استاندار گیلان سرنوشت سایت نفتی را به برجام گره زد

نجفی: نبود سرمایه گذار علت توقف پروژه سایت نفتی سردار جنگل/بعد از برجام سرمایه گذارانی از نروژ اعلام آمادگی کردند

محمد علی نجفی استاندار گیلان گفت : هیچ گونه مشکل محلی و منطقه ای برای احداث سایت پشتیبانی نفت وگاز سردار جنگل رودسر وجود ندارد.

نجفی: نبود سرمایه گذار علت توقف پروژه سایت نفتی سردار جنگل/بعد از برجام سرمایه گذارانی از نروژ اعلام آمادگی کردند

به گزارش ۸دی، استاندار گیلان در حاشیه  برپایی  بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران  گفت : هیچ گونه مشکل محلی و منطقه ای  برای احداث سایت پشتیبانی نفت وگاز سردار جنگل رودسر وجود ندارد.

دکتر نجفی در این بازدید پس از نشست با  مدیرعامل شرکت نفت خزر در مورد فعالیتهای این شرکت در رودسر  با بیان اینکه همانطور که بارها  در ۲ سال و نیم گذشته اعلام کردیم سایت پشتیبانی سردار جنگل  در رودسر از جمله پروژه های اساسی و اولویت دار استان است افزود : تمامی مدیران  بخش های مختلف ، مجمع نمایندگان استان  و  دست اندرکاران این پروژه با عزمی راسخ از این پروژه حمایت می کنند و از هیچ تلاش و کوششی در جهت تحقق آن فرو گذار نیستند .

وی وعده ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی و بهره برداری از این سایت ظرف مدت ۳ سال در دولت قبل را متناسب با واقعیت ندانست و افزود : نباید موجبات نگرانی مردم را فراهم  و وعده های دهیم که تحقق نمی یابد تا زمانیکه سرمایه گذار در دریا کارش را آغاز نکند  این اشتغالزایی در خشکی  نیز محقق نمی شود.

دکتر نجفی اظهار داشت : توقفی در اجرای این پروژه صورت نگرفته است  بلکه شرکت نفت خزر در این مدت به دنبال سرمایه گذارانی برای اجرای این پروژه بود  و حتما سایت پشتیبانی نفت خزر پس از شروع کار سرمایه گذار در رودسر احداث می شود.

دکتر نجفی افزود : با فضای مناسب بعد از توافق برجام سرمایه گذارنی از کشور نروژ در این خصوص اعلام آمادگی کردند .

وی استحصال نفت در دریای خزر و احداث سایت پشتیبانی را مکمل و لازم و ملزوم یکدیگر دانست و افزود : باید حفاری ، تولید ، بهره برداری واستحصال نفتی در دریای خزرصورت پذیرد تا سایت پشتیبانی از آن در گیلان شکل گیرد .

استاندار گیلان  با یادآوری  اعلام وزیر نفت جهت احداث سایت پشتیبانی نفت خزر در منطقه رودسر از ادامه روند اجرای این پروژه خبرداد و افزود : متاسفانه عده ای با بهانه جویی ، اهداف سیاسی و مغرضانه جو سازی هایی را انجام می دهند تا برای خود بهره برداری کنند .

وی با بیان اینکه مسئولان منطقه ای و استانی به جد پیگیر هستند تا با حضور سرمایه گذاران شاهد به بهره برداری رسیدن این پروژه مهم باشند گفت : اینگونه نبوده است که این پروژه در مدت یکماه گذشته تعطیل شده باشد و دوباره با تلاش اشخاص به  کار افتاده باشد .

دکتر نجفی با اشاره به رواج برخی شایعات گفت  : به دلیل نگاه درست زیست محیطی مقرر گردید تا احداث فنس در منطقه ۲۸ هکتاری سایت پشتیبانی نفتی خزر جایگزین دیواربتنی شود و استفاده لازم از این محیط در بخش های اداری صورت پذیرد تا منتظر تولید در دریا باشیم.

وی با بیان اینکه برای احداث این سایت نفتی هیچ گونه مشکل محلی و منطقه ای وجود ندارد افزود : کسی نمی تواند مانع اجرای  این پروژه شود.

گفتنی است میدان نفت و گاز سردار جنگل رودسر نخستین ساختاری است که در خزر شرکت نفت خزر در آن اقدام به حفاری نمود و صنعت نفت کشور در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ برای اولین بار موفق به کشف نفت در دریای خزر گردید. این میدان حاوی دو میلیارد بشکه نفت درجاست که حداقل میزان ۵۰۰ میلیون بشکه از این مقدار قابل برداشت است

.همچنین در سال ۱۳۹۳ با انجام عملیات حفاری دومین چاه میدان سردار جنگل رودسر کشف شد.

نزدیکی به حوزه های نفتی، شبکه های انتقال نفت و تأسیسات زیربنایی، فاصله از گسل های اصلی زلزله خیز و نزدیکی به مناطق صنعتی از جمله دلایل انتخاب رودسر برای ساخت این سایت پشتیبانی عنوان شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه