رهبر ایران محکم ایستاده است و باج نمی دهد

تحلیلگران امریکایی می گویند با توجه به اینکه ایران تا کنون توانسته با تحریم ها و مشکلات فروش نفت کنار بیاید، به احتمال فراوان خواهد توانست در زمینه اقتصادی دوام بیاورد تا به هدف خود برسد.

رهبر ایران محکم ایستاده است و باج نمی دهد

به گزارشهشت دی، خبرگزاری آسوشیتدپرس (Associatedpress) ضمن اشاره به تحریم های ضدایرانی، در گزارشی نوشته است:

 

 ««هرچند تحریم ها علیه ایران افزایش یافته و گزنده شده اند، اما این کشور هنوز برنامه هسته ای خود را دنبال می کند و در این زمینه به غرب باج نمی دهد.

قرائن جدید حاکی از آن است که تحریم ها به اقتصاد این کشور ضربه هایی زده و ایران را در فروش نفت و دریافت بهای آن دچار مشکل جدی کرده است، اما هنوز هیچ نشانه ای دال بر اینکه غرب به هدف اصلی خود یعنی توقف برنامه هسته ای ایران رسیده باشد، وجود ندارد.

 

تحلیلگران امریکایی می گویند با توجه به اینکه ایران تا کنون توانسته با تحریم ها و مشکلات فروش نفت کنار بیاید، به احتمال فراوان خواهد توانست در زمینه اقتصادی دوام بیاورد تا به هدف خود و چیزی که غربی ها به آن مظنون هستند یعنی تولید سلاح اتمی[!] برسد.

 

 

 

 

“استیو هانکه” پروفسور اقتصاد در دانشگاه جان هاپکینز که برنامه اقتصاد ایران را دنبال می کند، معتقد است: «تحریم ها در متوقف کردن برنامه هسته ای ایران تقریبا بیهوده بوده اند و به نظر می رسد ایران برای مدت زیادی می تواند این شرایط را تحمل کند.»

 

بسیاری از تحلیلگران نیز بر این باورند که ایران می تواند تا دو سال آینده به سلاح اتمی دست بیابد.

 

تحریم، بخش اصلی تلاش های بین المللی برای توقف ایران است و اگر شکست بخورد، غرب می ماند و گزینه های ناراحت کننده؛

امریکا و متحدانش باید بعد از شکست تحریم ها، بین برنامه تسلیحاتی اتمی ایران و گزینه نظامی، یکی را انتخاب کنند که این موجب بروز ناآرامی در خاورمیانه خواهد شد.

 

 

 

 

البته با انتخاب حسن روحانی -که شخصیت معتدلی به نظر می رسد- به عنوان رئیس جمهور جدید ایران، این امید ایجاد شده که ایران بیش از قبل به توافق و سازش روی خوش نشان دهد؛ اما رهبر عالی ایران، آیت الله خامنه ای، کماکان در این زمینه بسیار محکم و مصمم بر موضع خود ایستاده است.

 

به هر حال قانونگذاران امریکایی همچنان به دنبال تحریم بیشتر ایران هستند و می خواهند از طریق محدود کردن معاملات نفتی، فشار بیشتری به این کشور وارد کنند.

 

هدف نهایی امریکا آن است که تا سال ۲۰۱۵ فروش نفت ایران را به صفر برساند؛ این همان تاریخی است که تحلیلگران می گویند تا آن وقت ایران به سلاح اتمی یافته است.»»

 

 

 

 

 منبع: جام

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه