خطیب جمعه رشت در میدان شهدای ذهاب:

مردم مانند نماز جمعه در صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده و افرادی را انتخاب کنند که دارای عملکرد خوبی هستند

خطیب جمعه رشت با اشاره به برگزاری انتخابات در رشت و رودبار، خاطرنشان کرد: مردم مانند نماز جمعه در صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده و افرادی را انتخاب کنند که دارای عملکرد خوبی هستند.

مردم مانند نماز جمعه در صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده و افرادی را انتخاب کنند که دارای عملکرد خوبی هستند

به گزارش ۸دی، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در نماز جمعه این شهر در میدان شهدای ذهاب رشت با گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: به دلیل اینکه در آستانه نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان قرار داریم و محل کنگره در میدان شهدای ذهاب است، نماز جمعه این هفته رشت در این مکان برگزار می‌شود.

وی نقش شهدا را در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی مشهود خواند و تصریح کرد: عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون جانفشانی شهدا است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه تمام کارهای خوب و بد در یک رتبه قرار ندارد و هر کدام مراتبی دارد، گفت: شهدا ماه‌ها در جبهه‌های نبرد حضور پیدا کردند و به شهادت رسیدند و از این رو دارای جایگاه ویژه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه رزمندگان با شرایط سخت در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور یافته و از انقلاب اسلامی دفاع کردند، افزود: بالای هر نیکی، نیکی دیگری وجود دارد و بالاترین نیکی‌ها شهادت است.

قربانی اضافه کرد: اگر بلایی بر مردم نازل شود انسان مال خود را در مقابل آن بلا قرار می‌دهد و از جان خود حفاظت می‌کند و در برابر دین، قرآن و اعتقاد ما که از جان بالاتر است، جان خود را فدای دین می‌کنیم.

وی با تصریح بر اینکه اگر دشمن بخواهد در مقابل دین ما بایستد جان خود را فدای حفظ دین می‌کنیم، گفت: مومنان جان خود را فدای قرآن، اسلام و دین می‌کنند.

امام جمعه رشت به ایثارگری شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: در دوران دفاع مقدس قدرت‌های بزرگ به صدام کمک کردند و ملت ایران با روحیه ایثارگری و رهبری امام(ره) در مقابل دشمنان ایستادند تا اسلام ناب محمدی(ص) پابرجا بماند.

وی افزود: زمانی که موضوع جنگ و جهاد در راه خدا پیش آمد رزمندگان ما راهی جبهه‌ها شدند و خداوند متعال جایگاه شهدا را اینگونه توصیف می‌کند که «گمان نبرید شهدا مرده‌اند بلکه زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی می‌خورند».

به گفته قربانی، تمام انسان‌ها پس از مرگ زنده هستند و خداوند روح انسان را در برزخ نگه می‌دارد و در روز قیامت دوباره به جسم‌ها بر می‌گرداند اما شهدا مهمان خداوند هستند و از جایگاه شفاعت برخوردارند و می‌توانند افراد را شفاعت کنند.

وی با اشاره به اینکه شهدا تمام وجود خود را برای تداوم انقلاب اسلامی فدا کردند، تصریح کرد: در روز قیامت سه گروه می‌توانند با اذن خداوند گناهکاران را شفاعت کنند و پیامبران، علما و شهدا از مقام شفاعت برخوردار هستند.

خطیب جمعه رشت پیام شهدا را عمل به وظیفه دانست و اظهار کرد: پیام شهدا این است که رهبر را تنها نگذارید و از انقلاب پاسداری کنید.

 هدف شهدا حفظ اسلام در پناه ولایت فقیه است

وی هدف شهدا را حفظ اسلام در پناه ولایت فقیه دانست و یادآور شد: برگزاری مراسم شهدا یادآوری جانفشانی شهداست و مدافعان حرم شهدایی هستند که در راه خدا جان می‌دهند تا حضرت زینب(س) خواهر امام حسین(ع) تنها نماند.

قربانی به برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان اشاره کرد و متذکر شد: اجلاسیه اصلی نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روز معلم و شهادت معلم نمونه علامه مطهری را در پیش داریم، خاطرنشان کرد: عامل بزرگ هدایت نسل‌ها قلم‌هایی بوده که در راه روشنگری به‌کار برده شده و امید ما برای تربیت نسل امروز بیش از همه به آموزش و پرورش است.

امام جمعه رشت یادآور شد: امروز معلمان در کلاس درس می‌توانند حقایق اسلام را برای دانش‌آموزان بیان کنند ضمن اینکه پیامبر(ص) برای معلمی در جامعه مبعوث شدند.

وی به روز کار و کارگر اشاره کرد و گفت: روز کار را در پیش داریم و اقتصاد مقاومتی با حرف رونق پیدا نمی‌کند بلکه با کار می‌توان زمین‌ها را آماده کرد و دست کشاورزانی که مشغول آباد کردن مزارع هستند را می‌بوسیم.

قربانی با تصریح بر اینکه مقام معظم رهبری بر استفاده از کالای داخلی تأکید دارند، یادآور شد: گاندی با استفاده از کالای داخلی استعمار انگلیس را به زانو در آورد و اگر می‌خواهیم مورد تحقیر غرب قرار نگیریم باید از کالای داخلی استفاده کنیم.

وی به سرقت دو میلیارد دلار پول ایران توسط آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا می‌داند که عربستان در حادثه ۱۱ سپتامبر دخالت داشته است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به برگزاری انتخابات در رشت و رودبار، خاطرنشان کرد: مردم مانند نماز جمعه در صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده و افرادی را انتخاب کنند که دارای عملکرد خوبی هستند.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه