گزارشی ازآلودگی برنج های ایرانی به مجلس نیامده است/تجار برنج فرافکنی نکنند

ندیمی درخصوص آلودگی برنج های ایرانی، گفت: متأسفانه برخی از تجار درجهت ضربه زدن به تولید داخلی دست به یک سری فرافکنی زده اند به طوری که تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر آلودگی برنج های ایرانی به مجلس ارائه نشده است.

گزارشی ازآلودگی برنج های ایرانی به مجلس نیامده است/تجار برنج فرافکنی نکنند

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از خانه ملت ایرج ندیمی  ، در گفتگویی درخصوص اظهارات معاون سازمان ملی استاندارد مبنی براینکه هفت نوع برنج خارجی و داخلی پس از تحقیقات آزمایشگاهی ناسالم تشخیص داده شده که از این هفت نوع برنج پنج نوع آن محصول داخلی بوده و دو نوع آن برنج وارداتی با برند پاپانو از کشورهندوستان و زیتون از کشور پاکستان است، گفت: با توجه به نظرمسئولان دولتی به جهت اینکه ایران از سوی سایرکشورهای غربی مورد تحریم قرارگرفته است این مسئولان مجبورهستند درازای وصول طلب خود کالای آن کشور را به داخل وارد کنند، اما متأسفانه قراربراین نبود که فقط محصولات کشاورزی آن هم از نوع آلوده و سمی را وارد کشور کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متأسفانه علاوه بررفتارغیرکارشناسانه و صحیحی که ازسوی مسئولان ذی ربط به کشاورزان به جهت تحریم ها وارد شد، ضعف مدیریت های اقتصادی هم  منجربه ضرر و زیان هایی درکشور شد.

این نماینده مردم درمجلس نهم، اظهارداشت: متأسفانه بهانه هایی چون تحریم وضعف مدیریت اقتصادی باعث ضررو زیان هایی چون از بین رفتن مال و به مخاطره افتادن سلامت جامعه شده است.

  تحریم بهانه ای برای واردات برنج های آلوده به کشور

ندیمی، با تأکید براینکه سازمان استاندارد دو نوع از برنج های خارجی وارداتی به کشور را آلوده شناسایی کرده است، افزود: این موضوع تداعی داستان آلودگی برنج های وارداتی به کشوردر چند سال گذشته است که بی شک بسیارمسئله نگران کننده ای می باشد به طوری که این موضوع بیانگراین اصل است که متأسفانه کشور هم از نظر تحریم و هم از جنبه مدیریت اقتصادی ضربه خورده است.

وی، ادامه داد: زمانی که مال و جان افراد جامعه به خطرمی افتد دیگر چه اعتماد واطمینانی می توان به آن بخش از  حاکمیت داشت که درمدیریت تجاری به این میزان رها شده عمل می کند.

 نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به طورحتم موضوع واردات برنج های آلوده جزتوهین به ملت ایران چیز دیگری نیست به همین جهت باید هر چه سریع تر تمام دست اندرکاران این موضوع، وزرای ذی ربط ومسئولان تجاری وخریداران عمده و کسانی که به بهانه تحریم این توجیه را داشته اند مورد بازخواست دستگاه قضایی کشورقراربگیرند.

این نماینده مردم درمجلس نهم، درخصوص اینکه آیا اظهارت معاون سازمان ملی استاندارد درخصوص آلودگی برنج های ایرانی صحت دارد؟ گفت: تاکنون هیچ گزارشی درجهت آلودگی برنج های ایرانی نه دیده ایم ونه شنیده ایم به طوری که درخصوص تولید برنج داخلی این تجارهستند که می توانند اینگونه فضاسازی هایی درجامعه ایجاد کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به اینکه از نظرواریته و زمین تاکنون هیچ مشکلی نداشته ایم، گفت: متأسفانه برخی تجار در زمینه تولید برنج داخلی دست به یک سری فرافکنی و سوءاستفاده هایی زده اند به طوری که تا به امروزهیچ گزارشی درجهت آلودگی برنج های ایرانی نداشته ایم چرا که تولید و نگه داشت برنج مشخص است وهرگونه آلودگی باید در زمین و انبارها صورت گیرد و تا به امروز گزارشی در خصوص آلودگی زمین و انبارنگه داری برنج ارائه نشده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه