مراسم معنوی اعتکاف خواهران در مسجد امام حسین(ع) رشت برگزار می شود

خادم گروه خدام الزینب سلام الله علیها از برگزاری (مراسم معنوی اعتکاف خواهران) ویژه ی طلاب علوم دینی ، عموم دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهها و دانش آموزان رده های سنی ۱۶ تا ۳۰ در رشت – میدان امام حسین (ع) – مسجد امام حسین (ع) خبرداد.

مراسم معنوی اعتکاف خواهران در مسجد امام حسین(ع) رشت برگزار می شود

به گزارش ۸دی، سرکار خانم قویدل هدف اصلی از برگزاری اعتکاف را شکستن حصار مادی گرایی دور انسان دانست و خاطرنشان کرد: سه روز اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای جدا شدن از تعلقات دنیوی بوده و بسیار برای انسان سازنده است و اگر انسان بهره کافی از این آئین معنوی ببرد می تواند در احوالات روحی خود تحول ایجاد کند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی در مسجد امام حسین علیه السلام تصریح کرد: اعتکاف راهی برای رشد معنوی و فرهنگی است که جوانان می‌توانند با انجام این فریضه خود را به خدا نزدیک کنند.

photo_2016-04-18_12-51-18
خادم گروه خدام الزینب سلام الله علیها با بیان اینکه برنامه‌های متنوع فرهنگی با رویکرد تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای معتکفین مسجد امام حسین علیه السلام مهیا شده است، اظهار داشت: سخنرانی‌های اخلاقی-اجتماعی، برگزاری حلقه‌های معرفت با محوریت مباحث قرآنی و مهدویت، قرائت قرآن، بررسی سیره شهدا و سرداران شهید دفاع مقدس و مدافعی حرم، توزیع بسته فرهنگی و برنامه‌های دیگر برای معتکفین در نظر گرفته شده است.
قویدل خاطرنشان کرد: اهداف برگزاری کارهای فرهنگی در مراسم اعتکاف طلاب و دانشجویی، تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در مسئله فرهنگ و خدمت به فرهنگ اسلامی است که می‌تواند نقطه عطفی برای رشد و شکوفایی باورهای جوانان باشد.
وی در پایان اشاره کرد که ۲۰۰ نفر از اقشار یادشده در این اعتکاف شرکت میکنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه