انتقال روحیه پایداری به نسل جوان با فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: با زنده نگهداشتن فرهنگ ادبیات دفاع مقدس می توانیم روحیه پایداری و مقاومت در برابر هجمه فرهنگی دشمن را به نسل جوان انتقال دهیم.

انتقال روحیه پایداری به نسل جوان با فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس

به گزارش ۸دی نیوز، کمیته گسترش علوم، معارف و ارزشهای ماندگار دفاع مقدس با حضور فرمانده انتظامی استان گیلان، مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان گیلان و جمعی از پلیس های تخصصی در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

سردار ابراهیم قائد رحمتی فرمانده انتظامی استان گیلان در این نشست، گفت: ایثارگران و سلحشورانی که در شرایط سخت هشت سال دفاع مقدس ملت ایران را از گزند و حمله نا جوانمردانه دشمن بیمه کردند، یاد و خاطره شان نباید به هیچ وجه به فرا موشی سپرده شود.

سردار ابراهیم قائد رحمتی آشنا نمودن نسل‌های آینده با فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس را وظیفه‌ای مهم و همگانی دانست و بیان داشت: با زنده نگهداشتن فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس می توانیم روحیه پایداری و مقاومت در برابر هجمه فر هنگی دشمن را به نسل جوان انتقال دهیم.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس بخشی از ارزش های اجتماعی در جامعه اسلامی محسوب شده و باید از آنها پاسداری شود، افزود: با تدوین و تالیف زندگی نامه، خاطرات، وصیت نامه و… ایثارگران دفاع مقدس در قالب کتاب می توان به این ارزش های اجتماعی دست یافت.

قائد رحمتی باورپذیرکردن ارزش های دفاع مقدس را راهبردی ضروری برای اشاعه و تعمیق ارزش های دفاع مقدس دانسته و بیان داشت: برای رسیدن به این مقصود ارزشمند باید از شیوه‌ها و ابزارهای مناسب روز بهره گرفت.

رئیس پلیس گیلان تأمل، شناخت و نشر فرهنگ دفاع مقدس را در باز آفرینی فرهنگی ارزش های دفاع مقدس موثر دانسته و اظهار داشت: با تالیف کتاب، ساخت فیلم از زندگی شهداء و معرفی قهرمانان این عرصه به نسل‌های بعدی، می توان در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس موفق بود.

رسول جلالی مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان گیلان دیگر سخنران این نشست بوده که به تهیه زندگی نامه شهدایی که وصیت نامه آنها در دست نیست اشاره نموده و گفت: با تهیه آثار و ارزشهای دفاع مقدس می توان فرهنگ ایثار و سلحشوری را به جامعه علی الخصوص جوانان که قشر پویای جامعه می باشند تعمیم داد.

وی کیفی سازی و نحوه تدوین آثار شهداء را در انتقال ارزشهای دفاع مقدس موثر دانسته و تاکید کرد : باید علوم و ارزشهای دفاع مقدس را گسترش و به همه اقشار جامعه تعمیم دادتا ارزشهای نسل های اول انقلاب به نسل های بعدی انتقال پیدا کند.

جلالی وجود ۴۰۰ شهید نیروی انتظامی استان گیلان را نشان دهنده استمرار ارزشهای دفاع مقدس در مجموعه نیروی انتظامی دانسته و اظهار داشت: با جمع آوری زندگی نامه و وصیت نامه شهدای نیروی انتظامی می توان فرهنگ دفاع و ایثار نیروی و انتظامی را برای نسل های آینده ضبط و نگهداری نمود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه