اقدام قابل تقدیر سازمان مدیریت پسماند رشت؛

آموزش کودکان رشتی برای تحقق هدف ” زمین پاک ” در آینده

آموزش در کودکی تاثیر و ماندگاری بیشتری خواهد داشت بر این اساس کودک آموزش دیده امروز همراه همیشگی سازمان پسماند در ایجاد تحقق هدف «زمین پاک» خواهد بود.

آموزش کودکان رشتی برای تحقق هدف ” زمین پاک ” در آینده

به گزارش ۸دی،  ۱۱ مدرسه مقطع دبستان  رشت تحت آموزش های سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در خصوص راهکار صحیح برای مقابله با معضلات محیط زیستی قرار دارند.

سازمان پسماند شهرداری رشت با نگاه به اینکه کودکان آینده سازان شهر ما هستند و کودک آموزش دیده می تواند آینده بهتری برای شهر رشت رقم بزند٬آموزش به آنها را در دستور کار خود قرار داده است.

کارشناسان امر ثابت کرده اند که آموزش در کودکی تاثیر و ماندگاری بیشتری خواهد داشت بر این اساس کودک آموزش دیده امروز همراه همیشگی سازمان پسماند در ایجاد تحقق هدف «زمین پاک» خواهد بود.

 بر همین اساس با هماهنگی های صورت گرفته با اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و طبق برنامه ریزی های سازمان از اسفند سال ۹۴ به صورت پایلوت ۱۱ مدرسه مقطع دبستان تحت آموزش های مدیریت پسماند  قرار گرفته اند و این برنامه تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد

همچنین  در هر مدرسه آموزش پرسنل مدارس نیز در دستور کار قرار گرفت.

این برنامه آموزشی در مدارس از طریق پخش فیلم  و ارائه توضیحات توسط کارشناسان سازمان در خصوص معضلات محیط زیستی محل دفن سراوان در حال انجام است

همچنین آموزش در زمینه ارائه راهکارهایی جهت کاهش تولید پسماند تفکیک از مبدا و عدم استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف نیز در مدارس پیگیری می شود.

سازمان پسماند شهرداری رشت همچنین توزیع پکیج آموزشی برای مربیان و کارتن پلاست برای مدارس را نیز از دیگر برنامه های در حال اجرای خود در مدارس قرار داده است.

علاوه بر این  در همکاری سازمان پسماند با گروههای هنری استان برای تاثیرگذاری بیشتر بر کودکان پایه های سنی اول و دوم ابتدایی نمایش عروسکی با محوریت آموزش تفکیک از مبدا در مدارس اجرا می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه