کوچکترین مدرسه جهان در ییلاقات اسالم

یکی از اتاق های خانه ییلاقی یک معلم تالشی، تبدیل به مدرسه ای شده است برای دو دانش آموز آن و این معلم سخت کوش شنبه تا چهار شنبه برای آموزش شاگردان خود، در روستای ییلاقی و به دور از خانواده خود می ماند.

کوچکترین مدرسه جهان در ییلاقات اسالم

به گزارش ۸دی نیوز بهنقل از مریان خبر، دبستان صداقت در دل کوهستانهای بخش اسالم شهرستان تالش در روستای “چواژیه” قرار گرفته است و آقای پورجوزی معلم کوچکترین مدرسه جهان با ۴ سال سابقه کاری، دارای مدرک فوق لیسانس علوم تربیتی می باشد.

 آقای پور جوزی در خصوص نحوه رفت و آمد خود به این مدرسه اظهار کرد: برای درس دادن به دو دانش آموز خود باید ابتدای هر هفته مسیرکوهستانی ۳۵ کیلومتری از شهر تالش تا این روستا را با موتور بیایم چون که مسیر عبوری این روستای ییلاقی صعب العبور است و از روز شنبه تا چهارشنبه و دور از خانواده در این روستا می مانم.

  معلم دلسوز این روستا با بیان اینکه فقط دو دانش آموز دارد گفت: آزیتا و زاهد دو دانش آموز این دبستان هستند که آزیتا در پایه پنجم و زاهد در پایه اول تحصیل می کند و آنها تنها دانش آموزان روستای ۸ خانواری چواژیه هستند.

 وی با  اشاره به پر تلاش بودن دانش آموزان خود، افزود:این دانش آموزان درسشان هم خوب است اما آزیتا برای تحصیل مجبور است مسافت ۲ کیلومتری از روستای همجوار تا مدرسه را هر روز طی کند.

gpic172_1

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان تالش در خصوص دبستان این روستا اظهار کرد: دبستان روستای “چواژیه” از نوع پیش ساخته در سال ۱۳۹۰ توسط نوسازی مدارس استان گیلان احداث و در اختیار آموزش و پرورش تالش قرار گرفت و در ابتدا چهار دانش آموز داشت که از ابتدای سال تحصیلی جدید با کوچ کردن برخی از اهالی روستا به مناطق شهری، جمعیت دانش اموزی دبستان به دو نفر رسید و این دبستان جزو مدارس درجه ۳ عشایری سیار محسوب می شود.

 برخی از اهالی منظقه ییلاقی “چواژیه” با اظهار رضایت از وجود این مدرسه اظهار نمودند: از اینکه آموزش و پرورش در این روستای عشایری دور افتاده برای تحصیل  فرزندانمان یک معلم و مکانی را اختصاص داده بسیار خوشحال هستیم.

 به گفته روابط عمومی آموزش و پرورش  شهرستان تالش، ۵۰ دبستان در مناطق ییلاقی و عشایری وجود دارد که نزدیک به ۱۰۰۰ دانش آموز درآنها تحصیل می کنند.

gpic172_4

gpic172_2

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه