صادرات کالا از بندرگاه انزلی ۱۲۸ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از افزایش ۱۲۸ درصدی خالص صادرات از این بندرگاه طی هشت ماه امسال خبر داد .

صادرات کالا از بندرگاه انزلی ۱۲۸ درصد افزایش یافت

ˈ به گزارش ۸دی نیوز به نقل ازایرنا،فرهاد منتصر کوهساری گفت: در هشت ماه امسال ۴۰۸ هزار و ۶۵۰ تن کالا از این بندرگاه به خارج از کشور صادر شده در حالیکه میزان صادرات کالا از این بندر طی مدت مشابه پارسال ۱۷۹ هزار و ۵۶ تن بوده است .

وی عمده کالاهای صادراتی را شامل کودشیمیایی ، میوه و تره بار ، مواد شیمیایی ، مواد معدنی ، مصالح ساختمانی ، کشمش و رب گوجه فرنگی عنوان کرد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ، مقدار کالای تخلیه و بارگیری شده از ۵۰۳ فروند کشتی پهلوگرفته در این بندرگاه طی هشت ماه امسال را یک میلیون و ۴۲۱ هزار و ۵۷۳ تن با ۵۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد .

وی خاطرنشان کرد : در این مدت دو هزار و ۸۴ دستگاه خودروی ترانزیتی در این بندرگاه به کشتی بارگیری شده که نسبت به سه هزار دستگاه خودروی ترانزیتی بارگیری شده به کشتی طی هشت ماهه پارسال ۳۰ درصد کاهش نشان می دهد .

کوهساری ، میزان تخلیه مواد نفتی ترانزیتی را نیز طی این مدت ۴۱ هزار و ۹۷ تن با ۷۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل خواند .

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در خاتمه اظهار کرد : طی هشت ماه امسال ۵۰ هزار و ۲۰۷ دستگاه خودروی حمل بار در این بندرگاه بارگیری نموده است.

بندرگاه انزلی با ۱۰ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری شش میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندر شمال کشور محسوب می شود.ک/۱

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه