مهدی یعقوبی
یادداشت

آب آشامیدنی یا پیست؛ کدام برای کلاچای واجبتر است؟

مردم شهری که از داشتن ساده ترین امکانات ازجمله یک مجموعه ی رفاهی تفریحی، شهربازی، آب آشامیدنی سالم، کوچه های عاری از آسفالت و… محرومند چگونه میتوانند خواسته های خود را دریک پیست اتومبیلرانی که زمان افتتاح آن مشخص نیست و جزو ضروریات شهر محسوب نمیشود خلاصه کنند؟

آب آشامیدنی یا پیست؛ کدام برای کلاچای واجبتر است؟

به گزارش ۸دی، مهدی یعقوبی در یادداشتی نوشت:
در اخرین روزهای ماه اول بهار و در میان تمام کمبودها و کاستی ها رسانه ها خبر احداث پیست اتومبیلرانی را از زبان شهردار شهرکلاچای مخابره کردند.
این خبر برایم بسیار عجیب و قابل تامل بود و باعث شد نگاهی به عملکرد دوساله و نیم شورای شهر و شهرداری داشته باشم.
بامشاهده ی عملکرد شورای شهر و شهردای کلاچای به پروژه های نیمه تمامی از جمله خیابان و بلوار امام رضا، کندن آسفالت های کوچه های مرکز شهر برای دفع آبهای سطحی تا عدم تحقق وعده های چندباره شورای محترم شهر و شهرداد در انتقال بازار روز به مکانی دیگر به چشم میخورد.
با نگاهی گذرا به مطالبات مردمی به مورد مهم و حیاتی چون آب شرب سالم برای اشامیدن مردم برخورد میکنیم مساله ای که بارها توسط مردم و رسانه ها انعکاس داده شده اما نتیجه ای حاصل نشده است این چالش مهم در محدوده ی وظایف شورای شهر میباشد زیرا طبق آیین نامه ی وظایف شورای شهر وظیفه ی شناسایی و بررسی کمبودها، نیازها، و نارساییهای اجتماعی،فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، رفاهی و…و تهیه ی طرح های کاربردی برای حل این معضلات و مشکلها بر عهده ی شورای شهر میباشد.
حال این نکته بسیار قابل اهمیت است که شورای محترم شهرو مجموعه ی شهرداری با چشم پوشی از این وظایف مطالبات واقعی و ضروری مردم را نادیده میگیرند.
حال با توجه به سال ۱۳۹۵که رهبر انقلاب آن را سال اقتصاد مقاومتی -اقدام و عمل نامیدند بهتر نبود شورای محترم شهر و شهردار بجای آغاز پروژه های جدید ابتدا پروژه های کلید خورده و نیمه کاره ی خود را به یک سرانجام خوش می رساند و سپس اقدام به کلنگ زنی پروژه ای جدید میکردند؟
حال شهرداری کلاچای که به گفته افراد مطلع با کمبود بودجه و بدهکاری به پیمانکاران و ..مواجه هست بهتر نیست منابع مالی موجود را بهتر مدیریت کند؟
با توجه به نقض صریح وظایف شورا در خصوص عدم اراعه عملکرد عمرانی ومالی و…که طبق قانون،شورای محترم شهر موظف به اراءه ی آن به صورت هر شش ماه یکبار به مردم است بهتر نیست از مردم شهر برای آغاز پروژه های عمرانی نیازسنجی شود؟
آیا بهتر نبود ساحل شهر کلاچای که در ایام عید محل تجمع زباله های شهری بود در اولویت برنامه ها قرار میگرفت؟
براستی حسرت نوشیدن جرعه ای سالم از آب که نعمت های حیاتی خداوند است در چه تاریخی برای مردم زحمتکش و نجیب کلاچای به پایان خواهد رسید؟
شورای محترم شهر و شهردار شهرکلاچای
برهیچکس پوشیده نیست که شهر نیازمند یک پیست اتومبیلرانی میباشد تا افرادی که سوار بر ماشین های تفریحی و کوهستانی هستند بتوانند تفریح کنند اما دراین بین سهم مردمان زجرکشیده و پابرهنه که انقلاب و نظام متعلق به پابرهنه های جامعه است درحالی که اتومبیل ندارند و در روزهای بارانی کوچه های آب گرفته را با سختی طی میکنند یا بازنشستگان، بانوان، کودکان و سایراقشارآسیب پذیر در کجای برنامه های عمرانی و رفاهی شما قرار دارد وآیا این اقشار هم صاحب مکان تفریحی اختصاصی خواهند شد؟
راستی شورای محترم شهرکلاچای
آیا زمان آن فرانرسیده است که با مردم شهر کلاچای یک نشست صمیمی بعد قریب به سال از انتخاب خود بگذارید و خواسته هایشان را بشنوید تا نیاز مردم غیرتمند و عزتمند شهرکلاچای را بدانید و سپس اقدام و عمل کنید یا این کار را در ایام نزدیک به انتخابات انجام می دهید؟
حال برای بنده بعنوان یک شهروند سوالی دارم. مردم شهری که از داشتن ساده ترین امکانات ازجمله یک مجموعه ی رفاهی تفریحی، شهربازی، آب آشامیدنی سالم، کوچه های عاری از آسفالت و… محرومند چگونه میتوانند خواسته های خود را دریک پیست اتومبیلرانی که زمان افتتاح آن مشخص نیست و جزو ضروریات شهر محسوب نمیشود خلاصه کنند؟
آیا احداث پیست اتومبیلرانی واقعا از نیازهای ضروری مردم  منطقه ی محروم شهر کلاچای میباشد یا با توجه به نزدیکی به انتخابات شورای اسلامی شهر در سال آتی یک مانور تبلیغاتی برای مجموعه ی شورای شهر و شهرداری میباشد؟
قضاوت را به مردم عزیز شهرکلاچای میسپارم زیرا باور دارم عملکرد قضاوت را آسان میسازد
توفیق رفیق راهتان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه