برداشت۷۰۰ میلیونى هیئت فوتبال گیلان از حساب داماش /رابطه عابدینى و الماسخاله تیره و تار شد

رابطه خوب داماش گیلان و هیئت فوتبال استان چند روزی است که اسیر حاشیه برداشت بدون مجوز از حساب داماش شده است.

برداشت۷۰۰ میلیونى هیئت فوتبال گیلان از حساب داماش /رابطه عابدینى و  الماسخاله تیره و تار شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم امیر عابدینى مدیرعامل داماش گیلان که این روزها به شدت درگیر مسائل مالى این تیم است در جدیدترین مصاحبه اش از برداشت بدون اجازه هیئت فوتبال گیلان از محل درآمدهاى این تیم در سازمان لیگ خبر داد.

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان اظهار کرد: هیئت فوتبال استان گیلان نه تنها از تیم داماش حمایت مالی نکرده بلکه از حساب باشگاه پول برداشت کرده است.

امیر عابدینی، افزود: مسئولان فوتبال استان گیلان ۷۰۰ میلیون از پولی که سازمان لیگ به حساب باشگاه داماش ریخته بود برداشت کردند و آنها این کار را با لابی و بدون اجازه از حساب باشگاه پول برداشت کردند.

اما باید دید آیا براستى مى‌شود هیئت فوتبال بدون اجازه مدیریت یک تیم از حساب آن باشگاه در نزد سازمان لیگ و یا فدراسیون فوتبال پول برداشت کند؟

اگر پاسخ مثبت است و اوضاع اینقدر خراب است، پس چرا هیئت‌هاى فوتبال نمى‌آیند و از حساب‌هاى باشگاه‌هاى همیشه بدهکار به بازیکنان مقدار طلب شان را برداشت نمى‌کنند، تا شاهد این همه شکایت و شکایت کشى بین بازیکنان و باشگاهها نباشیم؟ و یا پول سایر طلبکارانى که همیشه از اینکه در مواجه با باشگاه‌هاى بدهکار دستشان به جایى بند نیست را از همین محل بودجه پرداخت نمى‌کنند.

اگر پاسخ منفى است و یک رئیس هیئت بدون اجازه مدیریت نمى‌تواند از حساب یک باشگاه پول برداشت کند، چه اتفاقى افتاده است که عابدینى اینگونه عنان از کف مى‌دهد و زیر پاى دوست و متحدش در فوتبال گیلان را خالى مى کند؟

هنوز یادمان نرفته که شخص عابدینى چه حمایت جانانه‌اى از الماسخاله کرده بود و در تمام مصاحبه هایش در دو سه سال اخیر زمانى که از بى مهرى مسئولان در گیلان سخن مى‌گفت بلافاصله شخص الماسخاله را از این دایره جدا ‌کرده و او را یاور تیمش قلمداد می‌کرد.

قربانعلی الماسخاله رئیس هیئت فوتبال گیلان در مرحله نخست اساس مصاحبه را تکذیب مى‌کند و مى‌گوید: “بعید می‌دانم عابدینی چنین مصاحبه‌ای کرده باشد به خاطر اینکه خودشان بهتر می‌دانند که با لابی‌گری و بدون اجازه نمی‌توان از حساب باشگاهی پول برداشت کرد، در این سه سال گذشته هیئت فوتبال گیلان تمام قد پشت عابدینی و باشگاه داماش بوده و هست واین را وظیفه خود می‌دانیم که در زمانی که باشگاه‌های ما دچار مشکل هستند حمایت کنیم وپشتیبانشان باشیم.”

حال باید دید اصل این طلب و بدهى بین داماش و هیئت فوتبال مربوط به چه چیز است؟ قضیه طلب هیئت فوتبال مربوط است به اجاره زمین ورزشگاه عضدى به باشگاه داماش در همه رده‌هاى سنى، اعم از تمرین و مسابقه براى تیم هاى پایه تا بزرگسالان.

هیئت فوتبال گیلان در ازاى در اختیار دادن ورزشگاه پیر شهر در این دو سه سال همیشه خود را طلبکار داماش دانسته است.

رئیس هیئت فوتبال گیلان در این باره مى گوید: ” دو ماه پیش با عابدینی صحبت کردیم که در سه سال گذشته تیم‌های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان تمرینات و مسابقات رسمی خود را در ورزشگاه عضدی رشت برگزار کرده‌اند و مبلغی به این هیئت بدهکارند اگر امکان دارد حال که ماهی ۳۰۰ میلیون تومان به حساب باشگاه تزریق می‌شود بخشی از طلب هیئت فوتبال پرداخت شود که هیئت ورزشگاه‌ها را برای گرفتن مجوز کلاس “A” آسیا آماده کند که عابدینی طی نامه‌ای به تاج در تاریخ ۳۱شهریور۹۲ اعلام کردند که مبلغ ۹۷ میلیون تومان به حساب هیئت فوتبال استان پرداخت شود حال چه می‌شود که بعد از دو ماه این مسئله به شکل دیگر جلوه داده می شود نمی دانیم؟”

امرى که داماشى‌ها آن را قبول ندارند! عابدینى  می‌گوید: ما ورزشگاه عضدی را ساختیم و هزینه‌های این ورزشگاه را تقبل کردیم مسئولان هیئت فوتبال استان گیلان طلب باشگاه داماش را نمی‌دهند و در عوض پول از حساب باشگاه بر می‌دارند، به هر حال ما یاد گرفتیم که مشکلات را مدیریت کنیم.”

یکى از نزدیکان باشگاه داماش توضیحات عابدینى را کامل‌تر می‌کند: ” در سه سال پیش که داماش به لیگ برتر صعود کرد، ما براى اینکه بتوانیم ورزشگاه عضدى را با استانداردهاى آسیا هماهنگ کنیم حدود ٧۶٠ میلیون تومان براى این ورزشگاه هزینه کردیم و در ازاى این هزینه هنگفت قرار شد تا ما به صورت کامل این ورزشگاه را در اختیار داشته باشیم، بدون پرداخت هزینه.

این مبلغ به جز هزینه برداشتن فنس دور پیست قدیم و ساختن و نصب فنس جدید است، یعنى ما در اصل هزینه چندین سال را پیشاپیش پرداخت کرده ایم، بنابر دستور قهرمانی استاندار وقت گیلان مبنی بر اینکه چون تربیت بدنی و هیئت پول ندارند داماش هزینه کند و بعدها یا پرداخت شود یا به عنوان کرایه از آنان به مرور کسر شود.

اما از همان سال اول هیئت فوتبال گیلان براى ما بابت استفاده از این ورزشگاه فاکتور آورد، قهرمانی گفته بود قراردادی در همین زمینه نوشته شود و این را مکتوب کنند که هیچگاه مدیرکل تربیت بدنی این قرارداد را امضا نکرد.

آن زمان مدیر تربیت بدنی فولادی و رییس هیئت فوتبال قاسمی بود، الماسخاله بابت اجاره زمین عضدی به تربیت بدنی پول پرداخت می‌کند، پولی که داماش برای عضدی هزینه کرده باید توسط تربیت بدنی پرداخت شود نه هیئت فوتبال و در اصل طرف حساب باشگاه داماش وزارت ورزش و جوانان است نه هیئت فوتبال.

براى دانستن نحوه برداشت پول توسط هیئت فوتبال گیلان باید توضیحات یکى از معاونین عابدینى را شنید: ” سال گذشته ما نامه ای به سازمان لیگ نوشتیم که حدود ۶۰ میلیون به هیئت بدهند که دادند.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: امسال هم نامه‌ای نوشتیم که ۹۷ میلیون به هیئت بدهند که دادند، اما هیئت فوتبال گیلان علاوه بر این ۹۷ میلیون تومان، ۷۶ میلیون دیگر از بابت طلب امسال خود از سازمان لیگ گرفته است.

هیئت بر اساس بندی از قرارداد فی مابین که ما از آنان گرفته بودیم تا به ای اف سی نشان دهیم و در آن بند قید شده بود که هیئت حق دارد هر وقت ما بدهی‌مان را ندادیم یکطرفه و بدون هماهنگی باشگاه این طلب را از سازمان لیگ بگیرد که ما هرگز فکر نمی‌کردیم الماسخاله به این بند قراردادش عمل کند.

هیئت فوتبال گیلان ۲۰۰میلیون تومان هم از حساب ملوان برداشت کرده است، که مدعی است بابت هزینه نقل و انتقال یا همان خرید و فروش ملوان از منطقه آزاد به هدایتی است.

قربانعلی الماسخاله رئیس هیئت فوتبال گیلان در مورد اتفاقات مالی اخیر می‌گوید: صحبت زیاد است اما ترجیح می‌دهیم در شرایط حساس چیزی نگوییم تا در یک فضای آرام با حمایت و همدلی سعی کنیم از این شرایط و مشکل پیش آمده خارج شویم .

وی با بیان اینکه، عابدینی خیلی زحمت می‌کشند و باشگاه داماش را فرزند خود می‌دانند اما نباید این مسئله باعث شود زحمت دیگران را نادیده بگیرند. احساس می‌کنیم بعضی‌ها می‌خواهند بین هیئت و عابدینی فاصله بیندازند و سعی می‌کنند با شیطنت و تیتر کردن بعضی مسائل کوچک باشگاه داماش را مقابل هیئت استان قرار دهند که این افراد برای ما شناخته شده هستند و به زودی با آنها برخورد قاطع می‌کنیم که با افکار عمومی بازی نکنند.

هیئت فوتبال گیلان۲۰۰ میلیون تومان هم از حساب ملوان برداشت کرده است، که مدعی است بابت هزینه نقل و انتقال یا همان خرید و فروش ملوان از منطقه آزاد به هدایتی است.

حال باید دید این میزان پول، رابطه عابدینى وهیئت فوتبال را در آینده تیر و تار مى‌کند یا خیر؟ البته انتخاب هیئت فوتبال نزدیک است و به صلاح نیست که همه پل‌های پشت سر و روبرو ناگهان فروریزد!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه