انتقاد عضو شورای شهر لاهیجان:

حیثیت شورای شهر به تاراج رفته است/ بیکاری جوانان موضوع اصلی مراجعات مردمی است

وی بابیان اینکه خداوکیلی شهردار خوبی آوردیم و سوال من این است اگر این شورای شهر نبود این شهردار کار نمی کرد گفت: من می گویم که دوبرابر کار میکرد. یکی از معضلات شهرداری های ما این است که دخالت مستقیم در کار شهرداری می کنیم و خرده فرمایشات ما نسبت به شهرداری زیاد است. از خواسته های شخصی خودمان نمی گذاریم شهرداری ها کار کنند. ما اگر شهرداری ها را آزاد بگذاریم و همان نظارت را داشته باشیم شهرداری ها خوب کار میکنند.

حیثیت شورای شهر به تاراج رفته است/ بیکاری جوانان موضوع اصلی مراجعات مردمی است

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»، رحیم کشاورز دراولین جلسه شورای شهر در سال جدید با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری «لاهیجان»، مبنی بر اینکه وضعیت شورای شهر و اعضای شورای را پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی در بین عموم مردم و شبکه های اجتماعی چگونه ارزیابی می کنید با بیان اینکه سوالی که باید از اعضا شورای شهر پرسیده شود این است که چرا اعضا با قانون جدید پیش نمی روند و درجا میزنند گفت: شورایی که چهار دوره از عمر آن گذشته چرا هیچ یک از دولت ها و مجالس اقدامی برای افزایش اختیارات شوراها نکردند. چرا مجلس شورای اسلامی شوراها را رقیب خود می داند، درحالی که قانون و وظایف شوراها مشخص است.

وی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی متعددی از جمله فرمانداری تا بازرسی برای شوراهای شهر قرار داده اند که اگر یک عطسه ناجور یکی از اعضای شورا در سطح استان انجام دهد در بازرسی بررسی می شود گفت: سوال ما این است که خود نظارتی مجلس شورای اسلامی چیست و چه کسانی روی آقایان مجلس شورای اسلامی نظارت دارند. متاسفانه قانونی برای نظارت روی مجلس شورای اسلامی نداریم، خب این قانون به دست همین آقایان نماینده ها باید اصلاح شود که البته با این رویه ای که پیش میرویم، امیدی به اصلاح قوانین نداریم.

رحیم کشاورز با بیان این سوال که اگر شوراها وجود نداشتند؛ شهرداری ها کار نمی کردند گفت: شما به عقب برگردید و ببینید در نبود شوراها، شهرداری ها کار عمرانی نمی کردند، بهتر هم کار میکردند. در واقع شوراها را در کارهای عمرانی مشارکت دادند.

“ما در حد نظارت برعملکرد شهرداری ها کار میکنیم، وقتی میبینیم راه مسدود است دخالت میکنیم. اکثر حاشیه سازی ها و تنش هایی که در شوراها وجود دارد، بخاطر دخالت هایی است که شوراها در کار شهرداران دارند.”

رحیم کشاورز (۲)

وی با بیان این سوال که چرا شما انتظار دارید در شوراها تخلف نشود چون این یک امر طبیعی است گفت: وقتی در حد دولت و مجلس نظارت ها، نظارت هایی نیست که بازدارنده باشد، ما نمی توانیم همچین انتظاری نداشته باشیم که در شوراها چنین اتفاقاتی نیافتد. البته من نمیخواهم این را موجه جلوه دهم و یا مجوز صادرکنیم که اگر تخلفی صورت گرفته شرعی و قانونی است.

کشاورز در سخنی با دیگر اعضای شورای شهر با بیان اینکه باید بپذیریم اعضای شورای شهر برآمده از انقلاب هستیم و اگر امروز اینجا نشسته و می گوئیم که نماینده مردم در شورای شهر هستیم، باید خوشحال باشیم گفت: دیروز چه بودیم که امروز مردم ما را در این مسند نشاندند. ما باید به وظایف خود آشنا باشیم. ما به لحاظ قید اسلامی که در نظام جمهوری اسلامی است باید به مسائل اسلامی و قانونی که برگرفته از قوانین قرآن و فقه است آشنا باشیم که با این آشنایی مسائل حاشیه ای برای ما پیش نمی آید. وقتی من نماینده شهر که می بینم، عرصه باز است و میتوانم جولان دهم و تعهدی نسبت به وظیفه خود ممکن است نداشته باشم، اتفاقات زیادی رخ می دهد و متاسفم از مجلس تا دولتی ها به فکر این مسائل نیستند.

وی با بیان این موضوع که الان و در این وضعیت بیشترین مراجعاتی که مردم به اعضای شورای شهر دارند در چه خصوصی است گفت: بیکاری جوانان و متاسفانه دولت نیز عرضه حل این معضل را ندارد. دولت تدبیر و امید هیچ تدبیری درخصوص حل مسائل بیکاری ندارد و در هیچ دوره ای از شورای شهر انصافا وضعیت به این شکل نبوده و دست ما هم بسته است. ما اگر مردمی هستیم باید به داد این مردم برسیم.

شورای شهر لاهیجان

کشاورز افزود: آقایان مجلسی ها! شما که مستقیم درامور شهر و در امور شوراها دخالت می کنید، اگر به وظیفه خودتان در جایی که هستید عمل کنید این اتفاقات رخ نمی دهد و این مسائل که انعکاس مسائل سیاسی و انتخاباتی و … است رخ نخواهد داد.

وی با تایید اینکه هرکدام از اعضای شورای شهر گرایشات فکری و سیاسی دارند، اما وقتی نماینده مردم در مجموعه شورای اسلامی می شویم وظیفه ما تغییر میکند گفت: ما ضمن اینکه از بخش حقیقی خود باید مواظبت کنیم بخش حقوقی مسئله را نیز باید حفاظت کنیم. من نمی توانم بخش حقیقی را فدا کنم.

**ورود به انتخابات نشان از اهداف نامقدس دارد

این عضوشورای شهر با بیان اینکه بخش حقیقی قضیه به بخش حقوقی گره خورده است و من نماینده مردم شده ام و هر خطایی که انجام دهم این مجموعه شورای شهر را زیر سوال خواهد برد گفت: رحیم کشاورز اگر خطایی کند منتسب به سایر اعضای شورا می شود، هرکسی این کار را بکند به سایرین منتسب می شود چون مجموعه ای هستیم که این تیم برای رسیدن به اهداف مشخص باید هماهنگ باشند.

وی با بیان این موضوع که اگر در مجموعه کوچکی مثل شورای اسلامی شهر، وقتی به مسائل نماینده یا نماینده دولت ورود میکنیم، مشخص است که اهداف نامقدسی را دنبال می کنیم گفت: چون ما خودمان یک نماینده هستیم و شخصیت حقوقی داریم، پس چه لزومی دارد خودم را به نماینده شهر وصل کنم. نماینده شهر چه حقی دارد برای من تصمیم گیری کند. نماینده شهر وظایف سنگین دیگری دارند.

” اگر در مجلس برای ما مصوبه می کنند که از ۹ نفر به ۷ نفر تقلیل یابیم و از هفت نفر به پنج نفر برسیم. چرا؟ برای اینکه اگر تعداد زیاد شود خطاها و گرفتاری ها بیشتر خواهد شد. خب خودتان چه؟ خودتان که در دست انداز می افتید چه میکنید؟ خودتان را محدود می کنید؟ کارهای خلاف قانونی که به اسم عرف تمام می کنید. این عزل و نصب هایی که در این شهر انجام میدهید چه؟

**من چه احتیاجی به آقای نیکفر دارم؟

کشاورز در ادامه گفت: من شخصی چه احتیاجی به آقای نیکفر دارم. من انتظار دارم آقای نیکفر به عنوان نماینده جدید و آقای ندیمی به عنوان نماینده قبل همکاری کنند و دست شهرداری را بگیرند و برای عمران و آبادانی شهر کمک کنند. نه دخالت کنند و برای خودشان تیم جمع کنند و برای دوره های بعد ریل گذاری کنند، و بعد هم من که دنبال اهداف خاصی هستم در اقدامی بی سابقه …

وی با بیان اینکه انتقاد من از اعضای شورای شهر این نیست که چرا گرایش سیاسی دارید بلکه انتقاد من این است که در یک اقدام بی سابقه شش نفر راه می افتید و میروید یکی مسئول ستاد و یکی و … یک درصد و یک درجه هم برای خودتان قائل نیستید که ممکن است این آقا اصلا رای نیاورد گفت: آقایی که مسئول اداره ای را عزل و نصب می کند نظرش چیست. نظرش این است که آقای رئیسی که اینجا قرار داده شخصیت حقیقی و حقوقی خود را به پای انتخابات خودش هزینه کند. ما چرا همچین بی احتیاطی ها را می کنیم در صورتی که احتیاجی به نماینده نداریم.

وی افزود: بحث همکاری چیز دیگری است، شما ضمن اینکه خودتان را زیر سوال بردید مجموعه شورای شهر را زیر سوال بردید و ناراحتی من از این است.

**شهردار متعهد و متخصصی داریم که بعد از انقلاب ندیده ام

کشاورز با بیان اینکه شورایی که تا دیروز حاشیه ای نداشت، ولی وقتی شما عملا وارد میدانی می شوید که حق نداشتید این کار را کنید، شما به عنوان یک فرد عادی جامعه اشکالی ندارد، ولی وقتی تشکیلاتی دست شما است چگونه آنها را فدای یک شخص می کنید گفت: خبرنگار باید در این وادی سوال کند وگرنه کارهای عمرانی که دست شهردار است.

وی بابیان اینکه خداوکیلی شهردار خوبی آوردیم و سوال من این است اگر این شورای شهر نبود این شهردار کار نمی کرد گفت: من می گویم که دوبرابر کار میکرد. یکی از معضلات شهرداری های ما این است که دخالت مستقیم در کار شهرداری می کنیم و خرده فرمایشات ما نسبت به شهرداری زیاد است. از خواسته های شخصی خودمان نمی گذاریم شهرداری ها کار کنند. ما اگر شهرداری ها را آزاد بگذاریم و همان نظارت را داشته باشیم شهرداری ها خوب کار میکنند.

کشاورز با تمجید از آگشته با بیان اینکه از اول انقلاب تا به الان کسی که هم تخصص و هم تعهد داشته باشد و بر مسند شهرداری بنشیند را ندیدم ولی خوشبختانه شهرداری به این شهر آمده که هم فرزند جانباز است و هم خودش آدم مطلع، متخصص و متعهدی است ولی اگر ما بگذاریم گفت: خواهش میکنم در کار شهرداری دخالت نکنید، در عزل و نصب ها دخالت نکنید، در زمان پرداخت حقوق دخالت نکنید، این ها به ما ربطی ندارد چون خودش مسئول دارد. اگر اجازه بدهیم شهردارها خیلی بهتر از این کار خواهند کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه