پدر شهید احمدی‌روشن در تالش:

شهادت؛ تجارت «بردبرد» خانواده‌های معظم شهداست/ آمریکا دشمن قسم‌خورده ماست و نمی‌شود با آن مذاکره کرد

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن با تصریح بر اینکه اوج دشمنی‌های استکبار نسبت به نظام اسلامی در سنوات گذشته به اثبات رسیده است، خاطرنشان کرد: همه ما میراث‌دار شهدا هستیم و نباید به آنها خیانت کنیم.

شهادت؛ تجارت «بردبرد» خانواده‌های معظم شهداست/ آمریکا دشمن قسم‌خورده ماست و نمی‌شود با آن مذاکره کرد

به گزارش ۸دی، رحیم احمدی‌روشن دقایقی پیش در یادواره شهدای هسته‌ای با محوریت «شهدای هسته‌ای ناظر بر برجام» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهرستان با گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: شهدای هسته‌ای پایه‌های مستحکمی در این دانش ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه صیانت از دستاوردهای هسته‌ای وظیفه همگان است، افزود: دستیابی به دانش هسته‌ای حاصل سال‌ها ایستادگی مردم در مقابل دشمنان است.

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن با تصریح بر اینکه اوج دشمنی‌های استکبار نسبت به نظام اسلامی در سنوات گذشته به اثبات رسیده است، خاطرنشان کرد: همه ما میراث‌دار شهدا هستیم و نباید به آنها خیانت کنیم.

وی با ذکر خاطره‌ای به مقام شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا از نعمت‌های خدادادی برخوردار هستند و خداوند از آنها راضی است و شهد شیرین شهادت در کام شهید به قدری لذت‌بخش بوده که از خدا می‌خواهد دوباره به دنیا برگردد و بار دیگر شهید شود.

پدر شهید احمدی‌روشن با اشاره به اینکه شهدا دارای جایگاه ارزشمندی نزد خداوند هستند، افزود: شهدا واقعیت هستند و ما را یاری می‌کنند و خداوند به شهدا اجازه می‌دهد که دست یاری آنها بر سر ما باشد و بنده بارها دست یاری شهید را احساس کرده‌ام.

وی به حضورش در بین جوانان دانشجویی اشاره کرد و گفت: زمانی که با جوانان صحبت می‌کنم گویا با شهید خودم مصطفی سخن می‌گویم و همه را به چشم شهید مصطفی می‌بینم و مخاطب بنده مصطفی‌ها هستند و ارادت قلبی به تمام دانشجویان کشور دارم.

احمدی‌روشن آیه‌های قرآن را پشت‌گرمی برای خانواده شهدا دانست و افزود: عظمت شهدا در جامعه نهادینه شده و همه متوجه جایگاه خاص آنها هستند.

وی اضافه کرد: شهدایی مانند علی‌محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن موجب شده تا تعداد بسیاری از دانشجویان درخواست تغییر رشته به فیزیک دهند و این امر بی‌بدیل است.

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن به ارادت دانشجویان نسبت به شهیدش اشاره کرد و یادآور شد: دانشجویان طومار بلندی را امضا و برای خانواده احمدی‌روشن ارسال کردند که راه این شهید را ادامه می‌دهیم.

شهادت؛ تجارت «بردبرد» خانواده‌های معظم شهداست

وی شهادت را تجارت «بردبرد» به نفع خانواده‌های معظم شهدا نامید و تصریح کرد: این لطف را خداوند در حق خداوند شهدا کرده است.

احمدی‌روشن شهدای هسته‌ای و ترور را مظلوم خواند و افزود: شهدای هسته‌ای و ترور در مظلومیت و بدون اینکه دشمن را ببینند به شهادت رسیدند.

وی تمام دانشمندان ایران را فرزندان خود خواند و اظهار کرد: شهادت شهدای هسته‌ای مانند مصطفی موجب شده تا دانشجویان چگونگی راه و مسیر این شهید را از ما بپرسند و ما نیز وظیفه زینب‌گونه به‌عهده داریم و باید ویژگی‌ و خط‌مشی شهدا را بیان کنیم تا آنها نقل قول کنند.

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن ویژگی‌های این شهید را به قدری زیاد دانست که در کلام نمی‌گنجد و گفت: شهدای هسته‌ای ۱۲ شبانه‌روز فعالیت مداوم پشت دستگاه‌های سانتریفیوژ کار کردند تا غنی‌سازی ۳.۵ درصد و پنج درصد صورت گرفت و پس از آن غنی‌سازی ۲۰ درصدی توسط شهید شهریاری انجام شد.

وی با بیان اینکه غنی‌سازی که به ۲۰ درصد رسید یکی پس از دیگری دانشمندان هسته‌ای را ترور کردند، خاطرنشان کرد: با شهادت هر کدام از دانشمندان هسته‌ای مسئولان باید هوشیار می‌شدند، اما خواب غفلت آنها را فرا گرفت و این بچه‌ها را یکی پس از دیگری از دست دادیم.

احمدی‌روشن با اشاره به اینکه شهدای هسته‌ای تنها درس‌خوانده دانشگاهی نبودند، بلکه در زمان دانشجویی کارهای بزرگی انجام دادند، افزود: مصطفی در زمان دانشجویی با وسایلی که در اختیار داشت تولید سوخت موشک را آزمایش می‌کرد و اعتقاد داشت که کشور باید به خودکفایی در تمام زمینه‌ها برسد.

وی با اشاره به اینکه مصطفی فرزند بسیار خوبی برای خانواده بود و روی حرف پدر و مادر حرف نمی‌زد، به ذکر خاطراتی از این شهید از زبان دوستانش پرداخت و گفت: مصطفی احترام زیادی برای پدر و مادرش قایل بود.

احمدی‌روشن با بیان اینکه جوانان و دانشجویان از دعای پدر و مادر غافل نشوند، خاطرنشان کرد: برخی رفتارها در خانواده‌ها حاصل نفوذ دشمن بوده و جوانان و دانشجویان نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه باشند و بدانند که دشمن در صدد گرفتن هویت آنهاست.

وی شهید مصطفی را سرباز خوب برای ملت ایران خواند و اظهار کرد: در خانواده‌ای که فرزند نسبت به والدین به‌ویژه مادر خود بی‌احترامی کند شهید مصطفی تربیت نمی‌شود.

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن، به فرمایش مقام رهبری درباره فریب دشمن به‌ویژه آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا دشمن قسم‌خورده ماست و نمی‌شود با آن مذاکره کرد و صنعت هسته‌ای مسئله قرآن، استقلال و آزادی و هویت ماست.

وی با بیان اینکه در کشوری مانند فرانسه که مهد آزادی نامیده می‌شود اسلام‌ستیزی و اسلام هراسی وجود دارد، افزود: وقتی می‌گوییم چرا مذاکره کردند می‌گویند ما قول دادیم، مسئولان ما دشمن را دست کم گرفتند و خواب بودند و حالا باید بیدار شوند.

احمدی‌روشن با اشاره به اینکه پشت دست مخملی دشمن دست چدنی است، تصریح کرد: در سال ۸۲ و ۸۳ در کاخ سعدآباد قرارداد نوشتند که اورانیوم غنی‌شده را از ما بگیرند و ۳.۵ درصد به ما دهند اما به تعهدات خود عمل نکردند.

وی اضافه کرد: در زمانی که در دنیا یک پیچ و مهره به ما نمی‌دادند، ۵ هزار سانتریفیوژ را به ۱۹ هزار تبدیل کردیم، اما قدر این صنعت غنی‌سازی را ندانستیم، در حالی که این صنعت موجب شده تا جهان با ایران به مذاکره اجباری بنشیند.

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن افزود: می‌خواهیم به دولت بگوییم غنی‌سازی ۲۰ درصد که میلیاردها دلار سرمایه برای آن هزینه شد، کار کمی نبود و قبل از اینکه به مذاکره بنشینید و چیزی را تعهد کنید تفکر کنید.

وی با بیان اینکه قبل از مذاکره ۴۵۰ کیلو اورانیوم غنی‌شده داشتیم که پس از آن ۲۵۰ کیلو تقلیل یافته است، یادآور شد: نمی‌خواهیم چوب لای چرخ دولت بگذاریم و حتی اگر موقعیت ایجاد شود حاضر هستیم برای پیشبرد اهداف نظام غلام حلقه‌به گوش دولت شویم، اما می‌گوییم نباید فریب دشمن بزک‌کرده را بخوریم.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه