کدام موفقیت ورزشی را به تدبیر خودتان منتسب می‌کنید؟/ با معرفی افراد نزدیک به فتنه کدام سایه سیاسی را برداشتید؟

وزیر سابق ورزش و جوانان در واکنش به گزارش ۱۰۰ روزه حسن روحانی بیانیه‌ای منتشر کرد.

کدام موفقیت ورزشی را به تدبیر خودتان منتسب می‌کنید؟/ با معرفی افراد نزدیک به فتنه کدام سایه سیاسی را برداشتید؟
 به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دانشجو»، محمد عباسی، وزیر سابق ورزش و جوانان در واکنش به گزارش ۱۰۰ روزه حسن روحانی که شب گذشته به طور زنده پخش شد و صحبت‌هایی را درباره موفقیت‌هایی ورزشی اظهار داشت، با انتشار بیانیه ای پاسخ رئیس جمهور را داد.

 

متن بیانیه به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

 

کارنامه ای برای دو سال تشکیل وزارت ورزش و جوانان(افتخاراتی استثنایی برای تاریخ ایران تقدیم به رهبری فرزانه و ملت عزیز)

 در این هفته با برگزاری آخرین تودیع و معارفه در دولت جدید که به تعبیر رئیس جمهور محترم،آخرین وزیر کابینه از کوچه پر پیچ وخم پارلمان عبور کرد.

 از اینکه بالاخره وزارت ورزش و جوانان توانست متولی داشته باشد،جای خرسندی دارد.برای وزیر جدید(جناب آقای دکتر گودرزی)آرزوی توفیق داشته، همان‌طور که در جلسه تودیع عرض شد.همکاری با ایشان را وظیفه و شکرانه نعمت خدمتگزاری و فرصت کسب تجربه این ایام می دانم.رسم این است که در پایان گزارشی اجمالی ارائه گردد تا حاصل خدمت گروه کثیری از خادمان نظام اعم از مدیران ،مربیان ،پیشکسوتان ،ورزشکاران ،قهرمانان و سایر همکاری های انجام شده از سایر ارکان دولت ،مجلس شورای اسلامی به طریقی به سمع و نظر ملت عزیز برسد.

 آیا می دانید که:

 به فضل الهی و توجهات حضرت ولی عصر(عج) و تلاش و همت جوانان رشید ملت، قهرمانان و مربیان عزیزایران اسلامی،درخشان‌ترین موفقیت‌های ورزشی درطول تاریخ ایران (قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی) بعد از تشکیل وزارت ورزش و جوانان تا کنون اتفاق افتاد؟ که ذیلا اهم آن اشاره می گردد:

 *در المپیک ۲۰۱۲ که در لندن برگزار گردید فرزندان این ملت؛ با کسب ۴ مدال طلا –  ۵ نقره و ۳ برنز در مجموع ۱۲ مدال افتخار دریافت داشتند و در مسابقات پارالمپیک با کسب ۱۰ طلا- ۷ نقره- ۷ برنز در مجموع ۲۴ مدال دریافت نمودند.

 *رتبه ایران در المپیک از ردیف۵۹ جهان به ۱۷ و در پاراالمپیک به ۱۱ جهان ارتقاء یافت (برابری می کند با مجموع مدال‌های سه دوره المپیک)

 *ورزش بانوان ضمن اینکه برای اولین بار ۸ سهمیه در المپیک در یافت شده نفر ششم تیر اندازی المپیک توسط یک بانوی ایرانی کسب شد.

 *کسب مدال نقره ورزشکار دوومیدانی ایران (احسان حدادی)

 *در طول تاریخ ایران برای اولین بار تیم ملی فوتبال کشور به عنوان سرگروه به جام جهانی راه یافت و راه یابی نوجوانان فوتبالیست به جام جهانی و صعود تیم ملی فوتبال در جام جهانی آسیابرای ۲۰۱۵دراسترالیا

 *برای اولین بار تیم ملی والیبال کشورمان ضمن پیروزی بر کشورهای قدرتمند ورزشی که سالها قهرمان بلامنازع جهان بودند به لیگ جهانی راه یافت.آخرین موفقیت های فرزندان ملت را در ماه اخیر در جام بین قاره ای شاهد بودیم.

 *برای اولین بار تیم ملی وزنه برداری ایران ضمن توفیق در المپیک در تاریخ ۵۵ ساله رقابت های قهرمانی آسیا موفق شد از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.و کسب ۳ مدال  جهانی در این رشته

 *برای اولین بار تیم ملی کشتی کشورمان با اقتدار آمریکا و روسیه را شکست دادو در کشتی آزاد و فرنگی در جام جهانی دو سال پی در پی قهرمان جهان شد.

 *در تکواندو نایب قهرمان جهان و بعد از چهل سال قهرمان جهان در کره جنوبی (مقر دائمی فدراسیون جهانی تکواندو)

 *کسب دو مدال جهانی در تیر اندازی

 *صعود به ۸ قله بالای ۸۰۰۰ متر دنیا و فتح بلند ترین برج صخره ای جهان(ترانگو)

 * کسب مدال مسابقات قهرمانی ژیمناستیک جوانان آسیا و کسب ۳ مدال قهرمانی شطرنج نوجوانان و جوانان

 * نایب قهرمانی در رشته موتور کراس در آسیا و کسب نایب قهرمانی جوانان تنیس رویمیز بانوان

 *کسب دو مدال طلای توسط جانبازان و معلولین در شنا و قهرمانی کاراته در جهان

 *درخشش تیم فوتبال ساحلی در مسابقات بین قاره ای در امارات با عبور از روسیه،برزیل و ایتالیا برای اولین بار

 *نایب قهرمانی وشو در جهان برای سومین بار و در اسکی روی چمن برای اولین بار ایران نایب قهرمان جهان شد

 * در ورزش همگانی با افزایش قریب صد در صد و افزایش دوبرابری ورزشکاران سازمان یافته

 *برای اولین بار تعداد رشته های حاضر و مدال آور کشور علاوه بر رشته های مطرح مانند کشتی و وزنه برداریو تکواندوبه تعداد گسترده تری در سایر رشته ها مانند تیر اندازی،قایق رانی،بوکس،دوو میدانی ،کوه نوردی وکبدی وژیمناستیک و … مخصوصا در رشته های تیمی که همواره مورد تقاضا بوده است از جمله والیبال،فوتبال و بسکتبال درورزشهای در حال رشد و مطرح قاره ای و جهانی تسری یافت.

 *در تنوع پراکندگی ورزش قهرمانی برای اولین بار قهرمانان ورزشی در بین ۱۶ استان کشور بروز کردند.

 *در مجموع در فاصله تشکیل وزارت ورزش تا کنون در حدود ۳۵۰۰ مدال در میادین ورزشی کسب شده است که قابل توجه است.

 این نتایج رابطه ما را با سایر کشورها اینگونه ترسیم می‌کند که: در آمریکا لاتین فقط کوبا از ایران جلوتر بود. در آفریقا هیچ کشوری در آسیای میانه فقط قزاقستان و در کل آسیا کره جنوبی ، چین و ژاپن و در اروپا فقط ۸ کشور از ما جلوتر قرار گرفت و در جهان اسلام اولین کشور قرار گرفتیم.

 این در حالی است که تحلیل گران جهانی نوشتند ایران تیم شگفتی آفرین جهان بوده است و به عنوان کاروان پاک مورد توجه قرار گرفت(به لحاظ عار ی بودن از موضوعات دوپینگ و..)

 این افتخارات موجب شد که ادعا کنیم ضمن رضایتمندی رهبری عزیز از جوانان این ملت که در چندمین نوبت بزرگواریشان موجب دلگرمی دست اند کاران ورزشی کشور شد،آیا هیچ رویدادی را در این چندین ساله سراغ دارید که در این حد ملت را شاد کرده باشد؟

 ضمن به‌جا دانستن نگرانی مسئولان و نمایندگان شریف ملت در ضرورت ایجاد اماکن ورزشی برای جوانان که البته سعی شده است با جدیت و صرفه در همان مقداری را که دولت و مجلس محترم برای بخش ورزش و جوانان مقرر داشته اند ،اقدامات ارزشمندی شکل بگیرد. امیدوارم دربودجه های سنواتی به این مهم توجه بیشتری گردد.اما با همه این کاستی ها لازم است به اطلاع برسد که:

آیا می دانید که:

 از بدو تشکیل سازمان تربیت بدنی تا سال ۵۷ فقط ۶۷۷ مکان ورزشی در کشور ایجاد شده است و ازسال ۵۷ تا سال ۸۴تعداد ۳۳۴۶ مکان ورزشی ایجادشد.اما از سال ۱۳۸۴ تا کنون بیش از ۵۰۰۰ مکان ورزشی ایجاد.(یعنی بیش از دو برابر همه دوره های گذشته.)

 آیا می دانید قبل از انقلاب اسلامی فقط ۲۷ مکان ورزشی روستایی در کل کشور ایجاد شده بود از بعد از انقلاب تا سال ۸۴ تعداد ۴۳۱ مکان اما از سال ۸۴ تا کنون ۳۳۵۵ مکان ورزشی در روستاها ایجاد شده است.(یعنی حدود بیست برابرگذشته)

 با اذعان به اینکه در وظایف قانونی امور جوانان در حدی را که برای این ساختار تکلیف تعیین شده است،همکاران ما تمام وظایف را به بهترین شکل ممکن دنبال کرده اند.

 

علاقمند بودم مطابق تجربه مواردی را در حل موضوعات مربوط به جوانان مخصوصا معیشت و نیازهای شغلی و اجتماعی آنان که قانون هم اعتبارات و هم وظایف آن را به سایر دستگاه‌ها سپرده است،ارائه نمایم که از قاعده گزارش خارج و ان شاءالله در صورتی که توسط سیاستگذاران کشور در دستور کار جدی قرار بگیرد موارد جمعبندی شده تقدیم خواهد شد.

 

اما با اینکه بنا نداشتم وارد مسائل حاشیه ای شوم و اساسا به نسبت بعضی از دوستانم خودم را خوشبین به تدابیر رییس جمهور جدید می دانسته و همواره ضمن دعای خیر برای توفیق مسئولان جدید،تصمیم دارم به عنوان کسی که سالها به لطف الهی در تدریس و تحقیق و مجلس و دولت اندوخته هایی را کسب نموده ام در کمک به این عزیزان دریغ نکنم؛اما ازشنیدن مصاحبه دیشب جناب آقای دکتر حاج آقای روحانی رییس جمهور محترم در ضمن گزارش صد روزه شان (که به تعبیر بعضی از رسانه ها در عوض گزارش کارهایی که در در این فاصله کار دولت در رفع مشکلات به ویژه مسائل معیشتی و اقتصادی مردم ازجمله جوانان کشور بیشترین وقتشان را به نقد واتهام به دولت قبل گذراندند) متعجب تدبیر سخنانشان شدم.در مورد سایر امور اهل فن و مطلعین باید پاسخ دهند. اما در اندازه ای که جناب آقای روحانی در مورد ورزش فرمودند؛.اجازه می خواهم به شکل گذرا به محضر ایشان و ملت عزیز عرض کنم که:

 

اولا وزیر ورزش معرفی شده چند روزی است که کارشان را به عنوان وزیر دولت یازدهم شروع کردند. قرار شد همه کمک کنیم.این تاکید رهبری عزیز است.همان‌طور که در گزارش فوق آمده است که همه جهان ورزش تصدیق می کنند.اصل موفقیت های بزرگ و غرور آفرین ورزش ایران مربوط به قبل از شروع کار وزیر دولت یازدهم است. مخصوصا این دو سال و سایه تدابیر آن که تا این دوروزه همان برنامه ها ادامه دارد.وزیر دولت یازدهم به تعبیر خود ایشان تازه از کوچه پر پیچ و خم پارلمان گذشته و این هفته رسما شروع می کنند (بعید است ایشان ندانند که مقدمات،آمادگی و برنامه های مربوط به ایام گذشته است.)به طریقی را که در طول تاریخ کشور سابقه ندارد.حال ایشان کدام موفقیت ورزشی را به تدبیر خودشان منتسب می کنند.آیا سراغ داریم در این دو ساله هیچ اقدامی به اندازه موفقیت های ورزشی که شرح آن فوقا اشاره شده است،ملت و رهبری را با این اندازه خوشحال کرده باشد؟

 

بسیار علاقمندم که پس از این با تدابیر و حمایت دولت جدید از ورزشکاران و نهاد های ورزشی ادامه این توفیقات را شاهد باشیم.

 ثانیا ایشان در مطالبشان ضمن اینکه این موفقیت ها را به خودشان منتسب می کنند،تدبیرشان را هم برداشتن سایه سیاست از ورزش تلقی کردند .تعابیر مشابهی هم در برداشتن سایه امنیت از فرهنگ و مدرسه و دانشگاه به کارگرفتند.می خواهم به محضرشان عرض کنم ضمن اینکه به وجود،خدمات و زحمات نیروهای امنیتی و سیاسی نظام افتخار می کنیم و از خداوند می خواهیم ما را با نیروهای با اخلاص فداکار کشور محشور کند،اما همگان می دانند که بر خلاف سابقه خود ایشان و تعداد زیادی از همکارانشان که از صبغه سیاسی امنیتی برخوردارند. نه این خادم کوچک ملت و نه برادران عزیزم وزرای سابق اندیشمند فرهنگ و ارشاد اسلامی،علوم و آموزش و پرورش بجز سابقه معلمی و تحقیق و تدریس در مدرسه و دانشگاه و افتخار بسیجی بودن،از آن سابقه هایی که ایشان مردم را می ترسانند، نداشته ایم. اتفاقا ضمن احترام به برادران معرفی شده غالب کسانی را که ایشان به عنوان وزیر ورزش معرفی کردند و مورد استقبال مجلس قرارنگرفت، یا مستقیما شغل امنیتی داشتند یا آنطور که نمایندگان مخالف گفتند در همراهی جریانات سیاسی نزدیک به فتنه متهم شدند. پس ایشان کدام سایه سیاسی را برداشتند و قصد داشتند کدام جبهه را بر ورزش کشور جایگزین کنند؟

 به هر حال همانطور که عرض شد همه این افتخارات جوانان رشید این ملت، تقدیم به رهبری فرزانه انقلاب و ایران اسلامی است که فقط به لطف خداوند سبحان نصیب گردید که بار دیگر از درگاه بیکرانش شکر و سپاس می گوییم. بدین وسیله از همه عزیزانم مخصوصا ورزشکاران و جوانان رشید ملت، مربیان، مدیران استانی و شهرستانی و ستادی، روسا و مسئولین فدراسیون ها و هیئت های ورزشی کشور، رییس جمهور محترم و سایرهمکارانم در دولت سابق و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که بنده و همکارانم را در این مسیر یاری کردند سپاسگذارم. همه ما خودمان را خادم ملت دانسته ود ر سایه رهبری های ولی امر مسلمین دری اری رسانی متولیان فعلی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. ان شاء الله از این به بعد هم شاهد توفیقات برتر باشیم.

 

به امید عزت و سرافرازی روز افزون ایران اسلامی

 

خادم ملت  فرزند کوچک رهبری

 

محمد عباسی وزیر سابق ورزش و جوانان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه