وزیر آموزش و پرورش در کنگره شهدای گیلان:

افتخار می کنم در سرزمینی زندگی میکنم که مردانش برای هدفشان از جان گذشتند

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش ۴ محور را در زمینه اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار قرار داده است و می توان به درج مطالب مربوط به ایثار و شهادت در کتب درسی اشاره کرد.

افتخار می کنم در سرزمینی زندگی میکنم که مردانش برای هدفشان از جان گذشتند

به گزارش ۸دی به نقل از ۸۰۰۰ قهرمان ، وزیر آموزش و پرورش  عصر امروز در اجلاسیه شهدای فرهنگی استان گیلان با بزرگداشت استاد شهید مطهری گفت: امام فرمودند مطهری پاره تن من بود و مفتخرم اسلام چنین فرزند فداکاری داشته است

علی اصغر فانی افزود: شهادت فناشدن انسان برای میل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است و شهید با انتخاب آگاهانه مرگ خود و به خاطر هدف مقدسش که به تعبیر قرآن “فی سبیل الله ” در این راه گام می نهد و کشته میشود که هم آگاهانه بوده است و هم در راه خدا.

وی اظهار داشت: شهدا و خانواده هاشان سرمایه های ما هستند که به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) زنده نگه داشتن یاد شهدا باعث تداوم حرکت انقلاب است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد : امروز گردهم آمدیم تا از ۸هزار شهید گیلانی تجلیل کنیم و افتخار کنیم در سرزمینی زندگی میکنیم انسانهایی برای هدف خدایی شان از جان خود گذشتند و آرامش و امنیت را نصیب ما نمودند.

فانی خاطرنشان کرد : در قرآن ۱۰ آیه درباره کسانی که در راه خدا کشته شده اند وبه زنده بودن شهید ، رزق و آمرزش گناهانش، زایل نشدن عملش اشاره شده است.

وی افزود: پیامبر خاتم فرمودند خوبترین خوبان خداست و پس از او من و بعد از من شهیدی که در راه خدا کشته می شود و معلمی که خوب می آموزد است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شهدا با گذشت زمان کهنه نمی شوند زیرا که خونشان همواره در حال جوشیدن است ،آنها تکلیف شان را به خوبی انجام داده اند ، انقلاب را حفظ کردند ،سرزمین را حفظ نمودند و امروز شهدای مدافع حرم در همان مسیر گام مینهند و از جان خود میگذرند تا اسلام بماند.

فانی خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای دستگاه بزرگ آموزش و پرورش انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی است ، انتقال فرهنگ ایثار وشهادت از یک نسل به نسل های بعد.

وی تصریح کرد: امروز در کشور ۱۳میلیون دانش آموز در حال تحصیل است و باید فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعد منتقل شد و برای همین منظور در ۴ محور این هدف دنبال میشود اول در کتب درسی که مملو از جانفشانی دلیرانه فرزندان این مرز و بوم است. دوم اجرای برنامه های درسی با برگزاری اردوها با همکاری بسیج که بیش از ۶۵۰ هزار دانش آموز را به راهیان نور بردیم و این توفیق بزرگی است . سوم تجلیل و تکریم ایثارگران در قالب کنگره های دانش آموزی است که سالگذشته ۱۸ اسفندماه این کنگره در سراسر کشور برگزار شدو چهارم پیگیری مسائل حقوقی ایثارگران می باشد.

در پایان این مراسم به خانواده شهدای فرهنگی هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه