حجت الاسلام میرحسینی اشکوری:

خطرناک ترین راه مقابله با ولایت و رهبری اتخاذ روش منافقانه با رهبری است/ دم از رهبری می زنند اما خلاف آن عمل می کنند

حجت الاسلام اشکوری در ادامه به مواضع ولایت ستیزان دوران اصلاحات اشاره کرد و اظهار داشت: در دوران اصلاحات پرژه قداست زدایی از دین و ولایت جز دستورات آنان بود. روزنامه اصلاح طلب ایران در مورخ ۲۴تیرماه ۷۸ نوشت که برای سست کردن پایه های نظام باید ابتدا مقدسات دین را شکست و به همه ارزشها حتی خدا و پیامبر و ائمه توهین نمود.

خطرناک ترین راه مقابله با ولایت و رهبری اتخاذ روش منافقانه با رهبری است/ دم از رهبری می زنند اما خلاف آن عمل می کنند

به گزارش خبرنگار ۸دی، حجت الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری بمناسبت فرا رسیدن ۱۳رجب روز میلاد با سعادت امام علی(ع) در جمع سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: علی علیه السلام شخصیت بزرگ و بی بدیلی بود که در طول تاریخ همواره مورد مدح و ستایش قرار گرفته است حتی کسانی که امامت ایشن را قبول ندارند او را در تمام ابعاد وجودی در نوع خود بی نظیر می دانند.

وی در ادامه گفت: سید رضی در مقدمه کتاب نهج البلاغه می گوید علی(ع) علاوه بر فضائل بی شمار و بزرگی و قدر و منزلتی که دارد فردی است که در فصاحت و بلاغت چون اقیانوس بی کرانه ایست که سخن هیچ مبلغی به پای آن نخواهد رسید.

حجت الاسلام اشکوری ضمن ذکر نمونه ای از اظهارات دانشمندان مسیحی و علمای بزرگ اهل سنت در تبیین شخصیت حضرت علی(ع) اظهار داشت: فضائل علی (ع) را نه تنها علمای بزرگ مکاتب الهی حتی کسانی که تفکر مادی گرایی داشته و اعتقاد به دین ندارندمی ستایند. ابن ابی الحدید میگوید: علی(ع) شخصیتی بزرگ است که حتی دشمنان او نیز منکر فضایلش نیستند.

اشکوری در ادامه گفت: باید زمان علی(ع) آسیب شناسی شود که چرا علی(ع) با داشتن آن همه شایستگی و کمالات شگفت، با اینکه داماد پیامبر(ص) و مورد عنایت ویژه آن حضرت بود باید اینهمه مورد ظلم و ستم وبی عدالتی قرار بگیرد که نه تنها حق حاکمیت و خلافت از وی سلب بلکه به مخالفت دین و مبانی دینی متهم شود.

وی افزود: صاحبان قدرت و ثروت در تمام دوران تاریخ اقتدار و نفوذ ولایت حقه و رهبری شجاع و هوشمند را بزرگترین مانع رسیدن منافع دنیوی خود می دانستند لذا همیشه نوک تیز حمله آنان به محور حق گرایی و شایسته سالاری بود.

اشکوری سپس به بعضی از شیوه ها و نقشه های شیطانی معاویه برای شکستن اقتدار علی(ع) پرداخت و بیان داشت: تمام تلاش معاویه شکستن اقتدار ولایت بود. معاویه چون دید علی تسلیم زر و زور و تهدید نمی شود به تزویر و تخریب شخصیت علی(ع) پرداخت و قداست زدایی از شخصیت والای علی(ع) جز برنامه های اصلی معاویه قرار گرفت. لذا دوستی و محبت علی(ع) جرم بزرگ و لعن و بدگویی به ایشان بر همگان واجب شد. حتی کسی جرات نداشت نام ایشان را بر زبان بیاورد و آن چنان علی(ع) در تنگنا قرار گرفت که برابر خطبه ۵۷نهج البلاغه ناچار شد برای حفظ جان بعضی شیعیان به آنان اجازه دهد که در صورت لزوم برای حفظ جان خود به ایشان بدگویی نمایند.

حجت الاسلام اشکوری در ادامه به مواضع ولایت ستیزان دوران اصلاحات اشاره کرد و اظهار داشت: در دوران اصلاحات پروژه قداست زدایی از دین و ولایت کلید خورد. روزنامه اصلاح طلب ایران در مورخ ۲۴تیرماه ۷۸ نوشت که برای سست کردن پایه های نظام باید ابتدا مقدسات دین را شکست و به همه ارزشها حتی خدا و پیامبر و ائمه توهین نمود.

وی بیان داشت: خطرناک ترین راه مقابله با ولایت و رهبری اتخاذ روش منافقانه با رهبری است یعنی دم از رهبری زدن و در اجرا خلاف دستورات رهبری عمل کردن. امروز ولات ستیزان به این روش شیطانی روی آوردند. از طرفی نام رهبری را به عظمت یاد می کنند حتی خود را مطیع محض رهبری می نامند و در عمل با حاشیه کشاندن گفتمان رهبری، خلاف گفتمان ایشان مطرح می کنند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه بعضی در نظریه پردازی سیاسی شان با هدف تضعیف جایگاه رهبری در رابطه با استکبارستیزی و حوادث منطقه دقیقا مخالف نظریه رهبری نظزیه پردازی می کنند که بارها مورد اعتراض و نقد شخص ایشان قرار گرفته اند ولی از رو نمی روندو ضمن تاکید و پافشاری بر نظر خود و مقابله با سیاست رهبری همچنان خود را پیرو ایشان و حامیان واقعی رهبری را تندرو می نامند.

حجت الاسلام اشکوری در پایان تاکید کرد: با توجه به بصیرت و هوشیاری مردم ولایتمدار ایران اسلامی بدون شک این توطئه چون سایر نقشه ها و توطئه ها نقش بر آب می شود پیروزی حتمی با دین و ولایت و حامیان واقعی آن خواهد بود.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه