حجت الاسلام پناهیان:

برخی سیاسیون کشور احمقانه رفتار می کنند/ شما شهدا را جلوی گلوله می‌گذارید و کسانی که کمتر عقل دارند را در پست ها منصوب می‌کنید

حجت الاسلام علیرضا پناهیان گفت: شما شهدای خود را جلوی گلوله می‌گذارید و کسانی که کمتر از شهیدان عقل دارند را در پست ها منصوب می‌کنید.

برخی سیاسیون کشور احمقانه رفتار می کنند/ شما شهدا را جلوی گلوله می‌گذارید و کسانی که کمتر عقل دارند را در پست ها منصوب می‌کنید

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم پنجمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه فردوسی و وداع با پیکر دو شهید مدافع حرم گفت: خلاء بزرگ فکری در فضای فرهنگی کشور ما به صورت بدی خودش را نشان داده و آن این است که می گویند شهدا عاشق بودند و عاقل نبودند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهدا عاقلانه رفتند و مهمترین شاخصه زندگی آنها این است که احمقانه زندگی نکردند، تصریح کرد: تقوا در قرآن به عنوان صفت عاقل ها عنوان شده است و ایمان احمق‌ها پذیرفته شدنی نیست؛ آخرت گرایی شهیدان از سر عقل است و آیات متعددی وجود دارد که می گوید شهدا عاقل ترین مردم هستند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه بگوییم شهدا عاشق بودن و آنها را افرادی احساسی قلمداد کنیم اشتباه است، تصریح کرد: شهدا عقل داشتند که راه حق را فهمیدند و هر کس این را نفهمید احمق است.

وی با اشاره به اینکه برخی در زمان پیامبر(ص) ایشان را مجنون و خود را عاقل خطاب می کردند، گفت: در حال حاضر برخی که شما را با عنوان نیروی ارزشی خطاب می‌کنند؛ کنار می‌گذارند ولی خود را عاقل می‌دانند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه می گویند شهدا جان را عاشقانه فدا کردند، افزود: بر خلاف این اظهار نظر و بر طبق آیات قرآن شهدا تاجرانه جان خود را در راه خدا فدا کردند.

شهدا چون عاقل بودن دل به دنیا نبستند و آخرت را انتخاب کردند
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این سوال که «چرا بهترین ها برای امنیت جان می دهند»، تصریح کرد: چرا بهترین ها جلوی گلوله برای دفاع می‌روند؛ اما برای انتخاب استانداران و منصب های دولتی این همه خوبی را قائل نیستیم؟

وی افزود: ما برای برنامه ریزی های کلان و در بخش های کلان مدیریتی به مدیران عاقلی چون شهدا نیاز داریم.

حجت الاسلام پناهیان خطاب به برخی مسئولین گفت: اگر قدرت مدیریت و لیاقت آن پست و عقلانیت شهدا را ندارید، مسئولیت را قبول نکنید.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: به سبب پاکی و صداقت و درستی، استانداران حضرت مهدی(عج) از هرجایی که عبور کنند مردم آن دیار خاک مسیرشان را سرمه چشمانشان می کنند.

وی با بیان اینکه شهدا جان داده اند، گفت: اگر شما راه شهدا را نروید شرمنده شهدا می شوید.

چرا کسانی که کمتر از شهیدان عقل دارند را در پست ها منصوب می‌کنید؟
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به انتخابات برگزار شده در کشور گفت: شما شهدای خود را جلوی گلوله می‌گذارید و کسانی که کمتر از شهیدان عقل دارند را در پست ها منصوب می‌کنید.

وی افزود: بروید کسانی را انتخاب کنید که مانند شهیدان دل شیر و عقلانیت دارند.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: ملتی که برخی مسئولین آنها برخی خطاها و اشتباهات را انجام می دهند حق دارند هر جنایتی را انجام دهند.

وی با انتقاد از برخی سیاسیون که با حمایت حامیان داعش از آنها خم به ابرو نمی آورند، گفت: برخی مسئولین اینقدر پست هستند که در برابر حمایت داعش سکوت می‌کنند، بعد از من توقع دارند در منبر برای مردم موعظه اخلاقی داشته باشم و مردم هم بپذیرند..

مسئولین باید فکری به حال سودهای بادآورده بانک ها کنند
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: وقتی برخی از سیاسیون و دولت مردان از ثروتمند بی زحمت برخی ثروتمندان حمایت می‌کنند؛ چه توقعی دارید من جوانان کشور را به تحصیل علم، سختکوشی، تحمل فقر و جهاد علمی دعوت کنم؟

وی افزود: مسئولین اگر دلشان برای علم و سخت کوشی جوانان و کارآفرینی می سوزد باید فکری به حال سودهای بادآورده بانک ها بکنند.

چرا برخی سیاسیون کشور احمقانه رفتار می‌کنند؟
حجت الاسلام پناهیان با انتقاد از برخی سیاسیون کشور، گفت: چرا برخی سیاسیون کشور احمقانه رفتار می‌کنند؟ مسئولین سیاسی ما باید مثل شهدا پاک باشند.

وی افزود: چرا عاقل ترین ها را صرف امنیت می‌کنید؟ کمی از عاقل ترین ها را صرف مدیریت خرد و کلان کشور کنید که حاضرند حق بگویند و جلوی ناحق ایستادگی کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: دین ما یک دین به شدت عقلانی است.

لازم به ذکر است، در این مراسم ضمن تقدیر از خانواده شهدای دانشجوی مدافع حرم با پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم وداع شد و پیکر این دو شهید با حضور دانشجویان و اساتید در این دانشگاه تشییع شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه