتمع خاتم الانبیا (ص)رشت  دریافت کرد.

غلامحسین تابش فر مدیرکل امور شوراها و شهرداری های وزارت کشور در مراسم معارفه شهردار رشت در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت با این توضیح که  یک شهر خوب باید دارای ۴ مشخصه شهر ایمن، پاک، سبز و روان باشدشهر رشت را دارای این مولفه ها دانست و افزود: شهر رشت همانند یک نقاشی است که نیازمند یک هنر نمایی است که براساس فضای همگن و هارمونی رنگها را باهم ترکیب کند و بهترینها را خلق نماید

moarefeh (14)

معاون عمرانی وزیرکشوربا تاکید بر اینکه دیگر  زمان آن نیست که شهر رشت با نگاه سنتی اداره شود، گفت: باید از پتانسیل ها و استعدادهای شهر رشت و فضای قانونی ایجاد شدهبه نحوه احسن بهره جست.

تابش فر ورود سرمایه به شهررشت را مهم ترین  اولویت دانست و اضافه کرد: جذب سرمایه از خارج استان و ایجاد انگیزه در سرمایه‌های داخلی از راهکارهای کمک به عملیاتی شدن پروژه‌های شهری است.

مدیرکل امور شوراها و شهرداری های وزارت کشوربا اشاره به خاطرات تلخ شورای سوم کلانشهر رشت بیان کرد: هم افزایی و همدلی می تواند کلانشهر رشت را در کوتاه ترین زمان در شاخصهای مدیریت شهری در بهترین جایگاه قراردهد.

وی با تاکید بر اینکه با تعامل و هم افزایی می توان گامهای موثری رو به جلو برداشت افزود: باید عقب ماندگی های رشت در بسیاری از مسائل به سرعت جبران شود

محمد ابراهیم خلیلی  شهردار رشت نیز در این مراسم  ارتقای کیفی زندگی و تحقق شهری مناسب را از جمله اولویتهای خود عنوان کرد و در ادامه با تاکید بر سالم‌سازی و ارتقای سطح مدیریت شهری با رویکرد شهرداری و استفاده از تجارب ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، کمک به اقتصاد شهری و اشتغال پایدار و ارتقای فعالیت‌های اجتماعی، مدیریت یکپارچه شهری در شهرداری کلانشهر رشت افزود: نگاه ما به مسائل و مشکلات شهری نگاهی آینده نگر و بلند مدت است.

moarefeh (15)

وی شهر رشت را منظهر زیبایی و ارامش عنوان کرد و با اظهار تاسف از عدم بهره گیری از استعدادها و توانایی های شهر افزود: رشت با بیش از ۱۰۶ سال قدمت امروز از بسیاری از شهرهای کشور عقب مانده است.

خلیلی  مشکلات درآمدی را از جمله دلایل آسیب‌پذیری شهرداری‌ها اعلام کرد و افزود: این مشکل باید از طریق تولید ثروت حل شود.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان با اشاره  اینکه دغه دغه امروز مسئولان در گیلان نگاه جامع به کلانشهر رشت است ،ساختن شهری که در شان شهروندان کلانشهر رشت باشد را مورد تاکید قرارداد افزود: امروز بار سنگینی بر دوش شهردار منتخب رشت نهاده شده است

مقام عالی دولت در استان  در ادامه بررسی مسائل و مشکلات کلانشهر رشت را مورد تاکید قرارداد و با اشاره به لزوم تدوین نظام درامد پایدار شهریبیان کرد :نباید فراموش شود که روزی شهر رشت در بسیاری از مسائل جز اولینها بوده و اولین سنگفرش خیابانها در رشت صورت گرفته و رشت جز اولین شهرهایی بوده است که در کشور دارای مدرسه شده است.

moarefeh (17)

وی با اظهار تاسف از عدم استفاده از فرصتهای بزرگ  در رشت افزود: انتشار اوراق مشارکت یعنی استفاده از پول ارزان قیمت از مواری بوده که مورد غفلت واقع شده است

استاندار گیلان با این توضیح که ر بحث آبگرفتگی یکی از اولویت های ما این است که با عزمی جدی از سوی استانداری و شهرداری طی ۶ تا ۹ ماه آینده ۲۵ کیلومتر لوله گذاری فاضلاب به اتمام رسیده و مشکلات آبهای سطحی و آبگرفتگی حل شود در ادامه زباله های سراوان، ساماندهی ۲ مکان مقدس از جمله خواهر امام(ع)، فضای سبز و اجرای نیمه کاره طرحهای فاضلاب را از مواردی عنوان کرد که در شهر رشت باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

نجفی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط  با  انضباط مالی ،دقت در  نحوه هزینه ها را مورد  تاکید قرارداد با اشاره به فعالیتهای اجرایی زیربنایی اظهار کرد:مطالعه و اجرای برنامه های زیست محیطی دو رودخانه مهم زرجوب و گوهر رود از اولویتهای زیباسازی شهر رشت است .

نجفی با این توضیح که شهردار رشت تنها با ۱۱ رای بعنوان شهردار انتخاب نشده است بلکه با رای و همدلی جمعیتی حدود ۶۰۰ هزار نفری مردم  وارد این عرصه شده و با عزمی راسخ در جهت رفع مشکلات این شهر تلاش خواهد کرد گفت :باید تلاش شبانه روزی خود را در جهت آرامش و با برنامه ریزی دقیق انجام داده تا فضایی با شور و نشاط برای شهروندان ایجاد کنیم.

moarefeh (1)

رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با تاکید پتانسیلها و ظرفیتهای نهفته در شهر رشت  افزود:اداره شهر نیازمند همراهی و همکاری همه ارگان‌ها و از همه مهم‌تر مردم شهر است.

 رضا جمشیدی چناری با اشاره به وجود ۲ هزار و ۲۰۰ دستفروش در کلانشهر رشت افزود: کارگروه ساماندهی دستفروشان شهر رشت تشکیل شده که با کارشناسی های لازم مکانی برای فعالیت این قشر در نظر گرفته می شود.

وی در ادامه آبگرفتگی معابر و خیابانهای شهر رشت در اثر بارندگی را یکی دیگر از  مهم ترین مشکلات شهر رشت دانست.

و در پایان وضعیت نابسامان رود خانه های شهر رشت را به عنوان یکی از چالشهای شهر عنوان کرد.

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سکایی
سر آقای .... نیز با لابی و فریب اعضای هییت مدیره مدیر عامل نفت پارس گردید لکن به جهت بی کفایتی و اخراج بدلیل مدیران لایق قبلی بعد از شش ماه عزل شد ایشان نیز در مکتب این پدر تلمذ کرده بودند.
در حاشیه