مدیر کل معاونت غذا و دارو باید پاسخگو باشد/ معلوم نیست نمونه گیری از کدام انبار گرفته شده است

سخنگوی کمسیون بهداشت و درمان گفت: این بی تدبیری حوزه معاونت نظام دارو بود و معلوم نیست که این نمونه برداری از کدام انبار قدیمی گرفته شده و آنها به همین راحتی اعلام کردند که این برنج ها آلوده‌اند.

مدیر کل معاونت غذا و دارو باید پاسخگو باشد/ معلوم نیست نمونه گیری از کدام انبار گرفته شده است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان خبر، محمد حسین قربانی سخنگوی کمسیون بهداشت و درمان در گفتگویی در واکنش به اطلاعیه وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص برنج‌های غیربهداشتی اعلام شده توسط این وزراتخانه اظهار کرد: مدیر کل معاونت غذا و دارو باید پاسخگو باشد که این نمونه گیری از کدام انبار قدیمی گرفته شده است.

 وی با اشاره به بررسی کمسیون بهداشت درمان مجلس در ارتباط با بررسی آلودگی برنج‌های آلوده گفت: این آلودگی‌ها مربوط به چند نمونه از برنج‌های وارداتی است که کمسیون بهداشت و درمان با جدیت در این زمینه ورود کرده و بزودی اسامی برنج‌های آلوده را اعلام می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه چه کسی آلوده بودن برنج صدری هاشمی آستانه اشرفیه را اعلام کرده عنوان کرد: مدیر کل نظارت بر مواد غذایی و لوازم آرایشی در معاونت غذا و دارو این نامه را زده و من هم این نامه را دیدم و آقایان بی تدبیری به خرج دادند و باید پاسخگو باشدکه چگونه به همین سادگی محصول داخلی که حاصل دست رنج کشاورزان ما و جزو مرغوب ترین برنج‌های کشور می باشد را به همین سادگی زیر سوال ببرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر افزود: شاید هم این آقایان منافعی داشتند و می خواستند، بابی برای واردات برنج خارجی در کشور باز کنند که آمدند یکی از بهترین محصولات کشور ما را زیر سوال بردند و به کشاورزان ما آسیب جدی وارد کردند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان: وزارت بهداشت به جای کنترل و بررسی برنج‌های وارداتی که اغلب برنج‌های بی‌کیفیت و سرطان‌زایی هستند دست به کار نسنجیده‌ای زده و آن، این بود که با انجام یک نمونه‌گیری اشتباه برنج‌های تولیدی را نامرغوب اعلام کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه