استاندار گیلان؛

هر آنچه که داریم از برکت فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی شهدا است

محمد علی نجفی استاندار گیلان گفت: هر آنچه که داریم از برکت فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی شهدا است که با نثار جان خود عزت واقتدار را برای ما به ارمغان آوردند.

هر آنچه که داریم از برکت فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی شهدا است

به گزارش ۸دی، استاندار گیلان در شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد  گفت : روحیه پرسش‌گری خلاق ، نظم پذپری و قانون مداری در فرزندانمان را پرورش دهیم.

محمدعلی نجفی صبح امروز در این نشست که در سالن اجتماعات شهید انصاری  استانداری گیلان برگزار شد با گرامیداشت فرا رسیدن هفته معلم و قدردانی از حضور دکتر فانی و سخرانی وی در اجلاسیه  شهدای فرهنگی استان اظهار داشت:  هر آنچه که داریم از برکت فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی شهدا است که با نثار جان خود عزت واقتدار را برای ما به ارمغان آوردند.

وی با گرامیداشت یاد شهدای کشور،‌استان و علی الخصوص شهدای فرهنگی و شهید دکتر مطهری اظهار داشت : این شهیدان بزرگوار با تدریس و آموزش و در کنار آن با رشادت و ایثار در دفاع مقدس افتخار آفرین بودند و امروز پاسداشت آن عزیزان را در استان شاهد هستیم.

وی اظهار داشت : شهید بزرگوار مطهری از اندیشه خود کنار فعالیتهای  سیاسی و اجتماعی در بخش هدایت فرهنگی، جامعه تلاش کرد و امیدواریم بتوانیم از اندیشه‌های ارزشمند این شهید بزرگوار در مدارس و فرهنگ جامعه بهره بیشتر گیریم.

دکتر نجفی به تشکیل منظم شورای آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود : در این نشست‌ها تمامی اعضاء حضوری موثر و قوی دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه کشوری که خواستار توسعه اقتصادی است باید توسعه خود را از مدارس آغاز کند افزود : توسعه اقتصادی از اندیشه‌های پایدار و آموزش یافته حاصل می شود.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ سازی در مدارس و علی الخصوص دبستان‌ها تأکید کرد و افزود : باید روحیه پرسش‌گری، خلاق مداری، نظم پروری و قانونمداری را در فرزندان خود ایجاد کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان ا ینکه ما در اجرای قانون مشکل داریم نه در کمبود قانون اظهار داشت : در کشورهای پیشرفته انسان‌ها در اجرای قانون موفق هستند و همه خود را نسبت به آن ملزم می‌دانند.

وی با بیان اینه اگر خواستار توسعه پایدار موفق هستیم باید احترام به حقوق دیگران، تعامل و گفتگو، صبر و بردباری و استفاده از حقوق در مشارکت جمعی را به فرزندان خود آموزش دهیم افزود : مشارکت جمعی براساس حفظ قانون و قانونمداری توسعه را به همراه خواهد داشت.

 وزیر آموزش و پرورش عصر امروز (شنبه) در کنگره شهدای فرهنگی گیلان در راستای برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان سخنرانی می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه