شهردار رشت در گفتگو با 8دی:

سخنرانی سردار سلیمانی کاملا رویکرد فکری نسل جوان ما را تغییر داد/ از سپاه قدس گیلان بخاطر برگزاری کنگره تشکر می کنم

شهردار رشت گفت: من به شدت معتقدم که بحث سبک زندگی و این نوع فرهنگ سازی ها با توجه به تجربه خوبی که از کنگره داشتیم ادامه یابد، من کنگره را تمام شده نمی بینم، از نگاه من کنگره تازه شروع شده است.

سخنرانی سردار سلیمانی کاملا رویکرد فکری نسل جوان ما را تغییر داد/ از سپاه قدس گیلان بخاطر برگزاری کنگره تشکر می کنم

شهردار رشت در گفتگو با ۸دی، ضمن تبریک عید مبعث به تمامی مسلمانان دنیا گفت: کنگره ای که در استان ما برگزار شد بسیار در سطح مطلوبی بوده، این مطلوبیت هم از لحاظ کیفی بود هم از لحاظ کمی، و ما دیدیم که با استقبال کم نظیر مردم و افکار عمومی هم روبرو شد، جا دارد همینجا از سپاه قدس گیلان بخاطر برگزاری این دغدغه خوب و زیبا و اجرای این کنگره کمال تشکر را داشته باشم.

DSC_0899

ثابت قدم در ادامه گفت: باید قبول کنیم که اتفاقات تاریخی خیلی خوبی در اینجا اتفاق افتاد، اتفاقی که قرار بود ۱۴ یا ۱۵ سال پیش تا کنون بیافتد ولی امروز این کنگره برگزار شد، واین شاید چند دهه تاثیر پذیری خود را حفظ کند.

شهردار رشت تصریح کرد: باید توجه داشت که مکان برگزاری باعث شد تا این کنگره هرچه بیشتر مردمی باشد و از طرفی به لحاظ گستردگی کار شاید بتوان گفت که تنها محیطی بود که جوابگوی این حجم از مخاطبان را داشت.

DSC_0906

وی در ادامه گفت: همزمان با برگزاری این کنگره اتفاقات بسیار خوبی افتاد، برای مثال برگزاری نماز جمعه آن هم با کمیتی بیشتر از روال قبلی خود. این نشان می دهد که فضای عمومی شهر میتواند سرمایه های اجتماعی را به فراخور موضوعات مختلف منار هم جمع کند و همین موضوع دقیقا نگاه ما به سند بازآفرینی شهر بوده است. پس ما صرفا این فضا را مهیا نکردیم که یک مکان تاریخی باشد و یا بستر اوقات فراغت شهروندان باشد.

ثابت قدم همچنین گفت: محتوای این کنگره در سطح بسیار بالایی بود و من فکر میکنم نسل جدید را تا حدودی به فضای دفاع مقدس پیوند داد. علی الخصوص میشود گفت که سخنرانی سردار سلیمانی کاملا رویکرد فکری و جهانبینی نسل جوان ما را تغییر داد و بنده این تاثیرات را به عینه دیدم.

DSC_0912

وی ادامه داد: از نظر من فقط این یک کنگره ۸۰۰۰ شهید نبود، این کنگره نشان داد که می توانیم خیلی از مباحث مربوط به موضوعات شهروندی نظیر فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی را با مشارکت مردم اجرا کنیم، اگر ما بخواهیم فرهنگ مقاومتی را عملا جاری کنیم باید یک نگاه عملیاتی داشته باشیم به اجرایی شدن موضوع مقاومت اقتصادی و آن را از یک بسته کلی گویانه خارج کنیم، ذات اقتصاد مقاومتی یک فرهنگ برای جامعه است، مثلا باید کاری کنیم که دیگر فرهنگ اصراف در بین ما رواج نداشته باشد و یا یاد بگیریم که در مقابل سختی ها مقاومت کنیم. می توانم بگویم صحبت های سردار سلیمانی در آن بخش از اهمیت شهادت که فرمودند “برای شهادت باید از خیلی چیزها مثل مال زن و زندگی و فرزند و .. گذشت تا آماده شهادت شد” این خودش یک فرهنگ است. من معتقدم این بخش از سخنان سردار با موضوع اقتصاد مقاومتی همپوشانی دارد. باید فرهنگ ایثار و از خودگذشتی در شهروندان ایجاد شود. بعضی کشور ها هم موفق شدند، مثل ژاپن، گرچه آن ها ایدئولوژی خودشان را داشتند و ما باید با ایدئولوژی خودمان به این مهم برسیم.

شهردار رشت در پایان این گفت و گو گفت: من به شدت معتقدم که بحث سبک زندگی و این نوع فرهنگ سازی ها با توجه به تجربه خوبی که از کنگره داشتیم ادامه یابد، من کنگره را تمام شده نمی بینم، از نگاه من کنگره تازه شروع شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه