۱۴۴ هزار و ۵۱۲ تن محصولات زراعی و باغی در آستانه اشرفیه تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: کشاورزان این شهرستان در سال زراعی امسال بیش از ۱۴۴ هزار و ۵۱۲ تن از انواع محصولات زراعی و باغی تولید کردند.

۱۴۴ هزار و ۵۱۲ تن محصولات زراعی و باغی در آستانه اشرفیه تولید شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، گودرز کمال پور گفت: تولید این میزان محصولات زراعی و باغی هفت میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال ارزش اقتصادی برای این شهرستان به همراه داشته است.

وی در ادامه یادآور شد: برنج با دارا بودن ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی زیر کشت و بادام زمینی نیز با دارا بودن دوهزار و ۵۰۷هکتار سطح زیر کشت از مهمترین محصولات کشاورزی تولید شده در این شهرستان به شمار می روند.

وی گفت: امسال در این شهرستان بیش از ۱۰۷ هزار و ۲۴۲ تن برنج، بیش از ۹ هزار و ۲۳۳ تن بادام زمینی ، یکهزار و ۶۱۳ تن حبوبات ، یکهزار و ۷۴ تن باقلا برکت ۵۰۴ تن بزیجان برگی ، دوهزار و ۶۱۰ تن سبزیجات غده ای، یکهزار و ۲۸۱ تن گوجه فرنگی ، ۹۰۰ تن خیار و ۸۰ تن خربزه تولید شده است.

وی تصریح کرد: همچنین امسال کشاورزان آستانه ای ۲۰۰ تن سیب زمینی ، ۹۶۰ تن پیاز یکهزار و ۸۰۰ تن بادمجان، یکهزار و ۱۲۵ تن فلفل سبز ، ۹ هزار تن هندوانه ، پنج هزار تن کدو ، ۲۳۱ تن کیوی ، ۵۰۱ تن گوجه سبز و بیش از یکهزار و ۱۷۵ تن از مرکبات نیز تولید کرده اند.

وی در ادامه از شهرستان آستانه اشرفیه به عنوان یکی از مناطق مهم کشاورزی استان نام برد و افزود: این شهرستان از وجود حدود ۳۰ هزار هکتار از زمین های مختلف کشاورزی برخوردار است.

وی با تاکید بر نقش فعالیت های بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی منطقه یادآور شد: با توجه به وجود توانمندی های بالای کشاورزی در این شهرستان انتظار می رود حمایت های بیشتری از کشاورزان منطقه صورت گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه